Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Geometrie po výměně čepů řízení


Guest minimaxa

Recommended Posts

Guest minimaxa

Dnes jsem si přivezl domu auto po opravě a dali mi tento protokol z geometrie. Mám se těmi hodnotami nějak zaobírat, znepokojovat se nebo je vše tak jak má?

post-0-14109609577916_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi se zeptam jako trotl, ale neda mi to, ja mel taky protokol z geometrie, neco v zelenych, neco v cervenych cislech, plus a minus, nevim, nerozumim tomu ... na geometrii zjisti jen soucasny stav tech kol,nebo se to pomoci geometrie nejak nastavuje do spravnych hodnot ??? :myslim

ptam se, protoze pises, ze se s tim stejne asi neda nic delat ... myslim minimaxovy vysledky ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pakliže máš hodnoty v zeleným ta je to dobré,když jsou v červeným tak by se to mělo poladit.Ne vša u každého auta jde štělovat zadní náprava a přední jde občas jenom zbíhavost, takže se ti pak může stát že stím opravdu nic neuděláš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zadek je skoro v nule.

Předek je rozbíhavý o 11 (12) \' na každé straně. Tomu odpovídá (přibližně, protože hraje roli průměr ráfku kola, tedy velikost) asi 1 mm na každé straně.

Podle toho, že \"mířidla\" jsou graficky uprostřed a toleranční hranice (malá číslíčka na kraji mířidel) i číselně odpovídají symetricky k nastavené střední hodnotě, nastavení odpovídá předepsaným hodnotám.

Co je správně?

Výrobce laserové geometrie udává nějaké hodnoty, které někde sehnal. Jak odpovídají předpisu výrobce, nevím. V každém případě se např. u 406 a 607 se vůbec nezohledňuje zatížení vozidla (nastavení světlé výšky před seřizováním).

Podle dlouholeté zkušenosti (dvou starých servisáků i mojí) je vhodné, aby u auta s předním náhonem měl předek sbíhavost asi 1,0 mm na každé straně, a zadek sbíhavost asi 0,0 až 0,5 mm na každé straně.

Zadek se často nedá seřizovat, jen se kontroluje.

Zkušenost: odchylka do 0,5 mm nehraje roli. Na stejné geometrii, po nastavení, sundání přístrojů, projetí a opětném měření je prý odchylka asi 0,2 mm.

minimaxa: Nastavili Ti tedy rozbíhavost. Kontroluj, jestli Ti to nesjíždí vnitřky pneu - je to pohledem poznat na běhounu po přímé jízdě - vnitřek běhounu je jakoby \"otřený\" jinak, než obvykle.

[upravil dne 9.9.2009 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...