Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ztrácí se chladící kapalina


hoppus

Recommended Posts

Ahoj,

mám takový problém.

Ztrácí se mi chladící směs a vypadá to, že jenom při jízdě. Zatim jsem nikde nezpozoroval, že by cokoli teklo (ani přes noc). Nemohl jsem zatím testnou dát pod to papír, protože dnes i večer chcalo...

Čeho jsem si zatím všimnul:

-často běží větrák - ikdyž auto třeba stojí po jízdě 15 min a nastartuju (teplota při nastartovaní zatim nebyla větší, než 90st)

-podle mne voda necirkuluje a stojí (chladič je v místě větráku chladnej a nahoře vařící)

-stalo se mi, že mi uteklo hodně vody kolem víčka (neveřim, že za to mohlo přímo to víčko - asi mi nepomůže vyměnit víčko, co?)

-nepodařilo se mi doplnit vodu tak, aby z odvzdušňovacích míst nešla voda (jedno šla ale ještě to nebylo bez bublin, pak už ne)

-pod autem je totální sucho, i když nastartuju a nechám ho ohřát na 90st

-teď když jsem testoval - po doplnění vody a pokusu o odvzdušnění, tak při agresivnější jízdě nešla teplota vody přes 90st a teplota oleje přes cca 120, ve městě zůstala tep vody 90 a olej šel ke 110 (což se mi předchozí uplně stejnej motor chovaj stejně)

-když jsem dojížděl blikla kontrolka vody a teplota šla na 95... a zase špatně :(

Osobně mám podezření na čerpadlo (vynechává?), termostat, ucpaná hadička (spíš ne) a tajně doufám, že to neni prasklá hlava, nebo těsnění pod hlavou.

Je možný, že by to bylo takhle: že by se netočila voda, ohřívala by se jenom, vracela by se pouze do horní části chladiče, větrák chladí jenom spodní a běží furt (čidlo je v horní části), motor se dostatečne neochladí a ta vařicí voda by měla takovej tlak, že by zdrhla přes víčko expanzky?

Co si myslíte vy? Stalo se to někomu z vás? Co mi doporučíte?

Připomínám: 2.2HDi 98kW, bez FAP, kombi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víčko jsem testoval asi 20x ... Dotáhnul jsem ho uplně a těsnění vypadá OK. Ještě mě napadlo (mám k dispozici tátovu 2.0HDi), že zkusim jiný víčko.

btw: víčko neni ani trochu mastný, voda, která vytejká kdekoliv je absolutně bez koroze a neni mastná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem testoval obě auta ... hadice při zapnutym motoru 70 i 90st na obouch stejny ... ale problem jinej :(

Když otevřu odvzdušňovák při zapnutym motoru na tátovo, tak teče voda... Když u toho mýho, tak zasyčí vzduch a voda už nejde

Když běží motor tak je hladina (pozoruju v expanzce) relativně klidná - při přidání plynu už docela buble...

Ach jo, asi to vypadá špatně :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže teď nově předpokládám, že tam jde vzduch a někde tim tlakem ztratim vodu... pak svítí kontrolka vody, protože je jí tam málo a ten vzduch táhne vodu nahoru...

Ale nejde mi do hlavy, že nevidim olej ve vodě a ani naopak (vodu v oleji). :blicismajlik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vypadá blbě. Jestli jsem dobře koukal, tak jde z expanzky trochu kouře a je cejtit malinko jako \"grilování\" - opravdu to jenom trochu připomíná.

Už mě to se.. Auto jsem koupil před 4ma dnama a ted tahle skrytá závada. + jsem koukal, že auto je stočený min o 150.000...

:bacha

[upravil dne 23.8.2009 hoppus]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vratit ho nechci, ale asi to udelam. Popripade nejakou slevu...

Auto vypada zvenku jako nový, uvnitr mi prijde, ze vzadu nikdo nikdy nesedel, jenom volant je odrbanej...

ALE má to skrytou vadu a je stočený min. o nějakej 170 000.

Ještě pujdu zkusit šrouby na hlavě a pak uvidim. :myslim

[upravil dne 23.8.2009 hoppus]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim,že když to dobře dopadne bude to jen těsnění pod hlavou,dělalo mi to samé tlakovalo do nádržky s chladící kapalinou cca po 100km mi začala svítit kontrolka,hadice byly po ujetí pár km jak beton,měl jsem fouklý těsnění na 2 a 3 válci,pokud to bude hlava podstatně se ti to prodraží,mě ji jen srovnali tlakovou zkouškou prošla to jsem si oddech.Měl by jsi asi auto vrátit jinak je to ranec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: corsair.cz

pokud se ti voda \"jen\" ztrácí, tak to můžou být taky jen mrazový zátky...

viz:

Dik za odkaz. Mam pocit, ze to nesedi s tema vyfukovejma plynama. Jinak mam aspon dalsi vec, na kterou kouknout (ty zátky). Musela by to bejt kombinace dvou závad. (pokud jsem pochopil zátky, tak by se pouze ztracela voda, u me to je tlak, kterej talci vodu ven).

Dnes jsem to dal zkontrolovat mechanikovi a musim rict, ze byl celkem prekvapenej. Zarazily ho hlavne meky hadice. Hadici do chladiče mám krásně měkounkou. Žádná hadice neni nafouklá. Uvidime.

Co se týče vrácení, tak to bude docela problem, smlouva je dobře napsaná. Počkám si na diagnostiku a cenu. Pak uvidim.

Stále si myslim, že je to těsnění :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto podobné robí aj mne, a to užt takmer rok. Každých 500 km dolievam skoro liter vody. V okruhu som nenasiel nikde netesnosť, Tak tiež sa bojim, či to nieje hlava alebo tesnenie.

Uz som koli tomu menil aj vodnu pumpu, lebo som si myslel ze je to ona. Este som rozmyslal ci nieje dierave kurenie, ale nezda sa mi, ze by som mal vodu v interieri. Jedine ze by vytekala odtokom pre kondenzat z klimy. Ale zatial to moc neriesim, lebo radsej dolejem vodu, ako rozoberat motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...