Boss Odesláno 21. červenec 2004 Sdílet Odesláno 21. červenec 2004 Zdravim, mam dva dotazy: 1) Kdyz je auto hodne zahrate (kapalina ma kolem 90°C a vice), ja zastavim a ihned vypnu motor, tak po chvili syceni unikajicho vzduchu zniceho nic vytece asi 1 - 1,5 litru chlad. kapaliny. Co s tim? Teda co je spatne? Docetl jsem se v manualu, ze bych mel kapalinu dolivat jen zridka kdy. Ja ji dolivam prakticky po kazde jizde v tehlech vedrech .... 2) Lze michat chladici kapalinu od ruznych vyrobcu? Ja zatim doplnuju pouze destilovanou vodou, nevim co za znacku tam dal predchozi majitel... Menil ji ted v zime. PS. Vetrak na chladici spina kdyz ma - tj. asi pri 92°C, vypina pak pri asi 86°C, vsechny hadice jsem kontroloval zadne netesnosti, auto se neprehriva. Diky za aspn nejake postrceni ci navedeni, kde hledat chybu... nebo rovnou mirit do servisu? [Editován dne 21/7/04 Boss] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 21. červenec 2004 Sdílet Odesláno 21. červenec 2004 1) a kudy to vlastně vytejká? těsnost víčka expanzní nádržky chladící kapaliny..??? 2) chladící kapaliny od různých výrobců lze míchat, ale doporučuje se držet stejné specifikace resp. složení tj. ethylenglykol, monoetylenglykol,... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PESEK79 Odesláno 21. červenec 2004 Sdílet Odesláno 21. červenec 2004 Napadlo me,jestli ti to vlastne nevyteka jen z prepadu vyrovnavaci nadrzky,kdyz porad dolivas 1-1,5l tak tam muzes mit vlastne porad hodne kapaliny ne?Zkus nedolivat a uvidis,jestli se to neupravi samo.Nenech to samozrejme vyvarit,at si neposkodis motor... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boss Odesláno 21. červenec 2004 Autor Sdílet Odesláno 21. červenec 2004 No vytika to tim prepadem, jak je na nem hadicka svedena pod motor, aby chladici kapalina nesplichala na karoserii apod. Zkousel jsem to prave nechat vytect nekolikrat a pak jsem omrknul stav a kapalina byla presne na minimu, coz me neprijde moc bezpecny. Pak to vytece jeste jenou a jsem nahranej... Tobe to nevytika? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 21. červenec 2004 Sdílet Odesláno 21. červenec 2004 pak je taky možnost, že do systému uniká tlak ze spalovacího prostoru - propálené těsnění, prasklá hlava... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ady Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 Napsán autorem Boss Zdravim, mam dva dotazy: 1) Kdyz je auto hodne zahrate (kapalina ma kolem 90°C a vice), ja zastavim a ihned vypnu motor, tak po chvili syceni unikajicho vzduchu zniceho nic vytece asi 1 - 1,5 litru chlad. kapaliny. Co s tim? Teda co je spatne? Docetl jsem se v manualu, ze bych mel kapalinu dolivat jen zridka kdy. Ja ji dolivam prakticky po kazde jizde v tehlech vedrech .... 2) Lze michat chladici kapalinu od ruznych vyrobcu? Ja zatim doplnuju pouze destilovanou vodou, nevim co za znacku tam dal predchozi majitel... Menil ji ted v zime. PS. Vetrak na chladici spina kdyz ma - tj. asi pri 92°C, vypina pak pri asi 86°C, vsechny hadice jsem kontroloval zadne netesnosti, auto se neprehriva. Diky za aspn nejake postrceni ci navedeni, kde hledat chybu... nebo rovnou mirit do servisu? [Editován dne 21/7/04 Boss] bude to vela kvapaliny, mne sa to stalo na zraze, zastavil som pustil sa ventilator a vytiekla voda, potom som tam len tak zo srandy skusil doliat destilku a viacej ako 0,3l mi tam nevliezlo, teraz tam mam ovela menej ako inokedy a vsetko je ok:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VP605 Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 1,5 litru kapaliny je moc. S vysokou pravděpodobností ti