Viki007 Odesláno 4. září 2009 Sdílet Odesláno 4. září 2009 Tak jsem dnes jel u nás po vesnici a najednou mi auto cuklo a na displeji mi to napsalo \"Gearbox faulty\". Jel jsem maximálně třicet, čtyřicet, to cuknutí bylo docela výrazné, ale motor mi nezhasl. Už se mi to stalo jednou při jízdě do kopce. Bylo to docela o nervy, člověk se hned bojí, že mu něco odešlo. Myslím si, že by to mohlo být tím, že jsem jel na malý plyn a automatická převodovka tam nějak nemohla dostat vyšší stupeň. Stalo se Vám to už někdy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
subin Odesláno 4. září 2009 Sdílet Odesláno 4. září 2009 Nejsem si jist,ale spíš to vypadá na nějakou závadu v ovládání,či samotné převodovce,každopádně bych doporučil návštěvu servisu-čím dřív tím líp.Opravy převodovek nejsou zrovna levnou záležitostí a provozováním převodovky se závadou se může ve výsledku prodražit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viki007 Odesláno 4. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 4. září 2009 tak to jsem nechtěl slyšet, i když dík:-) V pondělí zavolám do servisu a zeptám se co to může být, případně se objednám. Pořád doufám, že to může být tím malým plynem (teda jestli to není úplná blbost). Moc se to snažím nehonit a zatím mi to vždycky udělalo při takové klidné jízdě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aton1 Odesláno 5. září 2009 Sdílet Odesláno 5. září 2009 Zdravim, tohle se mi stalo 2x. Pokazde presne na tom samem miste. Bylo to nejpis tim ze auto nebylo zahrate, na dalnici ktera byla do kopce jsem prudce seslapl plyn prevodovka se snazila podradit a bylo to. Rana velke cuknuti a na lcd se napsala hlaska kterou pises. Motor zustal ve velkych otackach i kdyz jsem se snazil prehodit na sekvencni razeni, prevodovka neragovala. Zastavil jsem u krajnice vypl motor po chvilce nastartoval a auto se chovalo uplne normalne. Naposledy se mi to stalo pred rokem. Od te doby byla i prevodovka na diagnostice (z duvodu vymeny oleje) bylo mi receno ze prevodovka je v poradku a olej menit neni treba. Snazim se na tom miste jezdit opatrne a nehnat auto pokud to neni nutne. Nebal bych se ze s prevodovkou neco bude, ale pokud pojedes do servisu dej pls. vedet jak jsi dopadl:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viki007 Odesláno 5. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 5. září 2009 Ok díky za rady, jen houšt:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viki007 Odesláno 9. listopad 2009 Autor Sdílet Odesláno 9. listopad 2009 Tak přátelé, právě jsem se vrátil z opravy převodovky - automatické. Jednalo se o již dříve popisovanou závadu Gearbox faulty a hnusné, až odporné kopnutí převodovky při jízdě, doprovázené protivným pípnutím. Poté co mi to začalo dělat pravidelně při každé jízdě (pokud auto aspoň 12 hodin stálo), jsem začal zjišťovat co a jak:Nejdřív jsem šel ro origo servisu. V Peugeotu v Kunovicích na mě hleděli poněkud vyjeveně, prý jsem druhý automat, co znají, ale podívají se na to a uvidí. Tohle když mi řekli, tak jsem rozhodně klidný nebyl:-( Tak další zjišťování: Jsou firmy, které se automaty zabývají, jedna sídlí někde u Olomouce, ale všichni mi řekli, že výměna oleje to jistí + olejový filtr v převodovce (5000 Kč). Do toho ale padaly názory, že automaty od Peugeotu spíš mění kus za kus, to mě taky nepotěšilo. nakonec jsem se ale pokorně vrátil do Peugeotu Lion Car Kunovice, kde jsem teda odstavil auto a šel se modlit. Nechal jsem ho tam přes noc, aby se ta hláška opravdu objevila a druhý den mi volal servisák, že jim to vyhodilo chybu na solenoidech, nebo elmag ventilech, či co to je za bazmeg a že tedy to budou dva kusy, každý za 2000. Prostě nespínaly a proto to občas neumělo zařadit rychlost. Tak to