Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Líná 307 1.6 16V


Mirrae24

Recommended Posts

Já jsem ještě nic neměnil a dělá mi to pořád.

Ráno chci nastartovat a jakmile to chytne, začne se tak škubat motor, až sám chcípne. Tak startuji jedině s přišlápnutým plynem.

Taky když jedu třeba na čtyřku za nějakým líným kamionem a chci ho předjet, podkopnu na trojku, plnej knedlik a auto se začne zase cukat, uberu plyn, ustane to a už ho zase ženu.

U dvojky zase pozoruji, že nemá výkon, na jedničku se rozjedu a když dvojku tahám taky na plný knedlik, tak sice neškube, ale cítím jak přestává tahat.

Mě známý říkal, že to může být katalyzátor, tady jsem se dočetl, že třeba i váha vzduchu, či zapalovací rampa no a teď dokonce nějakej MAP senzor.

Kdyby se tak dalo zjistit co to konkrétně je, na diagnostice mám auto čistý jako vodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Shaoli

Mam 307 a dela me to same, jednu dobu to bylo kazdou chvili, ted se to dlouho neobjevilo. Nejcasteji se to stavalo do kopce, treba kdyz jedu po dalnici i do mirneho kopce tak muzu mit pedal az na podlaze, ale vic jak 90 to nejelo. Kdyz ale pomalu ubiram plyn, tak to najednou vystreli jak raketa. Mel jsem to kvuli tomu nekolikrat v servisu, ale jak na potvoru se jim to neprojevilo. Az jednou kdyz jsem tam byl s necim jinym a projizdeli ho, tak se jim to ukazalo zrovna kdyz meli pripojenou diagnostiku. Vaha vzduchu to neni, pry cosi s nedostatecnym plnenim potrebneho mnozstvi vzduchu v turbu, mozna nejaky snimac co to ridi. Nevedeli presne, meli zrovna toho technika co se tim zabyva na dovolene, pak jsem zase nemohl ja, ted me to nedela tak to zatim neresim.

Tak snad to pomuze jako voditko

vsadím se, že to bude tím turbem, respektive až otevře kapotu, tak zjistí, že tam žádné nemá :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bez měření parametrů, je to jenom plácání do vody. Klidně to může být zapečeý jeden vstřik, zrovna tak jako něco úplně jinýho. Pokud začneš jenom měnit nějaký díly a to ještě podle ceny jestli na ně máš nebo nemáš, autu nepomůžeš a bude tě to stát třikrát tolik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: georgegg

necelejch 130000, ale nic nepozoruju že by to jelo hůř, jen mě zajímalo jestli se dá kouknout dovnitř, kdy by se tak měl měnit

Kdepak, rozebrat se to nedá, rozhodně ne, bez rizika zničení. Uvnitř je jen piezoelektrický tlakoměr (asi) a ven z toho čumí termistor.

To, co popisuje Mirrae24, taky může způsobit MAP senzor, a to velmi snadno. Poskytuje řídící jednotce údaj o zatížení, což je pro ni druhá nejdůležitější informace* a pokud senzor háže kraviny, těžko může motor fungovat normálně a nedělat vylomeniny.

-----------------------------

*) Palivové a zapalovací mapy jsou dvourozměrné, tj. máme dvě základní řídící veličiny, vynesené na osy X (zatížení) a Y (otáčky), a tam, kde se protnou, je třetí hodnota, kterou potřebujeme, jako např. délka vstřikovacího cyklu, nebo úhel předstihu. Některé jednotky používají jako informaci o zátěži úhel natočení klapky, některé množství nasávaného vzduchu (váha vzduchu), Pežoťácké atmosferické benzíňáky používají hodnotu podtlaku v sacím potrubí za klapkou. Tuhle hodnotu musí spolu s údajem o otáčkách řídící jednotka vždycky znát, jinak to nemůže fungovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: omegascream

Fakir: počuj a ak mi chlapík na diagnostike povedal, že mám nižšiu hodnotu podtlaku v potrubí (asi kôli vzduchovému filtru), môže to znamenať vo výsledku aj zvýšenú spotrebu?

Motor sám o sobě mít větší spotřebu nemůže (protože ŘJ nadávkuje benzín přesně podle toho, kolik vzduchu tam vleze; míň vzduchu = míň benzínu, aby zůstal zachovaný poměr směsi), ale v podstatě to tak může ve finále vypadat, protože s ucpaným filtrem to míň pojede a budeš na to víc šlapat.

[upravil dne 30/10/09 Fakir]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: omegascream

ok, asi si tu aj ja založím vlákno o 307, dúfam, že poradíš :)

Ináč neznamená nižší podtlak, že je tam viac vzduchu (čo by sa aj dalo očakávať keď je to KN vložka)?

Rád poradím, pokud budu umět. :)

Ano, při plně otevřené škrtící klapce by měl být v sacím potrubí teoreticky atmosférický tlak, tzn. podtlak nulový. Prakticky tomu tak nebývá, protože filtr, roura od filtru, rezonátor, atd. kladou proudění určitý odpor a vzduch se tedy, lidově řečeno, \"nestíhá\" dostavit do sání včas a vznikne tam proto určitý podtlak i při plně otevřené klapce. Čím restriktivnější je sání před klapkou, tím větší podtlak bude za klapkou a tím méně vzduchu se dostane do válců. To jenom pro vysvětlení vlivu restriktivity sání na výkon motoru.

