Beerryy Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Ahoj všici. Začal jsem repasovat kompresor klimatizace (těsnění a olej). Potřeboval bych informaci jaký a kolik oleje se do něho dává??? Nemohu to nikde dohledat. Na kompresoru je napsáno R134a, ale to je snad směs, kterou je naplněna klima. Potom je tam napsán olej SP 10. Ale jestli je to on a kolik se ho tam dává nevím . Prosím někoho kdo to už řešil aby poradil. děkuji předem za odpovědi. Jarda:roker:roker Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qcko Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Ak sa nemylim tak samotny kompresor sa neplni ziadnym mazivom zvlast, ale mazivo je spolu s chladivom v okruhu a maze ho ked je okruh v cinnosti;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Veliký pozor! V každém kompresoru je olej a málo kdo to ví. Občas douto otázkou zaskočíte i chlaďaře. Na normální lednici MINSK je uvedeno - MASLO 300 GR ( olej 300 ml ). Bez oleje odejde kompesor v báni. Olej se volně rozptýlen pohybuje s chladivem v okruhu a zase e vrací, gravitací dolů. To je i důvod, proč se má lednice po převozu v leže nechat 24 hodin stát na nakohou. Jinýmy slovy , pokud Ti půjde auto na kolíbku, nesmíš hned, co ho vrátíš na kola, chtít zapínat klimu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dolly1010 Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 To mi připomíná jak se nám v práci na klimošce ucpala spátečka s olejem a kompresor se vydřel. Nic moc. Nicméně, olej je v chladivu, to ti doplní chlaďař, takže to neřeš (pokud nejseš chlaďař. A pokud seš, měl bys to vědět ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Původně zaslal: dolly1010 To mi připomíná jak se nám v práci na klimošce ucpala spátečka s olejem a kompresor se vydřel. Nic moc. Nicméně, olej je v chladivu, to ti doplní chlaďař, takže to neřeš (pokud nejseš chlaďař. A pokud seš, měl bys to vědět ) Olej si tam nalij sám. Co si sám uděláš , to máš. Chlaďař se na to vysere a ty budeš mít zbytečnou práci navíc. Tatíček Klaus nás učil tržní ekonomice 20 let, chlaďař má kšeft a ty budeš platit.....proč utrácet za olej, že ??? Zdravím tímto všechny chlaďaře bez zkušeností a děkuji jim nastokráte za všechny ty zamítnuté reklamace. Připlatou - li se mi do cesty, sejmu je. Zadřeným kompresorem do kedlubny. Až na věky ámen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qcko Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Teraz som zmateny, takze: ide tam este zvlast nejaky olej alebo nejde:) ...nech som mudrejsi:aut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Beerryy Odesláno 17. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Chlaďař nejsem , ale zmaten jsem. Jelikož v jednom servise tam patří a v druhém ne. Je prý jen v chladícím médiu. (celková náplň 725g, z toho 25g oleje) Dle mého názoru tam patří ještě nějaký olej. Jelikož jsem kompesor rozebral a vylil jsem z něho poměrně dost oleje (určitě více než 25g) a v jedné příručce nezávisle na Peugeotu udávají, že má kompresorový olej svou životnost a má se i měnit. Je tam totiž vypoštěcí šroub a ten je umístěn za šesti pístama, za které se dle mého názoru nemůže dostat olej. Jestli kecám tak mě opravte prosím. Nehledě na to, že v lednicích ten olej je. Předělával jsem komplet celou klimu jelikož byla KO. ( měnil jsem vyparnik, trubky, chladič, vysoušeč atd.) Takže jsem amatér Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marko306 Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 keď sme s deddo306break menili chladič klími, tak sa nám zo starého chladiča viliala mazlavá zelenkavá kvapalina. Pravdepodobne zostatkový olej. Akej farby si mal ty ten vytečený olej z kompresoru? Ja mám tiež také informácie, že chladiace médium obsahuje olej a to je všetko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 dnes sa predavaju bomby pre naplnanie klim.su to speci rovno namiesane zmesi s olejom.je to lacnejsie a jednoduchsie.mna napln stala 20 euro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qcko Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Takze pisem dobre ked pisem ze olej tam nejde:D... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Beerryy Odesláno 17. