Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

špastné startování, vysoký volnoběh 406 2,1TD


LORD_mapiv

Recommended Posts

Zdravím,

tak jsem byl dneska s tímto problémem u jednoho chlapíka, který mi pročistil trisky a skontroloval vstřikovače. Nicméně jsme zjistili, že je vadný první elektronický vstřik, respektive že je úplně kaput. Ale k problému.. Když chci auto nastartovat tak se prvně motor protočí, pak jakoby chcípne ( při tom ho pořád držím na startéru) a pak až chytne. Dělá to ať je motor studenej nebo teplej bo ať stojí 2dny bo 10minut. Další věc, že bez plynu prostě nechytne. Poté co ho natočím, tak celkem ok ale po chvilce co stojí jen na volnoběh, tak se mu začnou zvyšovat volnoběh. Nejnižší na kterej to někdy, ale opravdu jen někdy tak to je na 1000 jinak se to pohybuje kolem 1400... A když jsem zkusi pustit klimu, tak to klesne normálně na nějakejch 800 a pohoda a ani se nehne a i po ťuknutí na plyn se vrátí na zmiňovaných 800, ale jak vypnu klimu, zase to jde nahoru... Co se týče tlaků, tak mi je dneska měřil, tak 3 válce jsou hafo ok a jeden je na tom trošku hůř, ale nic v čem by měl bejt problém, podle toho co mi říkal ten chlapík. Jinak ještě mi teda vyčistil trysky v ultrazvukový pračce a vyměnil těsnění pod vstřikovačema a vstrikovače měl myslím taky roozdělaný a byly ok. Jo a před tím než jsem tam jel tak mi jeden vstřik tekl, ale to jsme vyřešili. Co se týká volnoběhu, tak než jsem tam přijel, tak byl relativně v poho, ale celkem lítal pořád mezi 800 a 1000... Nemáte někdo nápady, co by mohlo bejt špatný, na co mám kouknout a tak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, covece tak uz jsem mel se svym 2,1 TD Lucas Epic ledasco, ale tohle jeste ne. Moc nechapu tomu, co pises. Nejprve, ze mas prvni vstrik uplne kaput a pak, ze ten chlapik to mel rozebrany a vse bylo OK:-) Z toho co pises, tak nez jsi jel na opravu a cisteni, tak to bylo OK a kdyz ses vratil s tim, ze je vse v poradku, zacal volnobeh takhle litat? Je divny, ze nestartuje bez plynu, cerpadlo davkuje prece naftu - spravne mnozstvi - pro nastartovani. Je to fakt zahada a pred tou opravou to startovalo normalne? - Co zhavici svicky? Predpokladam OK.

Asi jediny, co jsem jeste nemel na motoru delany jsou vstrikovace - prvni hlavni vstrik dela nekdy problemy, kdyz je zanesenej a nebo, kdyz je poskozenej dratek, co k nemu vede od cerpadla - projevuje se to spatnym predvstrikem. To asi nebude ten pripad. Je divny, ze ti volnobeh tak blbne a pri spusteni klimy se to ustali. Nicmene hodnota 800 je asi v pohode. Mam cerpadlo cerstve po celkove GO - (Repase v Bosch diesel Services s protokolem ze zkusebni stolice a zarukou) a volnobeh mi auticko drzi lehce nad 800 ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

první vstřik je kaput ve smyslu tý elektroniky... čistil mi trysky a ty jsou ok... než jsem jel na to čištění tak volnoběh relativně ok, jen lítal mezi 800 a 1000... po vyčištění je vyskoý, lítá kolem 1400 a když pustím tu klimu tak se ustálí na cca 800 a OK... nestartovalo to bez plynu od tý doby co to mám, což je asi 4 týdny... žhavičky jsem měnil cca před 3 týdny a byla to první věc, která mě napadla.. dával jsem tam nějaký lepší Bosch...

jinak co tě stála to repase čerpadýlka? ať vím na co se mám dobudoucna s největší pravděpodobností připravit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ Zhavicky BOSCH jsou dobra volba, taky jsem je daval.

S tim volnobehem je to ale divny a to zes nemoh nastartovat bez plynu je jeste divnejsi, ja osobne bych ti poradil jedno a to diagnostiku. Moje auto se chovalo divne, ale dalo by se rict, z jsem cimprlich. Volnobeh OK, vykon pohoda, slo to chcipnout, nehulilo - jen v kopci kdyz jsem nalozil, ale obcas to cukalo - nijak markantne ale rozcilovalo me to a navic to divne ragovalo na plyn, na plnej to nechtelo jet, na ctvrtku to vystrelilo. Byl jsm tedy na diagnostice, zda vse maka jak ma - vypadla jedina chybka, nastaveni cerpadla. diagnostika 375 Kc s DPH v CB.

Tak jsem byl v BOSCHI, kde maji diagnostiku cerpadel Delphi - z asi 30ti kontrolovanych polozek byl problem u deviti. Uz jsem byl celkem rozhodnutej prestavet auto na mechanickej system BOSCH ale pak se mi naskytla moznost vyhodne repase cerpadla. Tak jsem se do toho pustil - Oba selenoidy spatny, rotor vymlacenej, tesneni, dalsi nejaky rotacni casti - cena za dily 24150,- s DPH. Ted mam cerpadlo jak novy po opetovne kontrole na tej stanici Delphi s protokolem, kde je vse OK a auto se chova daleko lip.

