Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

205 gti griffe


vinorak

Recommended Posts

Tak jsem se konečně dokopal k tomu, napsat nějaký příběh o tomhle autě. Jak to všechno začalo. Měl sem svojí 1.1 a smířil sem se s tím, že to je sice celkem rychlé městské vozítko, ale asi tak do 100km/h a tak sem to auto vylepšoval co se týče interiéru ve stylu gti.

Čas šel dál a já pořád snil o gti, ale nebyly finance.....

Zlom nastal na druhém srazu 205clubu v Pávově, jelikož mi během couvání na trávu upadl výfuk, byl sem nucen se k někomu přifařit do auta na odpolední program. No a co náhoda nechtěla byl to Shotgun se svojí Mi16.

A pak se to stalo, Láďa se mě zeptal, jestli nechci řídit, připadal sem si jako ve snu (a to že mi stojí auto v kempu bez výfuku sem neřešil)

No a jelikož sem tou dobou byl už pracující a nějaké kačky taky byly, začal sem se no a jelikož sem byl tou dobou již pracující, začal jsem se poohlížet po nějakém gti

Podmínky byly následující: nový interiér, neshnilé a pokud možno co nejvíc zachovalé

A pak přišla fáze nadšení střídaná fází zklamání.

První bylo tuším auto co prodával jeden člen. Byli jsme dohodnutí, že pro něj v sobotu přijedu a pak mi v pátek volá, že přijel někdo z klubu, složil prachy a odjel. No v tu chvíli mě to celkem nasralo, ale co budu hledat dál.

Asi po měsíci sem narazil na další, bylo Asi 20 km ode mě, nový model 1.9 75kw, nádherný kousek, asi za 22000. Byl sem domluvenej s lidma z toho bazaru, že ho v pondělí beru( to byl pátek večer) no a v pondělí ráno volám a auto prodáno…

No tak sem pomalu začal propadat beznaději.

A pak se po čase objevilo jedno griffe na aukru, aukci sem sice prohrál, ale nakonec se ke mě dostalo číslo na majitele a 28.10.2008 jsem to jel okouknout.

Auto bylo v celkem zachovalém stavu, hlavně sedačky byly skoro netnutý, a po projížďce sem se rozhodl, že ho beru.

Jinak ten chlápek stavěl barák měl tři děti, na léto měl černý cti na kterým zůstaly origo griffe kola, s griffe prý jezdila manželka do práce

A tak sem koupil gti a hned limitovanou edici

Mělo sice pár vad na kráse, jako třeba omlácená haubna, zatékání vody zadníma okénkama, kotouče před smrtí a manžeta na levé poloose, ale jinak bylo po mechanické stránce v pořádku, nic nekapalo, nehulilo, necukalo, mazalo to správně a hlavně to jelo jako kráva.

No a pak přišlo drobné vystřízlivění:Evidenční kontrolaCituji technika: Ses zbláznil bez štítku na motoru ti to nedám ani za litr ( já blb věřil předchozímu majiteli, že tam typovej štítek bejt nemusí…)

A tak sem se začal shánět štítek 180Z. Největší problém ale byl v tom, že v TP v kolonce typ motoru bylo napsáno XU5j...

Nakonec mě zachránil HugoBoss, dodal štítek a já konečně asi na začátku prosince mohl na evidenčku. Samozřejmě na jinou než předtím.

A tam mi hodný technik napsal do poznámky k evidence, že na štítku mám 180Z a že se tak motory značily ať mi to v TP přepíšou na XU5J / 180Z

no a pak sem od půl 5 ráno stál na DI frontu( Všichni rušili neexistující auta) a v 20:00 sem odcházel s áčkovýma SPZ ( jenom mi pani u okýnka řekla, že mi to v TP nezmění, že to musí vidět magistrátní technik...

A tak sem začal makat na autě, sundal sem ty hrozný zrcátka a dal tam origo vyhřívaný, o který sem si řekl, majitel je asi půl hodiny hledal ve stodole.

