jarino1978 Odesláno 17. září 2009 Sdílet Odesláno 17. září 2009 P307 , 1.6 16V , benzín, 156 000 km poctivých : Začínam pozorovať nasledujúce : - studený motor, naštartujem, z motorového priestoru sa ozýva kovový zvuk. Neviem presne popísať ten zvuk, ale znie to ako jemné škrenie kovu o kov, podobný, ako keď sú vybité brzdové platničky a škrie platnička pri brzdení o kotúč. Asi po 1 min. sa tento zvuk umravní a buď už je ticho, alebo ten kovový zvuk počuť minimálne. Stláčanie spojky nemá na to vplyv. - pri rozbiehaní na 1. prevodový stupeň, alebo na spátečku, pociťujem vibrácie od motora, ktoré sa prenášajú do spojkového pedála. Ale ten pocit mám len pri studenom motore, po zahriatí alebo dlhšiej prevádzke tento pocit zmizne. Na ostatných prevodových stupňoch toto necítim. Tie vibrácie pociťujem len vtedy, ak púšťam spojku, keď už spojka nie je v zábere a prebieha normálne rozbiehanie, tak vibrácie zmiznú... Neviem, či som to popísal dobre, ale na čo sa moja peňaženka má tentokrát pripraviť ? Spojka ? Napadla ma ešte remenica, ale nevidím žiadne viditeľné hádzanie... Ináč auto sa správa počas jazdy perfektne, zaraďovanie rýchlostí ide OK, nemám problém... Takže čo ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twoolf Odesláno 17. září 2009 Sdílet Odesláno 17. září 2009 tipnul bych ložisko v setrváku, ale možná se pletu... Dělala mi v podstatě to same Oktávka s TDI a v servise to hledali tři dny. [upravil dne 17/9/09 twoolf] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omegascream Odesláno 17. září 2009 Sdílet Odesláno 17. září 2009 mne taky kovovy selest v motore vydava elektromag. spojka klimy, ale je to vraj v pohode, tak to neriesim Ked otvoris kapotu, odkial je ten zvuk najviac pocut? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hudy Odesláno 17. září 2009 Sdílet Odesláno 17. září 2009 Původně zaslal: twoolf tipnul bych ložisko v setrváku, ale možná se pletu... Dělala mi v podstatě to same Oktávka s TDI a v servise to hledali tři dny. [upravil dne 17/9/09 twoolf] Setrvak nema, tak ten to nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
twoolf Odesláno 17. září 2009 Sdílet Odesláno 17. září 2009 nemyslel jsem dvouhmotak.... Hridel prevodovky je na motoru v nekterých pripadech ulozena v lozisku. Oct. I to má. Nevím jak Peugeot. Na mym SW haraší jen klimakompresor a jeho spojka. Ze začátku řádila taky napínací kladka, ale po promazání je OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarino1978 Odesláno 18. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. září 2009 sorry, nebol som online, odišiel mi zdroj v PC:( popočúval som, no zvuk sa mi zdá, že ide od motora, resp. z pravej časti, kde je batéria... takže asi tipujem spojku, teda spojkové ložisko. Ináč premazal som ventilátor ( klíma beží tichšie ), premazal som napínaciu kladku na remenici ( opäť tichšie ), nebyť toho kovového zvuku, tak si myslím, že mám elektromotor:papa na faro. sk majú komplet spojku za 178 Euro, asi budem musieť zatriasť prasiatkom. to ložisko zotrvačníka ma tiež napadlo, veľká slabosť P307, uvidíme... Ináč k tej spojke : rýchlosti idú OK, neprešmykuje, ale asi ložisko už je v háji... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 18. září 2009 Sdílet Odesláno 18. září 2009 pochybuju,že 307 má spojkovou hřídel uloženu v setrváku v ložisku ,bývá tam jen plast. pouzdro (bývá součástí sady spojky) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarino1978 Odesláno 18. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. září 2009 Původně zaslal: omegascream mne taky kovovy selest v motore vydava elektromag. spojka klimy, ale je to vraj v pohode, tak to neriesim Ked otvoris kapotu, odkial je ten zvuk najviac pocut? - kovový zvuk počujem už asi rok. ale nie takýto. počúval som pravidelne zvuk pri akcelerácií, ako keby išiel elektromobil, po výmene liňáku to už bolo v poriadku. vraj ten pôvodný bol moc napnutý - potom bolo božské ticho , až zasa sa začal na voľnobehu ozývať piskotavý zvuk, ale iný, ako teraz. Tiež po výmene kliňáku to prestalo. - tento súčasný zvuk je už ale niečo iné, teda možno. je to taký zvuk, ako keby napríklad sa dostala zmes prachu medzi ložisko a tam do pekne ten prach šrotí. Ako keď ide niečo nasucho, najlepšie ten zvuk si prirovnám k tomu, keď máš vydraté platničky a škrejú pri brzdení o kotúč. Toto prirovnanie mi najviac sedí... - beriem, že má auto 156 000 km, spojka už môže ísť do večných lovíšť, ale možno sa mýlim. Skúsim ešte popočúvať, možno niečo premazť a uvidím. Ale zasa by som nechcel dať prachy za niečo, čo ešte nemusím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarino1978 Odesláno 18. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. září 2009 ešte taká jedna otázočka : môže mať spojka - ložisko vplyv na trhanú jazdu ? Ako to už tu bolo niekoľkokrát popisované ja som mal tiež problém s trhanou jazdou, po poslednom servise auto drží zatiaľ 6 000 km bez šklbania, ale začínam mať pocit, že sa to vracia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 18. září 2009 Sdílet Odesláno 18. září 2009 spojka má vliv na trhavou jízdu, když je tam něco uvolněné,nebo vybité na drážkách,něco je s přítlačákem atd.,ale ložisko ne--to by mohlo mít vliv na rozjezd nebo řazení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ája Odesláno 29. září 2009 Sdílet Odesláno 29. září 2009 Dobrý den, můžete mi prosím poradit? Mám také 307 1,6 benzín 155tisíc najeto. Když nastartuji studený motor, tak mi z motoru vychází hrozné kovové zvuky, jako by se tam něco kousalo, šrotovalo. Tak jak to píšete nahoře. Ale mám automat, tak to nemůže být spojka. Celkově má motor hrozný zvuk, jako ych měla diesel ne benzín. Před týdnem mi k tomu začal motor vydávat při jízdě hučení, dře a rachtá. Je to hrozně slyšet. Jako bych jela pořád na jedničku, ikdyž převodovka normálně řadí tak to takhle zní. Nejvíc když se rozjíždím, ale pak také po celou jízdu. V servisu mi sundaly klíňák a přestalo to. Vyměnili tedy klínový řemen + kladky, ale nic se nezměnilo. Pak šel do opravy alternátor, ale ten je v pořádku(nedávno byl v opravován - nedoíjela baterie). Takže prý už jedině kompresor. Myslíte že tohle může dělat kompresor? Je ho potřeba vyměnit celý? Kde ho sehnat, když nechci dát 20t za nový? Co když se pak ukáže že je to zase něco jiného? Díky moc jestli mi něco poradíte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ája Odesláno 29. září 2009 Sdílet Odesláno 29. září 2009 jo a také když zapnu klimatizaci, tak se to výrazně zlepší. Motor sice divně vrčí a různě v něm loupe, ale to hučení je tlumenější, když otevřu okýnko tak to není skoro slyšet. Je to možný? V servisu mi řekli, že normálně by to mělo být naopak (u jiných aut že to tak je) kdyy to byl kompresor. Rozvody jsou taky nový. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarino1978 Odesláno 29. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 29. září 2009 ja som mal s problémom týždeň takú pauzu, asi ma auto skúša. Ale potom to začalo znova, tentoraz je to hlasnejšie, už to nie je len kovový zvuk, ako pri brzdení s vydratými platničkami. Už to začalo šrotiť po rovnakých intervaloch.Radenie je stále OK, ale už počujem toto : - zaradím 1, začnem rozbiehať, idem preradiť na 2, ale po vymačknutí spojkya pred záberom dvojky, počujem elektrozavrčanie. Najviac to počuť z 1 na 2, potom je to už slabšie. Je to podobný zvuk, ako keď je hlučnejšia klíma a hluk sa pri zapntutej klímy zvyšuje s otáčkami.Je to taký zvuk elektromotoru. - podľa mňa to bude určite ložisko, alebo len zanesený prach. Akurát už neviem, čo mám a kde premazať. Spojka nepreklzuje, zaberá tak, ako pred tým. Radenie, ako som už písal, je bez problémov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarino1978 Odesláno 30. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 30. září 2009 no, u mňa to je asi jasné... spojkové ložisko:myslim na voľnobeh to ide vcelku fajn, ale po zošliapnutí spojky do jednoducho šrotí. chcem sa ale spýtať, či je nutné meniť komplet spojku, alebo stačí vymeniť spojkové ložisko. ako to vychádza s cenou ? komplet spojka stojí cez faro.sk cca 180 Euro, spojkové ložisko stojí koľko ? Poraďte. Vďaka... No a vlastne ešte jedna otázočka... Dá sa ešte s autom behať, pokiaľ viem, že je pravdepodobne v háji spojkové ložisko ? Radenie ide bez problémov, spojka nepreklzuje. Iba to ložisko šrotí... Nemôžem niečo odpísať ? [upravil dne 30.9.2009 jarino1978] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antal Odesláno 30. září 2009 Sdílet Odesláno 30. září 2009 No ja som mal tiež ložisko v prdeli,lenže mne to robilo práve opačne.Za jazdy aj na volnobeh si to cvrlikalo(ako keby som tam mal cvrčka),lenže stačilo položit nohu na spojku a prestalo to.Na 207 stojí ložisko 800kč lenže s pracou v PEUGEOTE by ma to vyšlo na 5000kč!!!Ešte že to bolo uznané na záruku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarino1978 Odesláno 30. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 30. září 2009 zavolám zajtra do servisu, do peugeot servisu už nechodím od vtedy, čo mi skončila záruka. Nech sa pozrú na spojku a uvidím, čo navrhnú. Ty si menil ložisko hneď, alebo si ešte na aute behal ??? Mne to predtým tiež cvrlikalo na voľnobeh, ale počas jazdy bol kľud. Teraz to na voľnobeh má síce ten kovový zvuk ( ale už mierny ), ale po zatlačení spojky to šrotí. No a potom sa to počas jazdy správa, ako som to popisoval včera... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antal Odesláno 30. září 2009 Sdílet Odesláno 30. září 2009 Ja som ho menil asi 3 týždne potom čo mi to začalo.Inak servisákom sa do toho velmi nechcelo že vraj aby som počkal až to bude hlučnejšie.Teraz som rád že som ich k tomu \"prynutil\" lebo záruka na to ložisko platí len do 40tisíc a ja mam 36t.Keby som počkal tak by som si to potom mohol kludne zaplatit sám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarino1978 Odesláno 30. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 30. září 2009 ešte teraz som skúšal, ale na voľnobehu to v intervaloch tiež \"žgre\" , po zatlačení spojky ešte viac hlučnejšie. Ešte jeden poznatok : občas, ak jemnučko stláčam spojku, tak pri jemnom zamačknutí občas začne motor pridúšať, ak zatlačím spojkuviacej, tak to síce tiež šrotí, ale motor nepridúša. Zaujímavé... Ešte ma napadlo, či neostáva visieť spojkové lanko, ale to je asi blbosť.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarino1978 Odesláno 14. říjen 2009 Autor Sdílet Odesláno 14. říjen 2009 tak už mám konečne pokoj, krásne tichučko. vymenená komplet spojka za 225 Euro. takže opäť potešenie z jazdy:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eversio Odesláno 5. listopad 2009 Sdílet Odesláno 5. listopad 2009 Ahoj Lidi,nechci zakládat nové vlákno,tak se zeptám tady-mám něco podobného,jakmile nastartuju a rozjedu se,začne mi to hučet (v servise od pasu řekli ložisko), at jedu 10km/h nebo 100km/h furt to hučí,když zatočím doprava,mírně ae jen mírně se to ztiší,jelikož se vyznám v autech jak medvěd v lidech, tak vůbec netuším co mám dělat,a do servisu se mi moc nechce.Nevíte někdo prosím? Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.