budvar Odesláno 14. srpen 2009 Sdílet Odesláno 14. srpen 2009 postupoval sem podle návodu, zahřál sem motor na 90 stupňů tím,že sem lehce stál na plynu dokud se nazapli ventilátory, pak sem povolil ten horní odvzdušňovací šroub na termostatu a nechal sem to vysyčet, hodně dlouho šel vzduch, nakonec sem ho vyndal celej a nechal stříkat vodu, otevřel sem víčko a dolíval vodu, nebyl to zrovna ideál nepřerušovanýho proudu, ale po x l vody všude kolem - viz. foto sem naznal že už to lepší nebude a utáhl ventil. Začla mě jít voda z expanzky ven tak sem utáhl víčko... Problém je ale furt ten, že když doliju vodu jak má být, tak mě to přes pružinku na víčku a následně přetlakovým kanálkem začne týct ven, když je teplota cca 85-90 a výš... Takže ve městě kde to někdy lítá a přijedu na místo kde chcu zaparkovat radši chvíli stojím na plynu než se odevře termostat u 90 a padne to na 70. Těsnění pod hlavou i seřízení ventilů mě dělali hned po koupi před rokem, může se zas to těsnení provalit ? Jako zatím to není nijakej velkej problém, ale nejde mě do hlavy proč to tak tlakuje... S vodou sem měl problémy dycky Při jízdě není problém 70-80 80-90 a šup termostat dolů na 80 jak kdy někdy 70, akorát v dobách teplotních špiček mě přes ten přetlakovej ventil uchází asi i za jízdy vodička a občas musím dolit cca já nevím jednou týdně - zkrátka občas... Je ještě další způsob krom těsnění kterej by mě tam hnal vzduch ? P.S. nedávno mě při tlacích právě tekla z chladiče voda, tak sem musel použít utěsňovač... [upravil dne 8/10/09 budvar] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
subin Odesláno 15. srpen 2009 Sdílet Odesláno 15. srpen 2009 Spíš bych zkusil nové víčko,může být špatné a pak propouští [upravil dne 15/8/09 subin] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 15. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 15. srpen 2009 No mám tady jedno od kolegy z 405 co už nežije... Zkusím to... Ale přijdou mě že ty pružinky maj podobnej odpor ale asi to rukou nepoznám no Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1mirec57 Odesláno 16. srpen 2009 Sdílet Odesláno 16. srpen 2009 ahoj Budvar.mal som tento problem,pri zahriati mi tlacilo von vodu.radili mi mechanici vymeniť chladič,potom termostat,mal som podozrenie na tesnenie,ale kedže sa nevyznám,vymenil som čo vraveli odborníci.nakoniec bola chyba v tesneni?boli slabo dotiahnuté šroby na hlave!dva vedľa seba!!!Ahoj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 16. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2009 musím říct, že odvzdušnění mělo efekt - když otevřu víčko samo né hned po vypnutí motoru ale chvilku odstátým motoru, tak už tam není žádnej tlak - to předtím byl klidně i když auto stálo přes noc kolikrát... vyměnil sem víčko a uvidíme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 16. srpen 2009 Sdílet Odesláno 16. srpen 2009 Pri tom odvzdušňovaní si nespomínal ovzdušnenie chladiča. Na opačnej strane ako je nalievací otvor je ventilček. Skús ešte to a následne ventil na termostate. Ak naleješ plný chladič tak trochu vody vytlačí. Normálna hladina je cca po náliatok ktorý je videť cez nalievací otvor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 16. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2009 O tom na pravé straně chladiče vím, je tam (jestli je to ono) takovej umělohmotnej výstupek obdélničkovej na kolečku jakoby šroub, kterej by se asi měl dat otočit ale nejde otočit a bojím se že ho urvu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 16. srpen 2009 Sdílet Odesláno 16. srpen 2009 Nemal bysi to urvať. Ide to blbo lebo tam nieje závit ale niečo ako šikmý bajonet. Pekne to ide plochými kliešťami. Na tej zátke je gumový O krúžok. V prípade potreby ti to môžem odfotiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 16. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2009 Zkusil sem to kombinačkama a de to Zítra to zkusím odvzdušnit znova Je to doknce vevnitř něčíp přichycený takže to nevypadne a zpátky už to de zatočit rukou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 16. srpen 2009 Sdílet Odesláno 16. srpen 2009 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 18. