Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Která je to hadice, kterou to pouští vodu, když se otevře termostat ?


budvar

Recommended Posts

postupoval sem podle návodu, zahřál sem motor na 90 stupňů tím,že sem lehce stál na plynu dokud se nazapli ventilátory, pak sem povolil ten horní odvzdušňovací šroub na termostatu a nechal sem to vysyčet, hodně dlouho šel vzduch, nakonec sem ho vyndal celej a nechal stříkat vodu, otevřel sem víčko a dolíval vodu, nebyl to zrovna ideál nepřerušovanýho proudu, ale po x l vody všude kolem - viz. foto sem naznal že už to lepší nebude a utáhl ventil. Začla mě jít voda z expanzky ven tak sem utáhl víčko...

Problém je ale furt ten, že když doliju vodu jak má být, tak mě to přes pružinku na víčku a následně přetlakovým kanálkem začne týct ven, když je teplota cca 85-90 a výš... Takže ve městě kde to někdy lítá a přijedu na místo kde chcu zaparkovat radši chvíli stojím na plynu než se odevře termostat u 90 a padne to na 70. Těsnění pod hlavou i seřízení ventilů mě dělali hned po koupi před rokem, může se zas to těsnení provalit ? Jako zatím to není nijakej velkej problém, ale nejde mě do hlavy proč to tak tlakuje... S vodou sem měl problémy dycky :bacha

Při jízdě není problém 70-80 80-90 a šup termostat dolů na 80 jak kdy někdy 70, akorát v dobách teplotních špiček mě přes ten přetlakovej ventil uchází asi i za jízdy vodička a občas musím dolit cca já nevím jednou týdně - zkrátka občas... Je ještě další způsob krom těsnění kterej by mě tam hnal vzduch ?

P.S. nedávno mě při tlacích právě tekla z chladiče voda, tak sem musel použít utěsňovač...

[upravil dne 8/10/09 budvar]

post-0-14109608930185_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj Budvar.mal som tento problem,pri zahriati mi tlacilo von vodu.radili mi mechanici vymeniť chladič,potom termostat,mal som podozrenie na tesnenie,ale kedže sa nevyznám,vymenil som čo vraveli odborníci.nakoniec bola chyba v tesneni?boli slabo dotiahnuté šroby na hlave!dva vedľa seba!!!Ahoj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musím říct, že odvzdušnění mělo efekt - když otevřu víčko samo né hned po vypnutí motoru ale chvilku odstátým motoru, tak už tam není žádnej tlak - to předtím byl klidně i když auto stálo přes noc kolikrát...

vyměnil sem víčko a uvidíme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri tom odvzdušňovaní si nespomínal ovzdušnenie chladiča. Na opačnej strane ako je nalievací otvor je ventilček. Skús ešte to a následne ventil na termostate. Ak naleješ plný chladič tak trochu vody vytlačí. Normálna hladina je cca po náliatok ktorý je videť cez nalievací otvor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a je odvzdušněno, ventilem chladiče i tím na termostatu... ale i tak už to bylo v pohodě - chtěl sem zahřát motor na 90 a nešlo to :D Snad 5 minut sem točil motor a nic :) Tak sem z toho měl radost, ale chtěl sem to mít \"co nejlíp\" tak sem to odvzdušnil oběma znova - sice mě 2x spadl ten odvzdušnovací ventil do motoru a bylo veselo to vyndávat :aut ale nakonec se povedlo, voda už nelítá ven projel sem to od bohunic za brno na rohlenku x km ve 130km/h noha na plynu - cca 75 stupňů okamžitě jak zpomalím teplota ještě klesá ani ve městě mě nestoupne nad 80 a ráno bylo vody dost v chladiču, takže to bylo zavzdušněný. Tak pokud to vydrží tak mám radost :aut Hlavně z toho, že sem si to odvzdušnil sám :super

Dodatek: tak sem to teď jel projet z kr. pole na hlavní nádraží do centra pro gyros a zpátky mě to vylítlo na těch 90 ale tak ve městských zácpách to beru :) Jinak 80+- pak...

[upravil dne 18/8/09 budvar]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

405ka má pomerne \"živý\" teplomer ktorý reaguje na zmeny celkom rýchlo. Normálne správanie je asi takto:

Po naštartovaní, pri jazde pomaly stúpa k teplote otvárania termostatu - caa 80, po dosiahnutí tejto teploty sa otvorí termostat čo spôsobí malý pokles teploty o cca 5 - 10 a zase to má stúpať. Pri normálnej jazde mimo mesta sateplota môže pohybovať cca 75 - 85 podľa zaťaženia. V meste pri pomalej jazde je normálne ak vystúpa k cca 90 alebo až po zopnutie prvého stupňa ventilátora. Pri vysokej okolitej teplote a dlhom postávaní v kolóne môže vystúpiť i viac. Zopnutie druhého stupňa vetrákov je skôr ojedinelý jav pri dlhšom zaťažení a pomalej jazde. Pretlakový chladiaci systém v pohode znesie i 110 stupňov. Pri problémoch s teplotou si je treba uvedomiť že taplomer je na hlave pri výstupe vody do chladiča ale spínač vetrákov je na výstupe vody z chladiča a reaguje na teplotu vody ktorá odchádza z chladiča do motora.

Hodnoty teploty môžu byť trochu posunuté podľa typu termostatu.

Iste ma ešte niekto doplní o svoje poznatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm tak je to asi v normálu a to že mě to cpe vodu ven je možná to, že to přelívám... Ale rozhodně se to dřív chovalo jinak :D

Jinak jak sem si předevčírem pochvaloval \"voda už nelítá ven projel sem to od bohunic za brno na rohlenku x km ve 130km/h noha na plynu - cca 75 stupňů okamžitě jak zpomalím teplota ještě klesá ani ve městě mě nestoupne nad 80 a ráno bylo vody dost v chladiču,\" tak to bylo asi proto, že sem tak dlouho odvzdušňoval až sem termostat možná přehřál a byl furt otevřenej - je to možný ? :P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mohlo být tím pádem, kdyby byl vadnej termostat, že to reaguje pozdě a proto mě teče občas voda, přes přetlakovej ventil pod víčkem, což je ten hlavní problém - je to tak ? :mrk Že by nakonec termostat - du se mrknout kolik to stojí mrcha :-D

P.S. tím pádem když mě teplota padá nad 90 je to skoro jistota, že to je teda termostat vadnej ! :myslim

P.S. II - zvládl bych to vyměnit nebo servis - jak je to náročný ? Zkoušel sem najít návod a zatím nic...

[upravil dne 19/8/09 budvar]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...