Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Fm transmittor


wooody

Recommended Posts

Ked dam pauzu, pocujem ho aj ja, ale iba pri pauze (co nie je moc casto:D), inak to riesim tak, ze davam mute na radiu a transmitter hra, vsak co:roll ... a inak tu zasuvku som riesil aj ja, pozri sa kde mas poistku na zapalovac a iba ju presun o jedno policko nizsie a bude sa ti zapinat s klucikom;)

Ak chces vypinac, tak sme tu vyriesili aj to, v servise je o tom topic:cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: wooody

mě jde spíš o ten altík, nebo spíš to pískání

To je podstatne komplikovanejší problém lebo tých zdrojov rušenia je v aute viacej. Radšj sa s tým zmier lebo zabiješ kopu času a peňazí na odrušovanie a nikdy to nebude úplne ticho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne zas začne jemne pískať, keď stlačím brzdu. Neriešim to.

Že ide do zapaľovača stále prúd je podľa mňa ok. Radšej vytiahnem zo zásuvky transmiter. Keď niekde s autom som(stanovačka, rybačka) a chcem nabíjať telefón tak nemusím mať zapnutý kľúčik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak máš pripojeny mp3 prehravač do fm transittera cez audio kábel ( jack koncovky ), tak ten kábel slúži zároveń aj ako prijímacia anténa a zachytáva \"vysielanie\" z alternátora. Aby si to eliminoval, musel by si mať perfektne stienený kábel a asi aj to by moc nepomohlo. Ak používaš pripojenie mp3 prehrávača cez USB kábel, tak ten musí byť čo \"najkratší\" a nesmú byť vytvorené slučky alebo očká, ktoré slúžia zase ako anténa. Ak máš napojený priamo USB klúč ( flešku ) tak musíš pripojiť odrušovací kondenzátor tesne pred zásuvku zapaľovača. Kapacitu neviem povedať, je treba odskúšať viacero kondenzátorov, minimálna hodnota by mala byť 100 nF( nie elektrolit, ale keramický, najlepšie sú svitkové, ale tie už asi sa nedajú zohnať, mohli by ti poradiť v predajni elektronických súčiastok ). Ale ty nepočuješ alternátor, ale iskry na zapalovacích sviečkach. Dakedy sa predávali odrušovacie kondenzátory, ktoré sa umiestňovali niekam pred sviečky, aby nerušili príjem autorádia, potom vymysleli lepšie stienené káble ku sviečkam .... vývoj ide do predu. Čisto teoreticky, by si mal počuť motor aj v rádiu na niektorých frekvenciách na vlnovom rozsahu SW alebo MW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: xavier

Ale ty nepočuješ alternátor, ale iskry na zapalovacích sviečkach. Dakedy sa predávali odrušovacie kondenzátory, ktoré sa umiestňovali niekam pred sviečky, aby nerušili príjem autorádia, potom vymysleli lepšie stienené káble ku sviečkam .... vývoj ide do predu. ...

Ďalšie bludy.

- Alternátor je počuť ako neptretržité pískanie meniace tóninu podľa otáčok motora. Rušenie od zapaľovania je počut ako praskot meniaci intenzitu v závislosti na otáčkach motora.

- odrušovacie odpory sa umiestňovali k spotrebičom a k zdrojom rušenia (dynamo, prerušovač zapaľovania)

- pred sviečkami boli odrušovacie odpory umiestnené v koncovkách vysokonapäťových káblov

- tienené zapaľovacie káble sú známe veľmi dávno a používali sa prevažne iba v armáde. Poznáš ich podľa toho že majú na sebe kovový oplet ako pancierová hadica

- bežne sa tienené náble nepoužívajú. Vysokonapäťový kábel je iba vodič s hrubou izoláciou. Jediná zmena ( pred 30 rokmi) nastala v jadre vodiča kde bol medenný vodič nahradený uhlíkom na tkanine.

[upravil dne 19/8/09 pastorek]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...