provedli, vyměnili olej, teda vypustili a doplnili nový (prý pokud se to celé nerozdělá, nedá se vypustit všechen olej ) a další den jsem naběhl s 9000 a odjížděl s autíčkem. Zatím jsem měl jenom 2 jízdy ve studeném autě a nic se nehlásilo, tak budu doufat, že to bylo ono. TAKŽE VŠEM, CO MAJÍ PODOBNÝ PROBLÉM DOPORUČUJI: Do servisu a nechat si to napíchnout na diagnostiku. Snad to bude jenom taková drobnost jako u mě. Olej se každopádně v automatu měnit MUSÍ!!! A když se to definitivně po...., tak repase je od 50 000 (s úsměvem mi říkali, že to už pak prý umí vyměnit automat za manuál, za polovic:-), no neberte to. Ať Vám šlape. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
subin Odesláno 9. listopad 2009 Sdílet Odesláno 9. listopad 2009 Boužel co se týče automatů je naprostá většina oprav poměrně drahá.U tebe to dopadlo ještě poměrně dobře,když byla závada jen v solenoidech rozvaděče,tak ať ti slouží bez dalších závad mnoho Km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viki007 Odesláno 9. listopad 2009 Autor Sdílet Odesláno 9. listopad 2009 No potom ,co jsem slyšel za možnosti, kolik by to mohlo stát, tak už jsem s tím byl smířený. Ale už by ty opravy mohly aspoň tak na 5 let přestat:-) Minulý rok byl klid a tento rok jsem se nějak rozjel, další plecháče s gumama, rozvody ve 120 000, olej (ten naštěstí sám doma za třetinu ceny:-), ještě jsem si vymyslel tažné zařízení a do toho ta převodovka. Jak říkám, snad bude na chvíli pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 9. listopad 2009 Sdílet Odesláno 9. listopad 2009 \"teda vypustili a doplnili nový (prý pokud se to celé nerozdělá, nedá se vypustit všechen olej ) \" V tom mali pravdu. Automaty (okrem dvojspojkových) majú dve náplne oleja a počas prevádzky sa mení iba jedna. \"tak repase je od 50 000\" Sú servisy ktoré sa špecializujú na automaty a vedia urobiť repas za podstatne nižšiu cenu. Asi pred pol rokom som sa informoval v Modre (je tam servis na automaty) koľko by stál repas na P 405 a bolo mi povedané že 20 - 25 000 Sk. Mimochodom, tento zážitok ti nezávidím a dúfam že ma nikdy nestretne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
subin Odesláno 9. listopad 2009 Sdílet Odesláno 9. listopad 2009 Ona repas se dá udělat několika způsoby: 1:vymnění se vše co se dá vymněnit. 2:vymnění se to co se běžně opotřebovává(lamely plechy,pásy). 3:Vymnění se jen to co je aktuálně poškozené. 4:Závada v elektronice převodovky,či rozvaděči(co kus to několik tis.) 5: Pokaždé je dobré nechat zkontrolovat nebo opravit hydrodroměnič! Neznám automatickou převodovku u které by se dala vymněnit bez rozebrání celá náplň,u některých se nedá vymněnit ani filtr bez rozebrání (např. 4HP20) Všem z klubu bych přál ať je podobné problémy s aut.převodovkou nepotkají. [upravil dne 9/11/09 subin] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinR Odesláno 10. listopad 2009 Sdílet Odesláno 10. listopad 2009 Píšeš, že rozvody ve 120000km, což jsi vlastně napsal, kolik máš najeto.Pokud mohu dát na vlastní zkušenosti s Octavií a automatem, tak do 200000km v poho, ale pak se to začalo sypat.Ovšem hodně záleží na zacházení.Tato dostávala hodně zabral.Nicméně teď má přes 300000km a zatím víceméně funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Viki007 Odesláno 10. listopad 2009 Autor Sdílet Odesláno 10. listopad 2009 No doufám, že ten automat zase nějakou dobu vydrží. Mám to od 100 000 km, r.v. 2005,dovoz z francie z nějaké půjčovny. Auto bylo ve slušném stavu a říkal jsem si že na automatu neměl kdo co zkazit (i když taky to jde). Jezdím s tím hlavně delší trasy, a až na výjimky (opravdu výjimky) jsem to nehonil, spíš se snažím stáhnout spotřebu. Tak budu doufat:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.