Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Poraďte 406ku


RomanP

Recommended Posts

Trochu jsem váhal, kam dotaz umístit, ale vzhledem k tomu, že můj dotaz se bude točit nejvíce okolo motoru a paliva, tak mi to přišlo lepší sem, než to modelů.

Zvažuju koupi druhého peugeota a nejspíš to vypadá na 406 break a diesel. Jestli jsem se v situaci dobře zorientoval, dá se pořídit starší varianta s 2,1TD a 1,9TD a po faceliftu již jen 1,6 2,0 a 2,2 HDI s tím, že po určitém roce už jen s FAP.

Nabízí se vybrat nějakou pěknou z posledních let výroby s palubním počítačem, pěknejma kolama a třeba nějakou muzikou.

To by bylo fajn, ale tohle nehledám. Můj požadavek je spolehlivé auto pro užitek, ne pro radost a hlavně nenáročné na kvalitu paliva, kterým bude povětšinou petrolejl, možná s trochou nafty na přilepšenou a větší množství aditiv. Tím jsem se tedy pravděpodobně připravil o možnost koupě jakéhokoli HDI a asi mi nezbývá, než oželet elektronické vymoženosti ve výbavě a zvolit starší, výše jmenovaný agregát.

Otázek bych měl několik, nevím kde začít a tak mě klidně směrujte.

Nároky na motor budou asi podobné ježdění na olej a tak se ptám.

- mají motory 2,1TD standartně čerpadla Bosch ?

- který ze starších dieselů je spolehlivější a vhodnější 2,1 / 1,9

- dával se některý z nich do aut i po faceliftu ?

- je ta 1,9 totožná s motorem, který byl okolo roku 1992 osazován do modelů jako je 205, 306, akorát s turbem ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Edisone : ja ale resim technickej problem a to motor vs. Palivo. Nehledam nalepivaci prahy a nechci si povidat o spotrebe. Pokud moderator usoudi, necht presune.

Demo : tvuj zbytecny OT prispevek ukazuje, zes zcela minul na co se ptam, tak tedy jeste jednou. Nehledam, co jezdi nebo leta na zminene palivo, to dobre vim. Hledam takovou 406ku a tak se jmenuje i vlakno. Kdybych jiz 3 roky jinym frantikem na tohle nejezdil, mozna bys me odradil, takhle ale zustavam k Tvemu zblunknuti do vody chladny.

Chapu, ze je tady asi vic lidi, co autu podstrojuji a kazdy vikend ho lesti, moje naroky jsou popsany nahore. Lestici fazi jsem si u noveho a dobreho auta jineho vyrobce jiz prosel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ozzy56 : dík moc, takže 2,1TD se dělal nejen s Boschem, ale i Lucasem. Tohle bude asi jediné co je třeba ohlídat předpokládám, protože 92´1,9D 47kW s Boschem by dovedl spálit i pantofle, kdyby se daly vsunout do nádrže (což samozřejmě nedělám, nechci za každou cenu svinit přírodu a taky kde brát tolik pantoflí)

S tou 1,6 pochopitelně pravdu

zzipCZ : taky dík, to by bylo auto pro mě. Kdybys měl nějaký odkaz na info, nebo inzerát, věděl bych, že můj cíl je 2,1TD Break s Boschem řekněme rok 2000. To bude radost shánět :-) ale zase je mi výbava víceméně lhostejná, možná čím míně, tím lépe u nenáročného traktůrku a barva asi taky.

Jak tady čtu, bude jakýkoli HDI sice kultivovaný motor, ale cíťa na palivo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam 1.9 td, je to v podstate ciste mechanicky, Jedinou vyhodou jeto ze tam muzes nalejt cokéoliv a nic se tomu nestane. Ale na to auto je ten obsah malo. Nalozis 4 lidi a klimu a nema chut to jet. Jinak priste bych vybiral 2.1 ale dat si pozor na cerpadlo. Jinak 2.1 td se da jeste po aceliftzu sehnat. Ale je jich malo. Jinak hodne stesti pri kupu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim jestli je to náhoda,ale právě 2.1 TD už jsem párkrát viděl s potkanými ventily (je to dvanáctiventil). Možná je to tím,když se o auto člověk moc nestará a používá ho jako traktůrek...

