Jump to content

STOP výstražné svetlo


rbbagent
 Share

Recommended Posts

Potreboval by som poradiť. Kúpil som P306 1.9TD 66kw. r.v.98. Po výmene chladiča predošlým majiteľom (firma) nebol namontovaný snímač teploty do telesa chladiča. Ostali trčať drôty. Pravdepodobne preto sa nespúšťali el. vetráky chladiča a nejaký mudrlant vyviedol spínač ventilátorov na pr. dosku a je ich nutné spustiť ručne. Okrem toho nepravidelným spôsobom svieti STOP výstražné svetlo. Vie mi niekto poradiť ako úspešne odstrániť môj problém? Ďakujem.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: rbbagent

Potreboval by som poradiť. Kúpil som P306 1.9TD 66kw. r.v.98. Po výmene chladiča predošlým majiteľom (firma) nebol namontovaný snímač teploty do telesa chladiča. Ostali trčať drôty. Pravdepodobne preto sa nespúšťali el. vetráky chladiča a nejaký mudrlant vyviedol spínač ventilátorov na pr. dosku a je ich nutné spustiť ručne. Okrem toho nepravidelným spôsobom svieti STOP výstražné svetlo. Vie mi niekto poradiť ako úspešne odstrániť môj problém? Ďakujem.

Ideálne by bolo dať auto do správneho stavu, teda namontovať spínač na chladič a zapojiť. Je pravdepodobné že to tak urobil lebo chladič je bez závitu na čidlo. V tom prípade pozri či na telese termostatu je záslepka kam by šlo dať čidlo.

Prípadne napíš presný typ motora a vymyslíme nejaké rozumné riešenie.

Link to comment
Share on other sites

v návode je napísané, že kontrolka STOP sa rozsvieti zároveň s kontrolkou tlaku motorového oleja, alebo ak ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny signalizuje príliš vysokú teplotu.

Pri žiadnej inej kontrolke by nemala svietiť.

Môže to nejak súvisieť s tým nenamontovaným čidlom teploty. Tým, že to nie je zapojené tak riadiacia jednotka to vidí ako zlú teplotu.

Ešte by som pozrel v budíkoch či nemáš vypálenú nejakú žiarovku, hlavne tú v čo je v budíku ukazovatela teploty chladiacej kvapaliny. Ja som ju mal vypálenú.

Až teraz ma napadlo ty máš ešte TD tak tam asi nebudeš mať tú kontrolku v budíku, mali by to mať modely od 99, ale od HDi.

[upravil dne 6/9/09 marko306]

Link to comment
Share on other sites

Keď sa ti zápína kontrolka STOP, čo robí vtedy teplomer? Akú ukazuje teplotu? Ak normálnu tak bude ešte nejaký problém. Zároveň si skontroluj či po zapnutí kľúčika svieti kontrolka mazania a či máš dosť brzdovej kvapaliny. Tým by si vylúčil možné chyby.

Pre tie káble by sa dalo doplniť čidlo na termnostat. Dve tam máš a miesto pre tretie by malo byť zo zadnej strany palivového filtra.

Ak sú to tie správne káble pre ovládanie ventilátora tak pri zapnutom kľúčiku ak ich spojíš tak sa spustí vetrák.

Link to comment
Share on other sites

ja mám, len ten modrý konektor čo je čidlo na termostate. Idú mi s neho 3 káble a tratia sa v tom hrubom zväzku káblov. Žiadne iné čidlá tam nemám. Mali by sme to mať v podstate rovnaké. :myslim Tie dva odseknuté káble ti idú skade?

[upravil dne 7/9/09 marko306]

post-0-14109609560948_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tie 2 odrezané vodiče pravdepodobne smerovali do snímača teploty na chladiči, ktorý ako som písal niekto po výmene chladiča nenamontoval späť. Všetky náplne som skontroloval, doplnil. Všetky kontrolky pred štartom sa perfektne zapnú, po naštartovaní nič zbytočne nesvieti. Teplomer ukazuje teplotu zdá sa že objektívne. Kolíše od počiatočnej hodnoty po nejakých 90st. aj za horúceho leta. No a pretože nejaký \"mudrák\" vyviedol spínač ventilátora na pr. panel zapínať ho musím ručne ( boh ma ochraňuj zabudnúť!!). pravdepodobne sa nespúšťali samé.

výsledný efekt = nezmyselne sa rozsvecujúcej STOPke

1,9 TDi - 1905ccm - 66kW rok výroby 1998 - klíma = 1.9 TD [DHY (XUD9TE)]?

Ešte jednu radu by som poprosil - typ tepelného snímača, ktorrý chýba v chladiči.

Zatiaľ sa chytám čoho sa dá. ďakujem

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: rbbagent

Tie 2 odrezané vodiče pravdepodobne smerovali do snímača teploty na chladiči....

V tom je práve ten problém. Ak by chýbalo čidlo na chladiči tak sú k nemu 3 drôty a nie dva. Ak máš klímu tak sú vetráky spojené s ňou a to je hnedé čidlo na termostate. Vyzerá to že tie káble boli odcvaknuté niekde inde. Neviem či i 306 má bitron na ovládanie vetrákov pri klíme. Ak by mala tak to budú zrejme káble od nej na ovládanie relé ktoré spína vetrák. To by i teoreticky zodpovedalo stavu lebo bitron je pomerne drahý a riešenie so spínačom je podstatne lacnejšie. Obávam sa že to asi takto nevyriešiš a bude treba dať auto k nejakému elektrikárovi ktorý si vie dohľadať čo tam je a ako to má byť.

Podľa schém idú červený a zelenožltý kábel priamo na motorček ventilátora. Pri jednorýchlostnom má červený kábel číslo 151 a pri dvojrýchlostnom 161. Tie čísla by tam mali byť vidieľ.

[upravil dne 7/9/09 pastorek]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...