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Původně zaslal: marko306 keď sme s deddo306break menili chladič klími, tak sa nám zo starého chladiča viliala mazlavá zelenkavá kvapalina. Pravdepodobne zostatkový olej. Akej farby si mal ty ten vytečený olej z kompresoru? Ja mám tiež také informácie, že chladiace médium obsahuje olej a to je všetko Olej měl žlutou barvu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Beerryy Odesláno 17. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Původně zaslal: jozefsv dnes sa predavaju bomby pre naplnanie klim.su to speci rovno namiesane zmesi s olejom.je to lacnejsie a jednoduchsie.mna napln stala 20 euro JJ to vím. Už mi jí plnili dvakrát. Mě jde o to, že mi olej unikal v místě kam by se teoreticky ten olej dotat neměl. A to jest pod přírubou na straně řemenice. To je až místo, za kterým jsou umístěny písty, které jsou poháněny excentrem a ten pohání kladka a řemen. Možná kecám, ale ani při jednom plnění jsem tu klimu a motor zapnout nemusel. Tím myslím, že se ten olej bez chodu kompresoru nemohl dostat za písty a ty by se tím pádem za chvilku zadřely. [upravil dne 17/8/09 Beerryy] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marko306 Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 no nie som si istý či tam ide daľši iný olej do kompresoru, skôr nie ako áno. Počkaj si radšej na nejakého viac znalého člena do tejto problematiky. Potom sa dozvieme s Qckom či máme recht Cecilko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Beerryy Odesláno 17. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Každopádně pozítří sjedu do Peugeot Příbram a všechny poznatky napíšu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Původně zaslal: Beerryy Původně zaslal: jozefsv dnes sa predavaju bomby pre naplnanie klim.su to speci rovno namiesane zmesi s olejom.je to lacnejsie a jednoduchsie.mna napln stala 20 euro JJ to vím. Už mi jí plnili dvakrát. Mě jde o to, že mi olej unikal v místě kam by se teoreticky ten olej dotat neměl. A to jest pod přírubou na straně řemenice. To je až místo, za kterým jsou umístěny písty, které jsou poháněny excentrem a ten pohání kladka a řemen. Možná kecám, ale ani při jednom plnění jsem tu klimu a motor zapnout nemusel. Tím myslím, že se ten olej bez chodu kompresoru nemohl dostat za písty a ty by se tím pádem za chvilku zadřely. [upravil dne 17/8/09 Beerryy] no to neviem,ja som klimu pri plneni musel zapnut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Chlapci, trošku vám to ešte skomplikojem. V klíme sú dve náplne oleja. Jedna je v kompresore na mazanie mechaniky pohonu piestov a ložísk. Druhá je v okuhu s chladivom a maže priamo piesty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Původně zaslal: Beerryy Ahoj všici. Začal jsem repasovat kompresor klimatizace (těsnění a olej). Potřeboval bych informaci jaký a kolik oleje se do něho dává??? Nemohu to nikde dohledat. Na kompresoru je napsáno R134a, ale to je snad směs, kterou je naplněna klima. Potom je tam napsán olej SP 10. Ale jestli je to on a kolik se ho tam dává nevím . Prosím někoho kdo to už řešil aby poradil. děkuji předem za odpovědi. Jarda:roker:roker Je to podľa typu kompresora. Mám údaje pre Sanden a tam je písané náplň oleja po nalievací otvor pri otočení o 90 stupňov. R134a je určite označenie chladiva pre konkrétny kompresor a to SP 10 je typ oleja. Do chladiaceho okruhu je písané 3,5 - 8 % váhového objemu náplne chladiva. Takže pri náplni 700g chladiva asi 5 g oleja. Ešte raz upozorňujem že sú to údaje pre typ Sanden a nemusia sedieť na tvoj kompresor, hlavne čo sa týka objemu oleja v okruhu. V tom by ti vedel poradiť chladiar. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qcko Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Původně zaslal: pastorek Chlapci, trošku vám to ešte skomplikojem. V klíme sú dve náplne oleja. Jedna je v kompresore na mazanie mechaniky pohonu piestov a ložísk. Druhá je v okuhu s chladivom a maže priamo piesty. Praveze si to neskomplikoval, ale si to objasnil:super (aspon pre mna:aut)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marko306 Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 veru tak, objasnil:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 marko, ty si tu nikde písal že ste s dedom rozoberali klímu a olej bol zelený. Odporúčam ho vymeniť (aj keď to nehorí ) lebo pôvodná farba je žltá a zeleným sa stáva ak absodbuje chladivo. Platí to pre chladivo R134a a R12. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.