orlando1 Odesláno 7. září 2009 Sdílet Odesláno 7. září 2009 Co je špatně, když se mi v chladiči tvoří rez?, samozřejmě, že odešlo těsnění pod hlavou, tak jestli to s tím nějak nesouvisí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 7. září 2009 Sdílet Odesláno 7. září 2009 V chladiči sa netvorí, tam sa iba usádza. Tvorí sa v motore, najčastejšie omývaním vloženách valcov. Je to normálny prejav a dá sa eliminovať vhodnou chladiacou zmesou ktorá obsahuje inhibítory korózie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 7. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 7. září 2009 Jakou chladící směs mám tedy použít? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 7. září 2009 Sdílet Odesláno 7. září 2009 V podstate akúkoľvek ktorá je určená pre hliníkové hlavy motorov. Namiešať v požadovanom pomere a za tri roky vymeniť. (prípadne skorej podľa odporúčania výrobcu kvapaliny) Celá problematika je trochu hlbšia. Súčasné kvapaliny sú vhodné buď na hliníkové alebo na oceľové zliatiny. Žiadna nieje ideálna pre oba materiály. Nakoľko je hliníková hlava (aj radiátor kúrenia) podstatne chúlostivejšia ako vložky či blok motora tak radšej sa orientovať na jej ochranu a pravidelne meniť kvapalinu z dôvodu odstránenia hrdze a z dôvodu starnutia kvapaliny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 7. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 7. září 2009 To je fajn, co potom udělá s blokem destilovaná voda? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kmotrik Odesláno 7. září 2009 Sdílet Odesláno 7. září 2009 Teoreticky by neměla nic, oxidace se tvoří jen za přístupu kyslíku, pokud je celá soustava odvzdušněná neměl by být problém. Je to jako topení, pokud je v něm voda tak nerezne. Třebas to pastorek vyvrátí, já mluvím jen teoreticky s praxí moc zkušeností nemám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durko Odesláno 7. září 2009 Sdílet Odesláno 7. září 2009 destilovana voda ti spraví to iste co normálna podporuje koroziu a hrdza sa usadzuje a ničí niektoré časti motora. može sa stať že ked tam naleješ nemrznúcu zmes tak ti rozpustí hrdzu a niekde ti začne tiecť voda.mne sa to stalo na dvoch autách ktoré som kupil a predchadzajuci majiťel tam mal vodu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 7. září 2009 Sdílet Odesláno 7. září 2009 Původně zaslal: kmotrik Teoreticky by neměla nic, oxidace se tvoří jen za přístupu kyslíku, pokud je celá soustava odvzdušněná neměl by být problém. Je to jako topení, pokud je v něm voda tak nerezne. Třebas to pastorek vyvrátí, já mluvím jen teoreticky s praxí moc zkušeností nemám V podstate máš pravdu. I preto sa odporúča dávať destilovaná voda. Jednak neobsahuje minerály ktoré by sa usádzali v chladiacej sústave a navyše obsahuje málo vdušného kyslíka ktorý spôsobuje koróziu i pod vodnou hladinou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlando1 Odesláno 9. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 9. září 2009 Aha, takže teorie o tom že po zimě se má fridex vylít a nalít destilka - kvůli chlazení, se nezakládá na pravdě? Je lepší jezdit s fridexem celoročně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 9. září 2009 Sdílet Odesláno 9. září 2009 Původně zaslal: orlando1 Aha, takže teorie o tom že po zimě se má fridex vylít a nalít destilka - kvůli chlazení, se nezakládá na pravdě? Je lepší jezdit s fridexem celoročně? Nie, nieje vhodné meniť nemrznúcu zmes za vodu. Okrem iného i z dôvodu že nemrznúca zmes má vyšší bod varu ako čistá voda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zzipCZ Odesláno 10. září 2009 Sdílet Odesláno 10. září 2009 jasně nemrzka není jen že nezmrzne ale má i antikorozní funkci a zabranuje zanášení sistému atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Teepee Odesláno 10. září 2009 Sdílet Odesláno 10. září 2009 Původně zaslal: pastorek Celá problematika je trochu hlbšia. Súčasné kvapaliny sú vhodné buď na hliníkové alebo na oceľové zliatiny. Žiadna nieje ideálna pre oba materiály. Nakoľko je hliníková hlava (aj radiátor kúrenia) podstatne chúlostivejšia ako vložky či blok motora tak radšej sa orientovať na jej ochranu... A která je vhodná na co? Velvana uvádí: FRIDEX® G 48 (VW TL 774 C) je určen pro chladicí systémy spalovacích motorů, hlavně pak motorů celohliníkových. FRIDEX® G PLUS (VW TL 774 D/F) je vhodný pro všechny typy celohliníkových motorů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doyle Odesláno 10. září 2009 Sdílet Odesláno 10. září 2009 oba ten porvní je na 2 - 3 roky ten druhý je lepší má prodlouženou dobu výměny na 5 let a je tedy i dražší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Teepee Odesláno 11. září 2009 Sdílet Odesláno 11. září 2009 Původně zaslal: Doyle ten porvní je na 2 - 3 roky ten druhý je lepší má prodlouženou dobu výměny na 5 let a je tedy i dražší Já se ale neptal, která jak dlouho vydrží, to dobře vím, ale zaznělo tu, že jedna je vhodnější na motory s převažující ocelovou slitinou a druhá hliníkem. Protože to slyším prvně, tak bych rád podrobnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.