Jump to content

Brzdy + zásah bleskom


PEUGEOTIK307
 Share

Recommended Posts

Čaute.

No po prečítaní pochvál na cestu do Chorvátska musím napísať aj ja svoju - negatívnu!!!

Cesta tam v pohode - spotreba 6,5l/100km so strešným boxom - cca 980km.

Cestou naspäť cca po 300 km mi začali pískať zadné brzdy a dokonca sa to zhoršovalo v ľavotočivých zákrutách. Zastavil som na pumpe a zistil som, že ľavé zadné koleso je horúce a takmer sa nedá potočiť kotúč. Skúšal som roztiahnuť doštičky, ale moc sa mi nedarilo.

POCHVALA patrí jednému Čechovi na modrej Octavii, ktorý mi pomohol a dal aj celé balenie WD40:potlesk

:potlesk:potlesk:potlesk:potlesk.

Slováci sa ani neprišli opýtať ani nič, iba kukali ako puci - veľmi smutné.:nevim:nevim:nevim:nevim:nevim.

Keď som to nejako rozhýbal a ešte to zopakoval po cca. 100km došiel som na tom až domov.

ALE

V Maďarsku cca 80 km pred Budapešťou som išiel v silnej búrke cca 60km/hod a dostal som zásah bleskom.

(Napadlo ma aj to či to neni zapríčinené toľkou vodou na ceste - vlhké káble a tak.)

Počítač mi zhavaroval, ale našťastie bola hneď odbočka na pumpu. Po výmene žiaroviek som to skúsil naštartovať a PC sa choval v poriadku. Ale hneď ako som vyšiel na dialnicu PC opäť skolaboval - takže som sa vrátil na pumpu. Po státí cca 2 hod som sa rozbehol a došiel až domov.

Takže to bola cesta, ktorú si zapamätám.

Ale brzdy mi ostávajú občas visieť aj teraz. Poraďte čo s tým???

Nech nemusím meniť celú hlavu (cca 5000SK).:myslim

[upravil dne 26.8.2009 PEUGEOTIK307]

Link to comment
Share on other sites

Mňa napadajú ešte dve možné závady i keď častejšie skôr na starších autách. Jednou je nabobtnaná brzdová hadička ktorá bráni kvapaline odtiecť naspäť po odbrzdení. Druhou je nečistota a korózia na valčeku v priestore medzi hranou a gumičkou. Valček môže byť čistý a napriek tomu v tom mieste môže byť korózia a špina.

Link to comment
Share on other sites

ja som mal na favorite takto hrdzavý valček, ale len na konci(absolútne to nebolo vydieť, až pri vytiahnutí valčeka) a brzdilo len o vonkajšiu stranu kotúča. Vnútorná strana kotúču bola hrdzavá jak šľak. Rozobral som to, valček som prebrúsil ručne tuším 400-vka šmirgeľ, potom kožou, dal som nové tesnenia, prachovku a na druhý deň na STK, krásne prešiela exrároha moja krásna

[upravil dne 26/8/09 marko306]

Link to comment
Share on other sites

Ak si mal uz zodrate brzdove platnicky tak piest bol dlho vysunuty a tam vznika korozia aj ked ju nevidno treba to zabrusit ale nie po dlzke ale po obvode lebo inak hrozi ze bude popri nom tiect .Stavim sa ze si nedavno tie platnicky menil.Je to bezna zavada skus najprv toto lebo servisaci ta budu tlacit do vymeny celeho valceka ale prachovku daj vymenit urcite.Vela stastia a daj vediet ak bude zavada v niecom inom.:potlesk

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Matuzalem401

Ak si mal uz zodrate brzdove platnicky tak piest bol dlho vysunuty a tam vznika korozia aj ked ju nevidno treba to zabrusit ale nie po dlzke ale po obvode lebo inak hrozi ze bude popri nom tiect .Stavim sa ze si nedavno tie platnicky menil.Je to bezna zavada skus najprv toto lebo servisaci ta budu tlacit do vymeny celeho valceka ale prachovku daj vymenit urcite.Vela stastia a daj vediet ak bude zavada v niecom inom.:potlesk

S brzdami nebolo ešte nič robené. Mám nabehané 71 00km.:roll

Link to comment
Share on other sites

No tak takyto zazitok radsej nie,,, \"ked sa dari tak sa dari\", Pastorek ma asi pravdu,priklanam sa k jeho nazoru.Ja mam taky isty trhac asfaltu ako ty,brzdy su tiez origo a na tachaci 85 000km,zatial v pohode iba si popiskuju. Na tvojom mieste by som dal vymenit kapalinu a minimalne tie piestiky ktore posuvaju valcek bri brzdeni a odbrzdovani.Nemusia byt hrdzave,staci ked maju volu a jemne sa skrizia a uz sa ti platnicky nevratia dostatocne daleko od kotuca a ked si siel po kopcoch a dole tak staci ak sa prehreju platnicky(tym padom zvacsia svoj objem) a kolo ti v kuse brzdi.Samozrejme kontrola rucnej ci sa vracia a kontrola brzd hadicky je nevyhnutna. Prajem vela stastia.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: PEUGEOTIK307

Takže už mi volali.

Pretrhnutá gumička na valčeku - to som spravil ja.

Tečie jeden valček - pretesnia.

Ale ževraj mám zlú prednú nápravu - čiže stabilizačné tyčky, čapy + geometria.

:mad::blicismajlik:bojim:nevim

To je podla mna blbost, tie stabilizacne tyčky ma vybite kazdý, ale daj si ich vymenit, jedna asi 500 sk, ale to že nenasli zavadu na tom valčeku, ktory sa zrejme zasekava je divne.Na tvojom mieste by som im este raz prizvukoval, že sa ti na dovolenke stala taka nehoda a nech poriadne skontroluju brzdovy valček.Pretože zaklad je zistit zavadu.To ma učil môj majster už pred 25 rokmi, ked som zacinal opravovat auta.Daj vediet ako to dopadlo.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: PEUGEOTIK307

Takže už mi volali.

Pretrhnutá gumička na valčeku - to som spravil ja.

Tečie jeden valček - pretesnia.

Ale ževraj mám zlú prednú nápravu - čiže stabilizačné tyčky, čapy + geometria.

:mad::blicismajlik:bojim:nevim

To tečenie valčeka je možné ako následok prehriatia alebo zatláčania valčeka. Na valčeku sa dosť často nachytajú nečistota ktoré po zatlačení valčeka spôsobia netesnosť.

S tou nápravou .... ty by si mal vedieť či búchala. Zase na druhú stranu ak to porobia máš zase dlho pokoj.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...