někde fučí do vody. Takže těsnění, nebo prasklá palice. Pokud ten únik kapaliny je pouze v klidu, je teoretická možnost, že je jen špatná tlaková zátka - těsnění, prasklá či unavená pružina a pod. na expanzce. Při normálním tlaku vře voda při 100 oC pokud zastavíš, tak hlava a okolí je mnohem teplejší, voda neproudí a tím i výrazně nechladí a tak dojde k tvorbě páry, což znamená zvětšený objem a voda je vytlačována ven. Pokud je zátka OK, tak se vlivem objemové roztažnosti vody ohřevem, se zvětší objem kapaliny, stlačí se zbytkový vzduch v expanzce a naroste tím tlak v chladícím okruhu a bod varu se zvyšuje-viz PAPIŇÁK. Obecně platím, že se může míche, ale za podmínek jak píše Dress, ale záleží na výrobci. Např. Fricofin G12 se nesmí míchat. Takže doporučuji vyhledat pokyny výrobce pro daný typ nemrzky. Některé nemrzky samy osobě zvyšují bod varu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vector Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 Napsán autorem Boss Zdravim, mam dva dotazy: 1) Kdyz je auto hodne zahrate (kapalina ma kolem 90°C a vice), ja zastavim a ihned vypnu motor, tak po chvili syceni unikajicho vzduchu zniceho nic vytece asi 1 - 1,5 litru chlad. kapaliny. Co s tim? Teda co je spatne? Docetl jsem se v manualu, ze bych mel kapalinu dolivat jen zridka kdy. Ja ji dolivam prakticky po kazde jizde v tehlech vedrech .... 2) Lze michat chladici kapalinu od ruznych vyrobcu? Ja zatim doplnuju pouze destilovanou vodou, nevim co za znacku tam dal predchozi majitel... Menil ji ted v zime. PS. Vetrak na chladici spina kdyz ma - tj. asi pri 92°C, vypina pak pri asi 86°C, vsechny hadice jsem kontroloval zadne netesnosti, auto se neprehriva. Diky za aspn nejake postrceni ci navedeni, kde hledat chybu... nebo rovnou mirit do servisu? [Editován dne 21/7/04 Boss] Sundej víčko, netoč motor a zkus jestli to nefouká do vody, tak že by si to už poznal. Na 405 sem měl odvzdušňovací šroub a k tomu samoodvzdušnění, který ale nebralo větší zavzdušnění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RALLYMAN Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 zdar mě to dřív dělalo taky,sice ne na peugeotovy ale na žigulovi a závada byla prasklé těsnění pod hlavou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VP605 Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 Když tak nad tím dumám, tak se mi zdá že by problém mohl být levný, tj zátka. Ověření: Zkontrolovat dosedací plochu v expanzce, půjčit si zátku a vyzkoušet, nebo-natlakovat okruh přes téčko s manometrem a sledovat při jakém tlaku začne vytíkat přepadem chladící kapalina. Pokud zastavíš vozidlo (motor necháš běžet) a nic neteče ani při zvýšených ot. (motor je horký) tak to je pravděpodobně zátka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rudolf Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 No zkus až dojedeš sundat víčko a nastartovat a jestli ti při zvyšovaná otáček s toho pude gejzír tak je tesnění v hají. Neměnil jsi náhodou vodu a nemáš to jen zavzdušněný? Jo bacha aby si se neopařil při sundávání víčka, radši přes hadru a opatrně . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VP605 Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 No raději bych Rudofův postup neriskoval, pravděpodobnost opaření 99,9 %. Odvzdušnění zkontroluj- Použij část z mého příspěvku pro Petra605. \" Petře, proplach udělej tak, jak Ti radil Sarkan. Převař si pár zavařovacích hrnců vody a použij ji na proplach. Tu nálevku udělej pomocí gumového špuntu ( pokud nemáš plonkovní zátku k expanzce), který provrtáš a pomocí motocyklového ventilu k němu přišroubuješ víčko s PET flašky. Na víčko pak můžeš přišroubovat Petku bez dna. Při odvzdušňování pak perfektně vidíš postup odvzdušňování a postupně můžeš dolévat vodu. Když špunt důkladně narazíš, tak se Ti nádobka nezvrátí. Vzduch Ti bude odcházet ve dvou etapách. Druhá při plném otevření termostatu. ( Ten moto ventil převrtej alespoň čtverkou vrtáčkem). Takz nezapomeň v y m ý t a vyčistit prostor mezi chladiči. Jinak si naplánuj tuhle práci ma celý den. Do zahřátého-vařícího motoru nedoporučuji lít studenou vodu. Celý cyklus můžeš trochu urychlit doléváním ohřáté proplachovací vody. \" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 Prasklinu v hlavě, bloku či těsnění, zasahují do válce, poznáte podle toho, že se chladicí okruh tlakuje. Nejlépe tedy tak, že po delší jízdě a při plně zahřám nastartovaném motoru zkusíte rukou zmáčknout hadice od chladiče. Pokud jsou měkké, je to OK, pokud jsou trvrdé (\"kamenné\", do chladicí soustavy pravděpodobně pronikají plyny a tlakují jí (tzn. nejčastějí prasklou hlavu, v méně případech jen těsnění, v nejméně případch ten blok). Pokud máte naprosto kamenné hadice, a zkusíte sundat víčko, tak to vystřelí, namlátí vám to a ještě opaří, takže opatrně s takovými pokusy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Ondra Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 no me to delalo taky, a problemem bylo, ze jsem menil vodu v chladici a nemel jsem to poradne ovzdusneny... takze jsem povolil odvzdusnovak, nechal to probehnout a hle, uz to funguje nebo to skutecne muze byt neco na motoru, co tlakuje vodu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rudolf Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 Náhodou diagnostkou gejzír ano/ne jsem úspěšně diagnostikoval a po výměně těsnění pod hlavou opravil řadu škodovek svých známých . (slovy dvě) Jo ale viděl bych to na to zavzdušnění. Takže jsou tam dva šroubky jeden na termostatu a druhej vzadu na hadici k topení. Jak píše chytrá příručka odvzdušení se urychlý promačkáváním hadic. Jo dělat samozřejmě na zahřátem motoru. Pokud pořádné odvzdušnění nepomůže tak jedině gejzír a rovnou si rezervuj lůžko na opařeninách . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slavomir.martos Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 Mne to tlakovalo do vicka - ktore trochu potlacilo na hor a kvapalina vytiekla cez prepad. Vymenene tesnenie pod hlavou - to co tam bolo predtym bolo z nejakeho tvrdeneho kartonu - no proste otras. Dal som tam riadne ocelove a odvtedy pohoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rudolf Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 Ocelové těsnění ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slavomir.martos Odesláno 22. červenec 2004 Sdílet Odesláno 22. červenec 2004 Presne tak!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boss Odesláno 23. červenec 2004 Autor Sdílet Odesláno 23. červenec 2004 Dekuji vsem co se mi snazili poradit. O vikendu se na to vrhnu - tedy na presnou diagnostiku (vicko, zavzdusneni,...). Snad to bude jen vicko. Na proplach se chystam uz dlouho. Pak dam vedet kdo tipoval spravne [Editován dne 23/7/04 Boss] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Driver Odesláno 25. červenec 2004 Sdílet Odesláno 25. červenec 2004 Když už jsme u toho chlazení, na kolik se vám teď v létě ohřeje 1.9D ? Já jsem dneska poprvé za tu dobu co to auto mám slyšel běžet saharu 2. \"kosmickou rychlostí\" a myslel jsem že mi auto odletí do chladných krajin jaký to byl hukot. Najednou se mi motor začíná hřát tak na 95°C, předtím to bylo kolem 90°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.