Jump to content

307sw ventilator topeni/klimatizace


CZ_Iceman
 Share

Recommended Posts

Ahoj ,

Minuly tyden jsem koupil starsi P307 SW 1.6HDI r.v. 2005 (pred faceliftem)v bazaru a ted s nema resim takovou nenapadnou skrytou zavadu.

Mam problem s vetrakem automaticke dvouokruhove klimatizace/topeni - nereaguje na manualne nastavenmou rychlost a tim padem nejde vypnout. Jen pokud nastavim funkci klimy na Auto, tak se nekdy otacky ventilatoru nepatrne meni. Kdyz jsem dal auto do Peugeota v Ostrave (Auto Tichy) na dodatecnou montaz tempomatu-tak se mechanik na tuto zavadu \"podival\" a tvrdil, ze je problem ve ventilatoru a ten stoji neco pres 7000,- Kc. Jelikoz jsem ted nechal na aute udelat kompletni udrzbu : rozvody, filtry, kotouce, desky,tycky rizeni,kulove cepy. kosti rizeni a do toho jsem uz rubnul skoro 20 000.- Kc tak by me dalsich cca 8000 za ventilator pekne vytocilo. (Navic mechanik rikal, ze je praskly plastovy kryt vzduchoveho filtru - coz se ukazalo jako ze neni pravda a tak mma pochyby v jeho \"diagnoze\" problermu) Nemate nekdo zkusenosti s opravou modulu elektronickeho rizeni ventilatoru nebo obecne se zavadou tohoto typu ? Jeste jsem se chtel zeptat jak je to s teplotou motoru. Auto se nechtelo zahrat vice nez na 80 stupnu - vetsinu casu spise kolem 70. Na muj dotaz v Peugeotu, ze se mi to nejak nezda mi servisak nebyl schopen odpovedet jestli to je OK nebo ne. A tak jsem usoudil, ze bude v haji termostat. Bohuzel u tohodle motoru se musi menit cela komora (cca 1300Kc) a tak jsem ji nechal preventivne vymenit taky - predpokladam, ze by teplota motoru mela byt nekde kolem 90 stupnu ?

Diky za pomoc

Marek

[upravil dne 1/9/09 CZ_Iceman]

Link to comment
Share on other sites

Tak stou teplotou je to tak,mě drží 75°C.Ale stim přehřátím,že to neni možné tak odpovim že je to možné.Před dovolenou sem řešil zrovna tento problém.

Když jsem jezdil rovinky tak vše bylo OK (chlazeno odporem vzduchu),ale jak byl táhlejší prudkej kopec (rychlostní stupeň 1,2) tak teplota šla na 100°C a více,ručička na doraz (to prý aby byl hned patrný daný problém) a kontrolka STOP.Poté se až sepl ventilátor a po chvíli ručička na 90°C.

Po výměně čidla teploty chl. kypaliny problém trval,proto následovala diagnostika a byla zjištěná vypálená pojistka (umístěná pod přední maskou u chladiče) spirály regulující rychlostní stupně ventilátoru,takže mi nešel 1 stupen a spínal až ten druhý při cca.102°C.

[upravil dne 1.9.2009 sekaj]

Link to comment
Share on other sites

No tak to sem zvdedavy az zitra to auto projedu jak na tom bude ta teplota. Treba sem zbytecne vyhodil 1300 kacek :(

Jinak na netu jsem nasel tendle ventilator za cca 4100 Kc takze by cena opravy nemusela byt nejak zavratna, nicmene me to vylozene smoli ze me na to v bazaru neupozornili i kdyz jsem se na stav klimatizace ptal. (Navic jeste druhy den po koupi doplnovali chladivo, protoze tam bylo malo)

[upravil dne 1/9/09 CZ_Iceman]

Link to comment
Share on other sites

Takze dneska jsem si prevzal auto ze servisu a teplota motoru se drzni nekde mezi 80 a 85 stupni-takze jakesi zvyseni tam je pozorovatelne. Jinak v bazaru sem zatim dobre nepochodil - same vymluvy. Uvidim jak se k tomu postavi za mesic, protoze budu ted pryc a tak maji cas aby sehnali nahradni dil.

Jinak mechosi pekne nadavali: pry na tom aute nic podle katalogu nesedi. Palivovy filtr mi zustal prozatim puvodni, protoze nebyli schopni novy dopasovat (zkouiseli 4 ruzne). Holt to je asi dan za neoriginalni dily :)

Link to comment
Share on other sites

Ahoj vratil jsem z dovči a teplota motoru na dlouhých kopcích byla i přes 90 stupňů v 5 lidech naložený. Z toho bylo východisko víc točit motor ne na 2000 až 2300 ale víc, nebo spustit klimu naplno pak to šlo pod 80, protože sahara je jen jedna na oboje chlazení. Je to nouzovka ale chodilo to výborně.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Matuzalem401

Diely sa kupuju podla VIN cisla a ak ti nepasuju takzacni bit v pozore aby to nebola skladacka.Lebo v bazaroch to stale frci .

:xvul

Kdyz sem kupoval original dily v Peugeotu tak po me chteli VIN a potom dily sedely. Nicmene kdyz kupuju dily napr. v Autokelly tak tam se na zadne VIN nehraje a jedine co je zajima je Typ. Obsah a rocnik popripade vykon. Potom se celkem stava, ze dily nesedi. Jinak jak auto bylo na kontrole v Peugeotu tak sem se mechanika ptal a podle jeho vyjadreni je auto nebourane a v originalnim stavu - tohle mi potvrdili i v neznackovem servisu kde mi delali vymenu rozvodu a podvozkovych dilu.

[upravil dne 3/9/09 CZ_Iceman]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...