maczky Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Nazdar. Prosim vsetkych elektrikarov o pomoc. Mam 700W zosik + 600W basak (RMS, v spicke 1200W). Ked to riadne osolim, tak mi stahuje svetla. Neviete cim to moze byt sposobene? Kapacitor je namontovany, alternator s prehladom stiha (aspon merak daval 14.4 V). Prosim o pomoc. Dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peugeot09 Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 700W zesilovač? 600W reproduktor? Dej nám na ně prosím odkazy, my nic takového neznáme. Jaké kabely používáš k propojení zesilovače-baterky a zesilovače-kostry? Jaký mají průřez? [upravil dne 17/8/09 peugeot09] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maczky Odesláno 17. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 basak Hertz HX 300.4 - 600/1200W pri 4 ohm zosik Hertz EP 2X - 700W v mostiku kabelaz je 35mm2 (plus z baterky), 35mm2 (na kostru), z baterie je minus posilnene 35mm2 na kostru kapacitor 1F [upravil dne 17/8/09 maczky] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peugeot09 Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 Asi je něco špatně. Zkoušel jsi zapojení bez \"kapacitotentonátoru\"? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
urdemala Odesláno 17. srpen 2009 Sdílet Odesláno 17. srpen 2009 sakra to musí mít ten reprák hodně mizernou účinnost, když potřebuješ 700 W zesík :-))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maczky Odesláno 18. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 bez kapacitoru to stahovalo este viac. neviem preco to robi... niekto hovoril, ze som si mal kupit 2F kapacitor, ale nie som si isty, ci by to pomohlo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Zkus tam pripojit jeset jednu baterku, pokud do pomuze, tak ji tam bud nech a nebo jeste kapacitor. BTW jak mas silnou baterku na aute? On ten alternator muze davat 14V ale nemusi davat potrebny proud. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peugeot09 Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Zopakujme si prosím první třídu základní školy a opakujte děti po mě: Kapacitor je už z principu blbost, kapacitor... Zkus si od někoho jiného vypůjčit nějakou novější baterku a napoj ji místo stávající. Zkus taky (jak ti radí f3Rd@) zkontrolovat alternátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Ja bych rekl, ze kapacitor zas takova blbost nebude, ten preci stabilizuje napeti, jak kondenzator, ne? jako ze aby to moc nekolisalo... nebo ne? kdyztak mi to nekdo chytrejsi vysvetlete, ja uz v tom nejakej ten patek nedelam... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peugeot09 Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Stabilizovat napětí u baterky, která se chová jako jeden gigantický kondenzátor, jehož kapacita je X násobná oproti \"kapacitotentorotátoru\" a z níž napájíš zesilovač přes 3,5cm tlustý kabel? Víš jaký nárazový proud dokáže dodat obyčejná (50Ah?) baterka do zátěže? Víš jaký proud dokáže dodat do zátěže baterka přes 3,5cm tlustý kabel? [upravil dne 18/8/09 peugeot09] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f3Rd@ Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 ale kapacitor je \"posilenim\" te baterky... jak velkym posilenim, to je otazka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tukit Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Kapacitor urcite nieje blbostttt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peugeot09 Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Kapacitor nemá co posilovat, je to jen marketingový blaf pro nevzdělané jedince. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tukit Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 mmm, ked myslis Tvoj nazor [upravil dne 18/8/09 tukit] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Původně zaslal: peugeot09 ... Stabilizovat napětí u baterky, která se chová jako jeden gigantický kondenzátor, jehož kapacita je X násobná oproti \"kapacitotentorotátoru\" a z níž napájíš zesilovač přes 3,5cm tlustý kabel?... Trošku ti to matematicky nesedí. 