Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Výdež batérie pri vypnutom motore


573v0

Recommended Posts

Mám taký dotaz, napadlo ma to celkom spontánne pri vykladaní vecí z kufra :-). Ako dlho vydrží priemerné autorádio so 4 priemernými reprákmi bez woofera a zosilovača hrať na priemernú baterku bez zapnutého motora? :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm, zazil som vycucnutie baterky uz aj za kratsie.. typek na megane minule vystavil baterku asi za 2 hodiny pocuvania radia.. nepodarilo sa nam ho ani roztlacit lebo mal automat.

a zas mondeo sa nam podarilo odrovnat tiez za jedno doobedie (to nebolo ani zapnute radio, proste len otvaranie kufra a dveri..)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co si to takhle spočítat vážení?

Vezmeme v potaz klasické, koaxiální autoreproduktory o citlivosti nějakých 85dB. V autě budeme mít celkem 4 kousky. Budeme rovněž uvažovat, že dotyčný není nahluchlý autohifík, takže těžko půjde přes 1 W příkonu do reproduktoru. Společně se čtyřmi kousky těchto reproduktorů dokáže v autě i ten jeden W ztropit solidní akustický tlak (85dB/1m/1W/1 reproduktor a 97dB/1m/1W/4 reproduktory). Koncový stupeň bude sestávat z nějakého výkonového TDAčka pracující ve třídě AB (většina) nebo klidně nějakého speciálu, nějaké té mechaniky, předzesilovače, tuneru a bla bla bla...

Zkrátím to. Vezmeme v úvahu, že mechanika si něco vezme, účinnost zdroje je asi padesátiprocentní, koncový stupeň v klidu něco odebírá, při vybuzení si řekne o nějaký ten W navíc.

V naší modelové situaci si autorádio řekne o nějakých 15W z baterky (poměrně reálný odhad), při započítání všeho, co jsem uvedl v prvním i druhém odstavci. To nám při klasickém napětí akumulátoru dává něco okolo 1 A (ať se to dobře počítá a má to alespoň nějaký reálný základ).

Já se vás teď ptám. Pokud vezmeme v úvahu klasickou, třeba 50Ah baterii, která je nabitá na maximum svojí kapacity, jak dlouho ten 1 A dokáže dodávat do autorádia, než se úplně vybije?

Na to ani kalkulačku nepotřebujete. :)

[upravil dne 26/8/09 peugeot09]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: peugeot09

Souhlas, ale jak říkám, pokud vezmeme úplně novou baterii o kapacitě 50Ah, která je nabitá na maximum, jak dlouho nám vydrží? :)

Heh, šiel si na to pekne logicky, to sa mi páči. Len teraz dumám nad tými odchýlkami čo tu uvádzali ostatní pežoti :-). Jeden na favorite cez týždeň a druhý na tej 406 (myslím) len polhodku? :-). No ale vďaka za počty, budem rátať s tvojimi výsledkami :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marko306: Trefa do černýho. :super

Ještě bych upřesnil, že pokud posloucháte na \"takové té běžné hlasitosti, dlouhodobě vydržitelné bez trvalého poškození sluchu\", jedná se zhruba o 50-70dB, takže nevyužíváte ani jeden W na kanál zesilovače, což se pozitivně projeví na spotřebě rádia. Pak je spíš příkon blíže 10W. Opět je to ale pouze učebnicový, teoretický příklad, který by platil, pokud byste poslouchali pouze jazz a apod., tedy hudbu bez hlubokých basů-výkonových špiček. Při nějakém DnB, kdy se během jedné písničky objeví několik výkonových špiček s klidně desetinásobným výkonem do zátěže, oproti většině signálu, je spotřeba téměř neurčitelná.

Průběh signálu jsem zapomněl započítat do své geniálně syntetické úlohy, což je hrubý nedostatek. Drobnou omluvou pro může být jen fakt, že už bylo všude kolem černo a únavou jsem již neviděl.

Předchozí příklad by tedy platil pouze v případě, že byste poslouchali konstantní signál o určité neměnné úrovni a frekvenci, bez jakýchkoliv špiček, které by měly za následek výšší výkon do zátěže a samozřejmě i větši spotřebu koncového stupně, samozřemě pak rádia jako celku.

Sorry za mystifikaci. :mad::(

[upravil dne 27/8/09 peugeot09]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krásne podrobné príklady ale má to jednu malú chybu. Nikdy tú baterku autorádiom nevybijete na nulu. Zhruba pri 9-10 V na baterke sa rádio samo vypne. (zrejme nejaká ochrana) Dobre je to poznať pri štartovaní hlavne v zime keď štartovacie napätie klesá i pod 10V. Neplatí to iba o starých ktoré mali vypínač na potenciometri. Novšie autá majú trochu iné zapojenie elektriky a vypínajú napájanie rádia pri každom štartovaní tak tam to poznať nieje ak nieje napájanie prerobené na obvod 30.

Takže teoreticky možno 50 hodín ale prakticky asi jednu tretinu cca 15 hodín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nám ve 205 rádio vydrželo hrát cca tři pozdní odpoledne. tj. 3x4h. Baterka tam byla 44Ah, a aparatura tehdy byla rádio Alpine (pouze deck bez koncáku) + CD changer, zesík a dvě repra v předních dveří + 2 bedny - v každé 3x repro - od Hi-Fi sestavy co mám v pokoji. Hlasitost byla trochu vyšší než malá:D Pak to zkapalo a autu se moc startovat nechtělo, ale nakonec chytlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pred nedavnom som bol grilovat v prirode a chceli sme pocuvat hudbu tak som zapol radio CD otvoril zadny kufor a len tak decentne pustil pesnicky. Po zotmeni sa k tomu pridalu aj predne hmlovky pretoze sme uz nic nevideli takto stalo auto cca 2-3 hodiny. Nastartoval som bez problemov. Nevem aku mam baterku ale za 3 roky som ju dobijal len raz aj to preventivne. Takze si myslim e radio taky odber nema ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...