Jump to content

2.1 STDT


BranoKuraj
 Share

Recommended Posts

předpokládám,že chceš 406 s tímto motorem:

asi bych zkontroloval jestli je tam čerpadlo Bosch a ne Lucas Epic,s Lucasem bývají problémy,

každý motor má své mouchy a taky záleží jak se s tím jezdilo

taky bych okouknul hadice jestli nejsou po jízdě \"tvrdé\",to může značit prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou,což je daň za 12-ti ventilovou techniku

P.S. ten druhý stejný příspěvek smaž

Link to comment
Share on other sites

Motor je to stare koncepce - nema primy vstrik. To ze je stare koncepce znamena min vymozenosti a vychytavek, co se muzou pokazit. Vykon 80 kW je dan obsahem 2.1 ne jako u 1.6 HDi stejneho vykonu. MOtor ma pekny prubeh krouticiho momentu a necha se i tocit (nedelam to, neni potreba:-) Spotreba se pohybuje od 6ti do 7,5 l/100 km.

Jak jsem rikal, neni toho moc co se na nem da vysypat, ale udrzba je nutna na kazdem motoru.

Rekl bych ze ma dve nevyhody:

1. Cerpadlo paliva - bohuzel ve 406 je z vyroby pravdepodobne pouze Elektronicke Lucas Epic - s tim cerpadlem ma rada lidi problemy a ty se projevuji ruzne, kazdemu to dela neco jineho:-) Ja jsem nechal cerpadlo minuly mesic repasovat a to dalo by se rict, kvuli prkotinam, co me rozcilovali. Jsou lidi, kterym to nevadi, ale nekdo ma s nim opravdu zavazne problemy.

BOSCH system se daval do Citroenu se stejnym motorem a proto ho v Peugeotu nehledej, leda prestavba na Bosch, moc jich nebude, ale ti co ji maji si pochvaluji.

2. Hydrostely - muzou rachotit a uz jsem videl, kdyz prasknul rozvodovy remen, co to udelalo s hlavou, kdyz se hydrostely vydali na nespravnou cestu:-) Nicmene u motoru 1.9 D bez turba tenhle system fungoval original na kamosovo 309 D, ktera mela natoceno 600000 km:-) Rikaji, ze prichodem turba to ale tak dlouho nevydrzi (spekulace)

Dej si pozor na to, jestli auto neskube - jeden z mych problemu, proc jsem repasoval cerpadlo, tenhle problem byl repasi odstranen. Obvykle tyhle motory startuji po nazhaveni na prevaleni, pokud ne, nekde je problem. Zkontroluj, jestli to po startu nekouri do bela. Pri startu se po dobu nekolik vterin, dve-tri oziva takovy tlukot - asi normal.

Co se tyce kourivosti, tak auta s Boschem normalne kouri vic. Auto s Lucasem by melo zahulit, jen v tahu, kdyz mu nalozis. - \"to rikam jako moje poznatky co jsem nasbiral\".

Jeste bych prekontroloval sponovaci kladku klinovyho remenu - je to kladka s tlustou pruzinou, tu jsem mel uplne vymlacenou a remen tam lital jak zbesilej. Oprava muze byt financne narocna, jen kladka kolem 2500,-. Pak si zkontroluj rucni brzdu - system rucka v bubnu neni asi zrovna povedeny, co ja vim, vydrzi to dva roky nebo 20000 km:-) Pak to nebrzdi. MOtor bude asi zamasteny, 2.1 TD je olejnicka - vyrobni problem, delaji to vsechny, to bych neresil.

Ale jinak musim rict, ze rocne najezdim trikrat tolik kilometru se sluzebni Octavii II 1.9TDi 77kW PD a musim rict, ze kdyz pak sednu do svyho pazoutka, tak si odpocinu, motor je klidnej tichej - oproti traktoru VW:-) Nechci te zrazovat ten motor je ve vyrobe od roku asi 1990 nejdrive bez Turba a pak s Turbem a kdyby nebyl dobrej, asi by se tak dlouho neudrzel. Rek bych, ze se osvecil. Navic je to doba, kdy padali z linky ve Francii ty nesmrtelny 1.9 D:-)

Link to comment
Share on other sites

no já měl Lucas a mám nyní Bosch a z5 bych už nikdy nešel,a to ze dvou důvodů !! Ten hlavní je,že ten Bosch je machanický,tzn.rychlá oprava během jednoho dne,druhý den jezdím,a druhý důvod - sice je Lucas pružnější,to bez pochyby,ale taky když se vys.re tak následná oprava je moc drahá,za tu cenu jsem předělal na mechaniku Bosch a ještě jsem pomalu 2 tisíce ušetřil.

Spotřeba viz.podpis a to jezdím z větší části po městě,běžně najedu na půlku nádrže 600 km !

Jinak jak je tu několikrát zmíněno,ke všemu se chovej tak,jak chceš aby ti to dlouho vydrželo !! vše chce své,u studeného TD nevytáčet hned do plna,ale nechat ho pěkně pomalounku zahřát,pak klidně naložit,ale zase s ohledem na situaci na silnici,že :D a to stejné když přijedeš z delší cesty kde jelo turbo na plno,tak néé !! hned vypnout ale nechat chvíli běžet na volnoběh aby se trošku schladil a pak vypnout,následek pak je pískání turba,váha vzduchu odchází a pak poslední fáze je kaput turbo a nic moc to nejede !!

Jinak všeobecně je motor tahoun,a celkově je auto kočár se lvem na přídi ! Někde jsem vyděl nadpis : Francouský mercedes Peugeot 406... a něco na tom je.Je fakt pohodlnej a když seženeš díly které tvůj model nemá,tak je to jako stavebnice jednoduše ( obrazně řečeno ) předěláš nebo doděláš co chceš a máš pak vyšší výbavu ! Ale každej model je jinej a pak záleží na dané věci co chceš aby jsi tam měl !! Každopádně mohu jen doporučit,jak po motorické stránce tak i po tom ostatním !!!

Link to comment
Share on other sites

Tak ta 2.1 bola z Italy a bolo to vidieť z každej strany! Motor bol hluchý plný plyn a nič! Mám 1.9nu r.v. 98 po výmene rozvodov zimné na elektronoch orgin. z 307čky.

Je to len 66kw ale dáko si zvyknem kotulat. Taký som vytešeny 405ka bude asi žiarlit!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...