kamko99 Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 včera ma moja 406 pri návrate nechala 30km od domu.prešiel som asi 100km s kontrolkou dobíjania až postupne odišla úplne elektrika.predtým som nemal žiadne problémy.bude to zrejme alternátor.poraďte.ďakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 myslím,že jsi poruchu zjistil sám--nechej altík zgenerálkovat,když bude venku...,není žádná radost ho vytahovat a nahazovat pokaždé kvůli něčemu jinému--ani tu práci platit P.S. nejprve si nech to nabíjení zkontrolovat u elektrikáře [upravil dne 30/8/09 ozzy56] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tornado Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 Mel jsem stejny problem pred 2 lety. Blikala kontrolka dobijeni. Altik sel na repasi, cena kolem 2tis kc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobr Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 No bodejť by jsi nevybil baterku, když kontrolka dobíjení hlásí poruchu. To zamená, že alternátor nedodává proud. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 Začal bychněčím jednodušším: Kontrolou uhlíků. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
subin Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 JJ a na sběrací kroužky uvidíš jak? někdy je lepší altík celej rozebrat a při té příležitosti jej zrepasovat celej a máš klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 Kroužky se opotřebovávaj mnohem pomaleji, než uhlíky. I Tys použil výraz \"NĚKDY\". btw, na kroužky bývá vidět po demontáži regulátoru s uhlíkama. On je rozdíl mezi výdajem stokoruny za uhlíky a několika ticek za repas. Myslím, by se to mělo dělat uvážlivě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
subin Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 Sběrací kroužky se pohybují okolo 200 Kč ložiska jsou cenově různá,uhlíky bez regulátoru v řádech deseti korun,není k tomu asi víc dodávat nejdražší na repasi je boužel ta práce,ale při troše šikovnosti jej zvládneš udělat sám s minimem vybavení,pokud nemáš na altíku volnoběžku na tu je potřeba přípravek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 Víš, proč jsou milionáři milionářema? Protože zbytečně nevydávaj peníze. Zkrátka, pokud jsou v čudu jen uhlíky, měnil bych jen uhlíky bez vyndavání altiku z auta. Pkud by toho bylo více, pak bych na druhou stranu, udělal všechno (a kroužky stačí stočit - srovnat na soustruhu). Zkrátka... slepě vyndavat altik a vyměňovat i věci, který jsou OK mi přijde jako mrhání penězy. To bychom to mohli pojmout, ad absurdum, že by měl vyměnit celý auto. Celkem nesmysl, ne? ;-) nelobuješ tu za nějakou firmu? Takhle to dělá stát a koukni, kam jsme dospěli... [upravil dne 30.8.2009 Edison] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
subin Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 Tak zcela určitě nelobuju! Jen vím jak většinou podobné rychlo opravy dopadají,kdy díky snaze ušetřit cca 1000 korun dopadne o pár měsíců později oprava několikanásobně dráž než by stála na počátku.Jak píšu výše repasy alternátoru si dokážeš udělat sám!Není potřeba ji dávat na drahou opravu do servisu(to až v případě kdy je poškozeno vynutí rotoru či statoru) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 Původně zaslal: Edison Kroužky se opotřebovávaj mnohem pomaleji, než uhlíky. I Tys použil výraz \"NĚKDY\". btw, na kroužky bývá vidět po demontáži regulátoru s uhlíkama. On je rozdíl mezi výdajem stokoruny za uhlíky a několika ticek za repas. Myslím, by se to mělo dělat uvážlivě. ano,důležité je,jak dlouho auto budeš mít--jestli ho zítra prodáš,dej ty uhlíky:myslim ale jinak ty altíky objely většinou párkrát zeměkouli-- tam je lepší udělat celkovou opravu a mám pokoj s nabíjením na dlouhá léta... P.S.-nejsem milionář [upravil dne 30/8/09 ozzy56] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 Já narychlo asi před rokem a půl vyměnil jenom uhlíky (celej regulátor cca 1800,-) a koukal jsem, že kroužky mají už slušné drážky, tak jsem si řekl, že to ještě vydrží. Na začátku týdne se znovu rozsvítila kontrolka dobíjení, tak už jsem altík vyndal a odvezl na repasi. Tam týpek zjistil, že je komplet v háji (cena dílů na repasi cca 4000,- až 4500,-), tak jsem koupil rovnou novej alternátor (2804,- po slevě). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 30. srpen 2009 Sdílet Odesláno 30. srpen 2009 Jasně jsem psal o uvážlivosti. Vždy záleží na situaci. Když ty uhlíky vyndám, už přímo na nich uvidím, v jakém stavu jsou i kroužky. Pak se rozhodnu, jestli se podívám na kroužky. Pak podle stavu kroužků vyndám altík a po podrobné prohlídce buď jen nechám kroužkypřetočit, nebo je vyměním. Zhodnotím ložiska a podle potřeby vyměním (vždy obě). Takhle bych postupoval já. Je mi jasné, že servis by možná postupoval tak, že vymění rovnou celý altik. Za cenu repasovaného. Na tom se dá fakt skvěle vydělat. Postupoval bych podobně, kdybych měl altiky dva, vždy bych měl jeden v bezvadném stavu \"repasovaný\", podle potřeby. Zkrátka, účelem není vyhodit peníze a energii, ale efektivita. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kamko99 Odesláno 31. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 31. srpen 2009 Tak som dnes nabil baterku,naštartoval aq premeral som alternátor mal od 4V do 9v a klinový remeň išiel nepravidelne,chvíľu išiel kľudne a chvíľu hučal a mal vibrácie.Vyzerá na to ložiská v altertnátore.remeň je napnutý.ale je tam aj dosť oleja,nad alternátorom je čerpadlo serva? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 31. srpen 2009 Sdílet Odesláno 31. srpen 2009 Ak je zaolejovaný tak každopádne vytianuť, rozobrať a vyčistiť. Je dosť pravdepodobné že iba vysia uhlíky. Prach z obrúsených uhlíkov a trochu mastnoty urobia spoľahlivé vodivé lepidlo. Po rozobraní zistíš čo je vadné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kamko99 Odesláno 1. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 1. září 2009 chcel som povoliť tu samonapínaciu kladku,je tam 19 kluč ale kluč sa pohol ale šponer je na mieste.ako ĎALEJ.prístup je tam super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 1. září 2009 Sdílet Odesláno 1. září 2009 Pokud potřebuješ sundat řemen, povolíš ty dva šrouby označené červeně a ten označenej modře zašroubuješ (imbus 6ka), tim si řemen povolíš a jenom ho vymotáš. Pak 13kou odšroubuješ horní šroub alternátoru a 21kou ten spodní. Potom následuje vyndavání ježka z klece, je to celekm zábava... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kamko99 Odesláno 1. září 2009 Autor Sdílet Odesláno 1. září 2009 dundee to je manualny šponer,ja tam mam iný automatický ja musím odkloniť tu napínaciu kladku vrchnú.dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 1. září 2009 Sdílet Odesláno 1. září 2009 Tak tam je excentr. Ráčnou nebo trhákem zabereš za čtyřhran a kladku tím odkloníš. Ale měla by být na stejném místě jako na obrázku výš. [upravil dne 1/9/2009 Dundee] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.