Myslím si, že řídící jednotku vůbec nezajímá, jestli je podtlak nižší, nebo vyšší, než normálně; tu zajímá, jaký ten podtlak přesně je, aby podle toho nadávkovala benzín. Nevím přesně, jak to ten technik myslel, ale přijde mi to trochu jako nesmysl (pokud teda neměl na mysli, že to čidlo ukazuje blbosti).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další poznatek.

Tak dnes jsem předjížděl hovnocuc, podřadil jsem na trojku, motor se rozhrkal a palubní PC mi napsalo už tolik opomíjenou hlášku

catalyst antipolution fault (nejsem si jist pravopisem)

Už mi to dělalo dříve, po výměně svíček to trošku ustalo, akorád od té doby je autíčko trošku línější ve vyšších otáčkách.

Jako dříve i nyní mi to přišlo stejné, jako by vynechala svíčka a tím pádem jeden válec neběžel jak by měl, podle mě by to mohla být zapalovací rampa.

Ale kdo ví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
Původně zaslal: Fakir

Zkus ještě MAP senzor, to je často opomíjená věc a umí dělat taky pěknej bordel. Pokud máš víc najeto, tak se umí zasvinit mastným prachem (který nasávaný vzduch obsahuje vždy) a pak se objevujou problémy, jako např. \"lovení\" volnoběhu při vyšlápnutí spojky (v extrémním případě chcípání), škubání při jízdě stálou rychlostí, atd. Měl jsem problém s občasným poškubáváním za jízdy, tak jsem minulý týden senzor vyměnil a uvidíme, co to udělá. Zatím je to dobrý.

To, co popisujete, mi to dělá taky, ale trochu jinak: když to poprvý ten den nastartuju studený, tak se tomu taky chvilku nechce přes 2500 otáček, ale po cca 10 - 20 s to dá pokoj, nebo pokud ne, tak vyšlápnu spojku, párkrát naprázdno lehce prošlápnu plyn (netočím to nijak vysoko) a spojku pustím a většinou je to pak OK. Za jízdy se mi to nikdy nestalo.

Jinak já s 1.6 16V umím hrabat na suchu třeba 10 metrů, než se kola chytnou... chce to cit pro plyn a spojku. :D:D

Ahoj.Co je to ten MAP senzor už jis napsal, alekde se nachází?Našel jsem obrázek na Service boxu.Je to ono?Pozice číslo 5.

post-0-14109611571676_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakir: mne až teraz zapálilo, že keď si písal o tom 10 metrovom pretáčaní kolies, zabudol si dodať, že to robíš na dvesto šestke, nie sedmičke, čo je dosť podstatný rozdiel :D:D

Ináč je možnosť, že by MAP senzor mohol mať aj vpliv na odozvu od plynového pedálu? Alebo môže auto trochu dusiť za jazdy a pritom voľnobeh je bez problémov? A ešte taká vec, dá sa znečistený (horšie fungujúci) MAP zistiť diagnostikou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak můj mechanik našel příčinu - špatný Katalyzátor.

Nejdřív viděl na chladiči očouzené místo v oblasti katalyzátoru, řekl, že tam již nebude fuknkční těsnění a vzhledem k tomu, jak se auto dusí při sešlápnutí plynového pedálu usoudil, že bude v tahu katalyzátor.

Dnes k němu jedu aby vykřkl konečný ortel, ale již nyní mě zajímá, jaký katakyzátor eventuelně vabrat.

Je jasné, že origo je to to nejlepší a nejvhodnější, ale na to zkrátka nemám.

Pak jsou výrobci, kteří dělají katalyzátory na míru a pak jsou univerzální katalyzátory.

Co se týče těch uni, tak by mě zajímalo, jaké s nima máte kdo zkušenosti, pač můj mechanik řekl, že to v žádném případě nedoporučuje.

Jinak cena origa je někde přes 10 000,- cena na konkrétní typ od jiného výrobce cca 4 000,- a uni stojí tak do 2 000,-

Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ideální je koupit katalyzátor pro konkrétní model z druhovýroby.

Univerzální katalyzátor je nepohodlné řešení, protože u 1.6 16V je katalyzátor součástí svodů, takže kvůli univerzálu bys musel buď pořídit laděné svody a univerzál umístit pod podlahu, nebo nechat původní svody, katalyzátor vymlátit a univerzál dát pod podlahu. V obou případech by to obnášelo řezání a sváření výfukového potrubí.

Poslední možností je katalyzátor tam vůbec nedávat, což bude mít příznivý efekt na chod motoru, ale samozřejmě nepříznivý efekt na emisích, nehledě na to, že by kvůli tobě umřelo o 0,000000000012% víc kytiček a žvížátek. :) Zkrátka do běžného provozu nepraktické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...