Jump to content

výměna turba


hoonna
 Share

Recommended Posts

Ahoj, mám 66 kW a chtěl bych vyměnit turbo a vstřiky z 80 kW, chci se zeptat jestli v nich není nějaký rozdíl, prý by to tam mělo pasovat a hlavně mi jde o to aby mi na vrakovišti neprodal zase 66 kW. Má to nějaký štítek, nebo tak něco podle čeho by se to dalo poznat. Díky

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Xantik

Pe.Tr a od kdy má 80kW naklápěcí lopatky???? Nějak jsem to asi zaspal. Pač než jsem usnul, tak 80kW mělo pouze obtok turba tzv. westgate. Naklápěcího tam ale není nic.

tak to sorry,ale variabilní geometrii lopatek má!

a propos:wastegate nikoli westgate

[upravil dne 24/8/09 pavloucha]

Link to comment
Share on other sites

ad a propos: ano napsal jsem to špatně, je to wastegate, nikoliv westgate

Ale na nevariabilitě lopatek trvám, tu maj až novější a výkonější motorizace, nikoliv 2.0 HDI 80kW tam je tlak turba regulován elektroventilem a otevíráním obtoku turba (wastegate).

Link to comment
Share on other sites

no to je zajímavá diskuze. Odhaduju, když dám do své 66 kw intercooler (což by problém být neměl) tak navýším o něco výkon. a když přidám ještě dobrý chip tak mám super motor. Budu nad tím uvažovat. Myslím, že vstřikovače z 80 kw jsou zbytečnost pro navýšení výkonu u 66 kw HDi.

Link to comment
Share on other sites

Vstřikovač u 80kW a 66kW je naprosto stejný (samozřejmě berme systém Bosch). Když dáš IC, nacpeš víc vzduchu do válce, ale ECU má nějakej soft s něšjakým poměrem paliva vzduchu, čili by jsi musel nechat upravit soft, aby to mělo nějakej významnej vliv. Další věc je, že je tam jiné turbo, 66kW má o jeden selenoid míň a hádej od čeho zrovna je? Pokud bych osobně něco dělal z 66kW tak jedině ten chip, jel jsem v Xsaře 66kW hozené na 80kW a jelo to slušně.

Hlavně co má 66kW ještě jiné je převodvoka!! Je jinak zpřevodovaná.

[upravil dne 25.8.2009 Xantik]

Link to comment
Share on other sites

Jsem sice laik, ale myslím, že regulace turba, jestli má selenoid a nebo jen nějakou mechaniku, je asi jedno, ne? Pokaždé je to udělané tak aby turbo netlačilo zbytečně moc. Do válce nacpu více vzduchu a tím mi i jednotka přidá více nafty, ne? k tomu chip a je to. Převodovky u 80 kw je asi více do rychlosti. Já když jedu kolem 150 km/h tak točím kolem 3500 ot. Pořešil bych to větším průměrem kol :-)

JInak BV406, nebyl, byl jsem 14 dnů na dovolené a teď honím poslední krásné dny na kole a motorce. Měl bych s tím něco dělat, pořád kontrolka svítí. První ale spravím spínač spojky a pak projdu sání. Pak až origo diagnostika.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: hoonna

Ahoj, mám 66 kW a chtěl bych vyměnit turbo a vstřiky z 80 kW, chci se zeptat jestli v nich není nějaký rozdíl, prý by to tam mělo pasovat a hlavně mi jde o to aby mi na vrakovišti neprodal zase 66 kW. Má to nějaký štítek, nebo tak něco podle čeho by se to dalo poznat. Díky

je to docela sranda :-)

potrebujes :

turbo

interkouli

trubky, hadice

cidlo tlaku turba

natahnout draty do RJ (nekdy tam jsou)

jiny dekl motoru

Jinou RJ motoru.

Pak dia na immo atd

delal jsem to mockrat pokud nemas dily ci pristup k nim vzdej to :-)

a navic pokud mas na 66KW RJ siemens tak to stejne nejde ....

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: kodajz

Do válce nacpu více vzduchu a tím mi i jednotka přidá více nafty, ne? k tomu chip a je to. Převodovky u 80 kw je asi více do rychlosti. Já když jedu kolem 150 km/h tak točím kolem 3500 ot. Pořešil bych to větším průměrem kol :-)

No do válce víc vzduchu, neznamená, že víc nafty, právě že když se dává víc vzduchu nedává se bohatší směs na naftu, válec má jen jeden objem a nafukovací opravdu není. Jednotka si sama nic nepřidá, je jí potřeba vyměnit nebo minimálně přehrát soft (pokud to jde jen tak snadno)

Ano 80kW je víc do rychlosti.

Jak píše Pp205, pokud nemáš přstup k dílům za hubičku, vysral bych sena to, protože se to nevyplatí, pokud bych do něčeho šel a prahl po vyšším výkonu dal bych jen ten chip.

Link to comment
Share on other sites

Xantik: myslel jsi to tak, ze kdyz tam dostanes vic vzduchu, tak tam bude min nafty, bo kdyz je objem X a y je vzduch a z nafta, tak soucet Y +Z= vzdy X, cili kdyz pridam vzduchu Y musi se zakonite ubrat nafty Z ? Teda aspon tak to vyznelo a to je samozrejme pekna kravina!

Nevim jak to je s tou promenou geometrii lopatek na turbu u 80kW ale taky uz jsem nekde cetl, ze ji 80kW verze ma! -A ne jednou... Hadat do krve se s nikym nebudu, rozdelany jsem to nemel, jen rikam, ze uz jsem to nekde slysel.

No a k uprave motoru, na to bych se vyprdnul, prodal auto a koupil 80kW verzi. (kdyz jsme u toho tak mam zrovna na prodej) A nebo rovnou koupit 3.0V6 pokud se nekomu nedostava vykon... :papa

Link to comment
Share on other sites

f3Rd@: Ne tak zcela sem to nemyslel i když si to po sobě čtu znova, tak to tak vyznívá. :D Jde o kompresní poměr, ten ovlivňuje výkon motoru a když dá víc vzduchu schlazením v IC, tak objemově do válce půjde víc vzduchu, ale jednotka bude dávkovat palivo podle starého kompresního poměru, čili by musel nechat upravit palivové křivky v jednotce, kde by upravil kompresní poměr. Takže si myslím, že výsledná směs ke stlačení a vznícení bude chudší, proto jsem dole dodával, že je třeba přehrát soft (pokud je rozdíl mezi jednotkama pouze v softu), jinak vyměnit jednotku.

Co se týče toho turba, do krve se hádat taky nebudu, jen jsem viděl rozdělané turbo z 80kW HDI a z Volva, které naklápění lopatek mělo a v tom z HDI nic naklápěcího nebylo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...