No každopádně to nebude zřejmě způsobeno záměnou nafty za jiný ropný derivát. A taky nevím co tomu co jde výfukem po spálení petroleje řekne turbo, nemá náhodou petrolej vyšší teplotu hoření?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, jak psal ozzy56, myslím, že jediná volba pro užitkové auto v kombíku je motor 2,1TD (1,9 TD je slabá na tak těžké auto)

Já sám mám 2,1TD a naprostá spokojenost, je přestavěné na čerpadlo BOSCH

Lucas je hodně háklivý na kvalitu nafty, ale to asi víš, když chceš auto s BOSCHEM, kterému to je do jisté míry jedno

V lednu jsem měnil kompletně těsnění a vyšlo mě to s prací na 1500Kč, za což bych s Lucasem nebyl ani připuštěn na kontrolní stolici :D

Jen je to bohužel tak, že z koncernu PSA šel Peugeot cestou elektronického čerpadla Lucas a Citroën cestou mechanického čerpadla Bosch - takže se boschácký čerpadlo do peugeotu 406

standartně nemontovalo

Je to levná varianta opravy, když se pokazí Lucas (repase cca 25tKč, výměna za Bosche cca 12tKč (čerpadlo, vstřiky a trubky))

Měl by pasovat čerpadla z Xantie, P605, některých XM

snad ti to pomůže....:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

agresssor : ano, cerpadlo si ohlidam a dik za potvrzeni informace, ze 2,1 osazovali i po faceliftu. Asi to bude tezko sehnatelna raritka.

jiirgen : taky myslim, ze to s palivem souvislost nema. Slovo trakturek jsem myslim pouzil i ja, ale nemyslel jsem tim, ze hodlam auto zanedbavat ve smyslu kaslat na vymenu rozvodaku a pretahovat olej, to urcite ne. Co mi auto usetri, to se mu zas muzu vynasnazit jinak vratit.

punkac : nepotrebuju \"zavodak\", ale taky se priklanim k 2,1TD. Jinak, to je pro me nova informace, ze se osazoval jen Lukas a cokoli v cem je Bosch je prestavba. O prestavbach jsem tu cetl, ale myslel jsem, ze tam z vyroby davali oboje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Roman nene, ten motor 2,1TD je docela starý

myslím že začal svou éru v citroenech a peugeotech počátkem 90. let nebo ještě dříve:myslim ještě bez turba značený jako 2,1D, tam měl určitě BOSCH

pak prošel modifikací na turbo motor a zde zase několik variant

S Lucasem, s Boschem, s EGR ventilem nebo bez

nicméně do P406 byla montována verze XUD11BTE s Lucasem od začátku až do konce

[upravil dne 27/8/09 punkac]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor je fakt stara koncepce, vykon je tady 80 kW pekne postaru, tedy obsahem, coz schvaluju. Mam ho a s vykonem jsem naprosto spokojenej. Punkac zminoval problemy s cerpadlem Lucas - mam cerstve po repasi, jen pro predstavu - cena jen za dily 24513,- neni v tom zarnuta cena za kontrolni stanici pred a po repasi, prace s montazi a prace na samotne repasi.

Navic se priklanim k tomu, ze Lucas si potrpi na kvalitni nafte, takze olej a petrolej:-) rozhodne doporucit nemuzu.

Taky si myslim, ze 2.1 TD se prestalo davat do 406tky nastupem prvnich HDicek - to je asi rok 1999?

Facelift s 2.1 TD? No nic neni nemozne, ale moc se mi to nezda.

Jinak motor, jak jsem rikal vychazi ze stare koncepce a ta jako takova je nesmrtelna:-) Verim, ze motor me nikde nenecha a nebude pro nej problem odjezdit pul milionu km. Problemem jsou veci kolem:-( viz zminovane cerpadlo, pravidelna udrzba atd.

1.9 TD je BOSCH system, ale slabsi kus:-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak na to koukam, asi to vzdam a zkusim moji druhou variantu. Ze to nakonec asi nebude Peugeot, me trochu mrzi, protoze mam s jednim a jeho provozem dobrou zkusenost.

At uz se tedy 2,1 do faceliftu montoval, ci ne, bylo by hrozna nahoda na nej narazit, ale co mi vadi vic je to, ze 1,9 bude lenoch a 2,1 ma Lucas a ten nemuzu. Hledat v inzeratech 2,1 po prestavbe na Bosch by bylo asi jako shanet ten facelift. Jeste to zvazim a hlavne diky vsem co meli snahu poradit k veci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...