Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

rez v chladiči


orlando1

Recommended Posts

V podstate akúkoľvek ktorá je určená pre hliníkové hlavy motorov. Namiešať v požadovanom pomere a za tri roky vymeniť. (prípadne skorej podľa odporúčania výrobcu kvapaliny)

Celá problematika je trochu hlbšia. Súčasné kvapaliny sú vhodné buď na hliníkové alebo na oceľové zliatiny. Žiadna nieje ideálna pre oba materiály. Nakoľko je hliníková hlava (aj radiátor kúrenia) podstatne chúlostivejšia ako vložky či blok motora tak radšej sa orientovať na jej ochranu a pravidelne meniť kvapalinu z dôvodu odstránenia hrdze a z dôvodu starnutia kvapaliny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoreticky by neměla nic, oxidace se tvoří jen za přístupu kyslíku, pokud je celá soustava odvzdušněná neměl by být problém. Je to jako topení, pokud je v něm voda tak nerezne. ;)

Třebas to pastorek vyvrátí, já mluvím jen teoreticky :) s praxí moc zkušeností nemám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

destilovana voda ti spraví to iste co normálna podporuje koroziu a hrdza sa usadzuje a ničí niektoré časti motora.

može sa stať že ked tam naleješ nemrznúcu zmes tak ti rozpustí hrdzu a niekde ti začne tiecť voda.mne sa to stalo na dvoch autách ktoré som kupil a predchadzajuci majiťel tam mal vodu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kmotrik

Teoreticky by neměla nic, oxidace se tvoří jen za přístupu kyslíku, pokud je celá soustava odvzdušněná neměl by být problém. Je to jako topení, pokud je v něm voda tak nerezne. ;)

Třebas to pastorek vyvrátí, já mluvím jen teoreticky :) s praxí moc zkušeností nemám

V podstate máš pravdu. I preto sa odporúča dávať destilovaná voda. Jednak neobsahuje minerály ktoré by sa usádzali v chladiacej sústave a navyše obsahuje málo vdušného kyslíka ktorý spôsobuje koróziu i pod vodnou hladinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: orlando1

Aha, takže teorie o tom že po zimě se má fridex vylít a nalít destilka - kvůli chlazení, se nezakládá na pravdě? Je lepší jezdit s fridexem celoročně?

Nie, nieje vhodné meniť nemrznúcu zmes za vodu. Okrem iného i z dôvodu že nemrznúca zmes má vyšší bod varu ako čistá voda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: pastorek

Celá problematika je trochu hlbšia. Súčasné kvapaliny sú vhodné buď na hliníkové alebo na oceľové zliatiny. Žiadna nieje ideálna pre oba materiály. Nakoľko je hliníková hlava (aj radiátor kúrenia) podstatne chúlostivejšia ako vložky či blok motora tak radšej sa orientovať na jej ochranu...

A která je vhodná na co?

Velvana uvádí:

FRIDEX® G 48 (VW TL 774 C) je určen pro chladicí systémy spalovacích motorů, hlavně pak motorů celohliníkových.

FRIDEX® G PLUS (VW TL 774 D/F) je vhodný pro všechny typy celohliníkových motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Doyle

ten porvní je na 2 - 3 roky

ten druhý je lepší má prodlouženou dobu výměny na 5 let a je tedy i dražší

Já se ale neptal, která jak dlouho vydrží, to dobře vím, ale zaznělo tu, že jedna je vhodnější na motory s převažující ocelovou slitinou a druhá hliníkem. Protože to slyším prvně, tak bych rád podrobnosti.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...