35mm2 ktoré uviedol je prierez vodiča a nie jeho hrúbka. Priemer je v tomto prípade cca 6,8 mm. Teraz to už bude niečo iné. Původně zaslal: peugeot09 Kapacitor nemá co posilovat, je to jen marketingový blaf pro nevzdělané jedince. Niesom zástancom takýchto úprav. Podľa mňa je to zbytočnosť, trápenie auta a najlepší spôsob ako si narobiť technické problémy, no tiež považujem za nefér ak niekto niečo dehonestuje a robí sa múdrym bez udania argumentov. Ak tomu rozumieš tak mu poraď a zbytočne ho nezhadzuj. Ak si iba myslíš že tomu rozumieš tak radšej mlč a nemýl ostatných. [upravil dne 18/8/09 pastorek] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peugeot09 Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Dobře. Poprosím nejdříve někoho znalého, aby mi popsal z jakých jednotlivých částí se skládá běžný auto zesilovač, pak můžu uvést argumentaci. Pokud mi to sem ovšem nikdo nenapíše, nemá cenu, abych tu cokoliv vysvětlovat, poněvadž by to stejně zůstalo nepochopeno. Jsem zvědavý kdo první napíše...nebojte se, nekousnu vás. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Záleží, jak moc podrobně to chceš První bude asi zdojová část, vstupy, regulace, filtrace, výstupy - toť mé základy, budu rád, když mě opravíš. Jinak když vidím ty watty, tak se jen směju V podstatě nějakých 20 watt by se v autě ani nedalo vydržet, při určité frekvenci, ale myslím těch \"opravdových\". Btw. ohledně kapacitátoru si taky myslím, že je to v podstatě jen na koukání... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peugeot09 Odesláno 19. srpen 2009 Sdílet Odesláno 19. srpen 2009 Matrixi, zatím vedeš a vzhledem k tomu, že je to vcelku slušný popis, ještě to upřesním a dovolím si menší argumentaci. V případě, že se bavíme o kapacitoru, zajímá nás v zesilovači v podstatě jenom napájecí část. Jak jistě většina z nás ví, na začátku je baterka. Málokdo ví, že běžná, řekněme 50Ah baterka má v přepočtu kapacitu mnoha tisíců až desetitisíců Faradů. Od takové vcelku běžné baterky vede nějaký kabel (v tomto našem případě o průřezu 3,5cm, který dokáže přenést nějakých 140A bez ztráty kytičky, schválně si za domácí změřte odpor takového kabelu od baterky do kufru). My teď uděláme to, že mezi plus a minus připojíme jakýsi váleček o kapacitě 1 Faradu. Co uvidí zesilovač, že se stalo? Vezměme v úvahu pastevce s deseti tisíci ovečkami. Myslíte, že si všimne, že mu na louce přibyla jedna ovečka? Nehledě na to, že pastevcova louka s ohradou dokáže pojmout jenom pár desítek oveček (v případě, že se pastevec opravdu snaží, tak jich tam krátkodobě může naskládat i stovku). Zbylé ovečky zůstanou mimo ohradu, rozutečou se a pastevec z nich nemá žádný užitek. A to vše jenom z toho důvodu, že nemá dostatečně velkou ohradu, díky které by mohl pást více oveček. Ohradou myslím měnič v zesilovači. Ten sestává z několika MOSfet tranzistorů. Pouzdro takových čipů je většinou TO220, dlouhodobě tedy nedokáže snést příliš velké výkonové zatížení. Za měničem máme nějaký ten transformátor, střídač...koncové tranzistory. Transformátor známe, střídač je na tom (co se výkonového zatížení týče) ještě hůř jak měnič. To ale není nic proti humusu, který propojuje jednotlivé výkonové (a napájecí prvky). Ten humus se nazývá vodivá cesta. Propojuje všechny části zesilovače a je neskutečně tenká. I když je třeba z kvalitního materiálu, navíc ještě pocínovaného a třeba dvojvrstvého (což jsem u běžného autozesilovače ještě neviděl) tak stejně mezi tyto prvky vnáší nezanedbatelný odbor, který se hravě projeví při požadavku hlubokých a rychlých basů (sled proudových impulsů) s určitou intenzitou... Nevím, co dál napsat. Já to chápu. Pokud bych to měl shrnout do dvou bodů, pak by to vypadalo následovně: 1)Kapacitor je volovina, jakákoliv autobaterka je nesrovnatelně lepším \"kondenzátorem\" než sebelepší kapacitor 2)\"Úzkým hrdlem\" není cesta baterka-zesilovač (ani náhodou!) ale samotný zesilovač, resp. jeho vnitřní provedení. Jdu už taky počítat ovečky. Dobrou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 19. srpen 2009 Sdílet Odesláno 19. srpen 2009 Původně zaslal: MatrixChose Btw. ohledně kapacitátoru si taky myslím, že je to v podstatě jen na koukání... Položím laickú otázku: Tak prečo sa tam montuje a má vplyv na výsledné parametre. Neber to ako rýpanie, priznávam že sa v tejto problematike nevyznám, len ma to zaujíma. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 19. srpen 2009 Sdílet Odesláno 19. srpen 2009 pastorek: V dnešní době mi přijde, že se dělá spousta zbytečných věcí a to jen důvodu vidiny snadného výdělku. Taky nejsem žádnej specialista, ale když se nad tím zamyslím logicky, tak je to pravda. Kolik A si vezme startér rázově? Stovky Ampér což proti tomu je nějakej zesilovač s reprákama naprostý nic a ta baterka to normálně udrží. Nevím, jaký parametry to (údajně) zlepšuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.