Pak sem sundal ten ofuk na šíbru a ze střechy a kanálků v A sloupcích sem vyndal tak kilo bahna, to samé v předních blatnících. No pak sem koukal na brzdy a zjistil sem, že vzadu je ulomený jeden odvzďušňovák Pomohl Zoby a zadní třmeny byly doma. Přední kotouče sem koupil standartní bremba, protože mi v Elitu řekli že max budou a za měsíc a já nutně potřeboval jet na tu evidenčku...

Pak sem nějak náhodou narazil na na prodej Ouraganů a tak sem jel do Uherského Brodu a vlasně ani nevim proč sem začal přemýšlet o větších brzdách... A opět po chvilce hledání se naskytla koupě třmenů z 206 2.0Hdi což jsou kotouče 266mm na které se vejdou 14ky.

Pak sem koupil nový kotouče a desky na předek i zadek a čekal sem na souseda až bude mít autogen. Při té příležitosti sem vyndal koberec a sedačky a vše řádně vypucoval

Začal jsem odstrojovat věci okolo motou, protože mi vyselo šoupátko přídavnýho vzduchu jenom tak na hadicích. No ale vzal sem to nějak z gruntu a vyházel sem všechny vodní i olejové hadice, vyměnil sem kabely, palivový filtr, termostat, řemen, vypral sem bavlněnej vzducháč a vyčistil váhu vzduchu.

Po složení to nechtělo držet otáčky, po 2 dnech byla odhalena chyba - nezapojená hadice do šoupátka, takže to bralo valešnej vzduch za klapku…

Po nějaké době sem se bavil se sousedem, a ten mi řek, ať ty trubičku od brzd dám nový, že to nemá cenu( že mě to nenapadlo hned) naštěstí to šlo u rozbočky za abs povolit, takže stačilo nechat udělat trubičky. Vzadu sem to naštěstí taky povolil u zátěžovýho regulátoru.

Brzdy byly na místě a šlo se odvzdušňovat. Jenomže kombinace třmenů, které mají o 6mm větší průměr písku než originál, hlavního brzdového válce, abs neni zrovna růžová. Pedál byl sice tvrdý, ale až skoro u podlahy.V tomhle stavu sem s autem najel asi 300km, aby si brzdy sedly. (taky kvůli technické). Auto brzdilo fakt dobře ale pedál šel srašně do podlahy. Ale říkal sem si, že to sraz odjede a pak seženu válec ze 406ky. Jenomže co čert nechtěl - začaly problémy.

Jednou sem přijel domu a najednou koukám, že mi z auta stříká voda, byl to ulomený plastový odvzdušňovák u termostatu. Ale to ještě nebyl konec problémů.

Den potom jel táta na emise a odpoledne mi volá, že auto nestartuje. Na baterce bylo 10,5V,Alternátor šel do kopru a tak sem tátu za hroznýho deště asi 3krát roztlačoval, aby s tim dojel domu.

Pak na auto přišla nová poloosa a tyčky stabilizátoru. Alternátor prošel generálkou a taky dráty od něj a startéru. Vyměnil jsem prostřední tlumič a koncák a taky sem dal brzdový válec ze 406ky a je to mazec, pedál je akční už pěkně nahoře.

Pak sem nechal u Vašendy udělat rozvody, motor se pěkně točí do otáček a dvojak dá 110 km/h

další věc, co jsem musel udělat byla výměna světel, ty co tam byly, stály za prd a vůbec to nesvítilo. Takže sem koupil repliky od DEPO, není to sice valeo, ale mám je na svý 1.1 a sem nadmíru spokojen. No a pak sem ještě trochu zainvestoval a koupil origo dálky, ani se neptejte co to stálo, sem holt blázen.

Ještě sem vyměnil budíky za zeleně podsvícené z BX 16v a jelikož je na motoru už z fabriky čidlo na hladinu oleje, tak mi funguje i tahle funkce.

V nejbližší době budou potřeba nový gumy, místo 205/45 půjdou 195/45.

Příští rok by to chtělo drobnou klempířčinu, mak nový ložiska dozadu do nápravy, udělat ventilový vůle, go motoru… plánů spoustu, ale peněz málo…

Každopádně sem si splnil sen a mám v garáži nejlepší hot hatch zpřelomu 80. a 90. let a to ještě v limitované edici..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...