Ja si myslim, ze mas taky problemy s cerpadlem a to o dost vetsi, nez jsem mel ja. Bejt tebou, nechal bych to projit diagnostikou, za 400 budes vedet co je spatne. - Myslim, ze ti cerpadlo nespravne dodava palivo - na tej masine je nekolik z tech testu i pri otackach 200 a 500 za minutu - myslim, ze to jsou udaje pri startu motoru (kdy jiny by to melo tak nizky otacky). To jsem mel i prve OK a pokud ti to blbne jen pri startovani a pak ten volnobeh - myslim, ze je spatny davkovani paliva nebo nejaka netesnost nejaky trubky se vzduchem:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rad bych te potesil a mozna tady mluvim o tom nejhorsim scenari, ale za tu diagnostiku moc nedas a budes hned vedet na cem jsi a urcite bych to pak reklamoval. Je to vada jako bejk, kdyz to nestartuje bez plynu a neudrzi ani volnobeh:-( Jinak prestavba na BOSCH cerpadlo cca 13000,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm hm, no protoze nez jsem sel na repasi cerpadla, taky to mlatilo, cca 2-5 vterin a pak klidek. Myslel jsem, ze je to spatnym predvstrikem nebo zhavickama, proto jsem je menil. Ted ale po repasi je to pravda tizsi, ale stejne je to poznat. Uvidime v zime. - to by ale udajne mohl delat centralni vstrik - jak jsem rikal, vstriky jsou jediny, co jsem jeste nemel delany:-) Zajimalo me, zda ti to dela taky, kdyz je mas po cisteni. Asi je to normalni pokud ten tlukot neni nijak extremni. Jak mi to ale kouri pri startu, to nevim, nikdy jsem to nepozoroval. Ale bilej kour, to je taky divny, kdyz startujes s plynem. Covece to je nejaka zahada:-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bílej kouř je nespálená nafta, mě to dělala propálená žárová podložka pod vstřikem - ta menší s bombierungem :D

překrývala dírku do hlavy, nafta se špatně rozstřikovala a auto cukalo a bíle kouřilo, oprava za 4x20kč u Bosche

Vyměnil jsem si to sám - chce to jen dobrý nástavec na povolení vstřiků :roker

Sice se mi to stalo na 2,1TD motoru předělaném na Bosch, ale princip by mohl být stejný, ty lucasácký vstřikovače budou muset taky mít nějakou žárovou ochranu :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty podložk jsou včera komplet měněný, takže jak ty žárový, tak ty měděný...

teď jak jsem jel z práce, tak jsem to jel trochu projet, aby se zahřál motor... na studenej když ho nastartuju, tak drží ten volnoběh na těch cca 900 a když byl zahřátej, tak už ne 1400, ale kolem cca 1100... na tu diag jsem se nedostal, protože v jednom servisu byli příjemní jak trn v prde.. a v druhým to nedělají a ke třetímu radši už nikdy nepojedu, protože tam by mi to aute ještě víc zničili... dostal jsem tip ještě na jednoho chlápka tay u zr, ale i pokud on to nebude dělat, tak tea neim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno jestli je to ten, co myslím, tak od něj mám utrženej drátek... jestli je to ono, tak je to podle serviceboxu \"1920 C5\"... je to ono??

jo jinak ještě další zjištění... pokud je motor teplej, tak strašně pomalu padají otáčky... když ho prošlápnu tak se na chvíli ustálí na nějaký hodnotě, podle toho jak na plyn dupnu a otáčky jdou dolů strašně pomalinku... pokud je to studený, tak zase žádnej problém...

[upravil dne 26/8/09 LORD_mapiv]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych zkusil připojit ten utrženej drátek, jinak servis box píše, že to je čidlo teploty nasávaného vzduchu, to může mít vliv na směs a počítač může dle toho řídit volnoběh

já mám bohužel auto předělaný na bosch, tj. vše navíc bylo z auta vyndáno :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: LORD_mapiv

tak i ten chlápek to nedělá... nebyl by někdo ochotný mi to za nějakou úplatu udělat?? po vysočině bych byl schopnej dojet, jen ať už konečně vím, co s tím tea je...

[upravil dne 26/8/09 LORD_mapiv]

zajeď si do učiliště v Jihlavě na Bedřichově.... tam ochotný budou a jsou tam profíci,když něco potřebuju jedu jedině tam !!

tady máš tel na ně a domluv si to tam : 776 350 880

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže čidlo opraveno, nicméně to nic nezměnilo, jak jsem očekával... volal jsem ještě týpkovi co mi na něj dal číslo kolega v práci... dělá v citroenu a říkal, že to startování může dělat ještě čerpadlo, co je v nádrži... prej má teď dost práce, ale jsem s ním domluvenej na 14. že na to koukne a udělá tu diag, tak uvidím mno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...