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 a je odvzdušněno, ventilem chladiče i tím na termostatu... ale i tak už to bylo v pohodě - chtěl sem zahřát motor na 90 a nešlo to Snad 5 minut sem točil motor a nic Tak sem z toho měl radost, ale chtěl sem to mít \"co nejlíp\" tak sem to odvzdušnil oběma znova - sice mě 2x spadl ten odvzdušnovací ventil do motoru a bylo veselo to vyndávat ale nakonec se povedlo, voda už nelítá ven projel sem to od bohunic za brno na rohlenku x km ve 130km/h noha na plynu - cca 75 stupňů okamžitě jak zpomalím teplota ještě klesá ani ve městě mě nestoupne nad 80 a ráno bylo vody dost v chladiču, takže to bylo zavzdušněný. Tak pokud to vydrží tak mám radost Hlavně z toho, že sem si to odvzdušnil sám Dodatek: tak sem to teď jel projet z kr. pole na hlavní nádraží do centra pro gyros a zpátky mě to vylítlo na těch 90 ale tak ve městských zácpách to beru Jinak 80+- pak... [upravil dne 18/8/09 budvar] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Ešte že si doložil ten dodatok lebo už som chcel písať že 75 a klesá dole je symtóm vadného termostatu. V tom dodatku je to už O.K. tak by sa to malo správať. Si šikulka. O rok - dva si budeš sám meniť i tesnenie pod hlavou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 18. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 no asi sem to chválil moc brzo, trošku vody teď přes den zmizlo a teď před chvíli jak sem jezdil sem měl cca 80-85 furt možná to zkusím ještě jednou - do třetice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vendelinek Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 To je všechno hezký,takový práce ti to dá,a to je jen voda,co budeš dělat v zimě?to budeš zase odvzdušňovat a dolívat antifree? to se teda nedoplatíš,nebylo by lepší najít pravou závadu a odstranit ji? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 18. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 když na to člověk prdí tak to jezdí taky... cca jednou za 14 dní doliju vodu a za dalších 14 dní litr G12+ tak sem to dělal... Je v tom zakopanej pes :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 18. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Tak sem to teď odvzdušňoval a nezdá se mě, že by to fakčilo jak má... Jak by se měla vlastně správně chovat teplota... ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 405ka má pomerne \"živý\" teplomer ktorý reaguje na zmeny celkom rýchlo. Normálne správanie je asi takto: Po naštartovaní, pri jazde pomaly stúpa k teplote otvárania termostatu - caa 80, po dosiahnutí tejto teploty sa otvorí termostat čo spôsobí malý pokles teploty o cca 5 - 10 a zase to má stúpať. Pri normálnej jazde mimo mesta sateplota môže pohybovať cca 75 - 85 podľa zaťaženia. V meste pri pomalej jazde je normálne ak vystúpa k cca 90 alebo až po zopnutie prvého stupňa ventilátora. Pri vysokej okolitej teplote a dlhom postávaní v kolóne môže vystúpiť i viac. Zopnutie druhého stupňa vetrákov je skôr ojedinelý jav pri dlhšom zaťažení a pomalej jazde. Pretlakový chladiaci systém v pohode znesie i 110 stupňov. Pri problémoch s teplotou si je treba uvedomiť že taplomer je na hlave pri výstupe vody do chladiča ale spínač vetrákov je na výstupe vody z chladiča a reaguje na teplotu vody ktorá odchádza z chladiča do motora. Hodnoty teploty môžu byť trochu posunuté podľa typu termostatu. Iste ma ešte niekto doplní o svoje poznatky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 19. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 19. srpen 2009 Hmmm tak je to asi v normálu a to že mě to cpe vodu ven je možná to, že to přelívám... Ale rozhodně se to dřív chovalo jinak Jinak jak sem si předevčírem pochvaloval \"voda už nelítá ven projel sem to od bohunic za brno na rohlenku x km ve 130km/h noha na plynu - cca 75 stupňů okamžitě jak zpomalím teplota ještě klesá ani ve městě mě nestoupne nad 80 a ráno bylo vody dost v chladiču,\" tak to bylo asi proto, že sem tak dlouho odvzdušňoval až sem termostat možná přehřál a byl furt otevřenej - je to možný ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 19. srpen 2009 Sdílet Odesláno 19. srpen 2009 Nieje možné aby zostal otvorený len preto že bol trochu viac zohriaty. To skôr bude vadný. Môže viaznuť a preto reaguje skokom a nie plynule. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
budvar Odesláno 19. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 19. srpen 2009 To by mohlo být tím pádem, kdyby byl vadnej termostat, že to reaguje pozdě a proto mě teče občas voda, přes přetlakovej ventil pod víčkem, což je ten hlavní problém - je to tak ? Že by nakonec termostat - du se mrknout kolik to stojí mrcha :-D P.S. tím pádem když mě teplota padá nad 90 je to skoro jistota, že to je teda termostat vadnej ! P.S. II - zvládl bych to vyměnit nebo servis - jak je to náročný ? Zkoušel sem najít návod a zatím nic... [upravil dne 19/8/09 budvar] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.