Jump to content

stabilizátor


čakom
 Share

Recommended Posts

přemýšlím jak ještě zdokonalit podvozek a uvažuji o výměně stabilizátoru.

na předku mam 23 mm a dělal se ještě 24 mm

na zadku mam 21 mm na ten se dělal 22 mm a nebo z coupe 3,0 23 mm.

myslíte že to ma nejakej význam? bude znát rozdíl 1 mm?

Link to comment
Share on other sites

no tak podle mě 1mm zas tak znát nebude..myslím že to ani nepočítíš...na zadku o ty 2 mm by to trosku byt znat mohlo ale je to jen muj názor..by se musela spocitat pruznost 21 a 22 a o kolik je to znát...ale asi bych se do toho nepoustel..max ten v zadu pro lepší pocit..:aut

Link to comment
Share on other sites

Četl jsem o tom nějaký článek a diskuzi na tunigforu, kde chlapci co s tím zkušenosti mají tvrdí, že rozdíl v průměru 2 mm může mít vliv zásadní, co se jízdních vlastností týče.

Vzhledem k tomu že 406 má podvozek spíše pohodlný, tak při tvém snížení a tvrdosti pružin může silnější stabilizátor přinést zlepšení (menší naklánění v zatáčkách). Použití na 406 těchto silnějších průměrů jak píšeš bylo, takže můj názor že zlepšení může být citelné.

P.S: odkaz na tu diskuzi - http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php?f=33&t=60244&hilit=stabiliz%C3%A1tor

Link to comment
Share on other sites

zajimava myslenka, ted jsem koukal, tak na sedanu mam vepredu 23mm a vzadu 21mm

na kombiku jsem mel predni 24mm a zadni 21mm

na turbo benzin se dozadu davala 22,5 a posleze 23, stejne jako na 3.0V6, ostatni motory mely 22 ( 1.8 a 2.0 mely vzadu do urciteho data vyroby 21 a potom uz taky 22 )

vepredu se k normalnimu pruzeni davaly ty 23 a pro zesileny pruzeni a spatny teren se davaly 24mm

Link to comment
Share on other sites

Na 306 sem měl obě 19mm a sportovní podvozek...

Vyměnil sem přední za 22mm (S16) auto se teď méně naklání ale zdá se mi taky o něco víc přetáčivé...

Plánuju dát dozadu taky 22mm a doufám že auto bude opět neutrální jako dřív... Jen s tím že se bude ještě méně naklánět...:D

Link to comment
Share on other sites

Že je jenom o 1mm tluštší neznamená, že to nebude rozdíl.

Já sem měl origo 27mm/22mm/18mm, možnost koupit z C36, ten měl zhruba o ten milimetr víc, byl ale zesílenej. Neměl sem možnost vyzkoušet ale bylo mě to doporučený.

Nakonec sem haluzově koupil z C43 (V8 motor) 30mm/18mm a rozdíl je šílenej (v dobrým slova smyslu). Je to nejznatelnější věc co sem na podvozku dělal, zatáčky jsou jak rovinky, auto se absolutně nenakloní/nezaboří. Zadní sem neměnil.

img0237i.jpg

[upravil dne 7/9/2009 Fusion]

Link to comment
Share on other sites

Stabilizátor je poslední věc na podvozku kterou je potřeba měnit na autě pro většinou běžný provoz. Kupte si kvalitní podvozky potom silentbloky a polyuretanové pouzdra a pak až pojedete na dráze a poznáte chování auta a nepůjdou už nastavit ani tlumiče tak je na řadě stabilizátor.Mě to tady připadá že se často řeší problémy z opačného konce.Levné pneu,těžké alu kola,pomíchané pružiny s různými tlumiči a pak se vrháte až někdy zbytečně do takovýchto věcí. Je jasné že pokud bude stabil. širší tak se auto nehne v zatáčce ale je otázkou zda je to správně

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...