Jump to content

Nosic bicyklov na auto (strechu)


marisw
 Share

Recommended Posts

Uvazujem nad kupov tychto nosičov na auto. Ide o Hakr pro, mam priecniky tiez hakr. Mate niekto skusenosti s tymito nosicmi,resp nejakymi inymi dobre rady s prepravou. Na priecnikoch mam max. hmotnost 60 kg, astrecha tiez v TP 60 kg. cize v pohode tri bicykle by sa dali niest... ako je to s usporiadanim bicyklov na strecha...kormanom dopredu? ked mam tri biky ,je mozne stredny otocit tak ze bude volatn biku vzadu? ako je to spocnym vetrom, nebude to velmi trpet. Nemam tazne zariadenie,ale aj keby mam tak by som nesiel do toho zadneho nosica...z dovodu obmedzenia vchodu do batozinoveho priestoru.

Link to comment
Share on other sites

Bicykle tam napchas aj styri, striedavo a korman skrutit, pripadne posunut sedlo nizsie, alebo odmontovat sedlo.

Treba ist opatrne, tak do 110, spotreba vyrazne stupa, auto sa naklana, predbiehanie je problem.

Videl som uz aj niekolko bicyklov spadnut zo strechy, takze nepodcenovat pripevnenie.

Bol som takto plne nalozeny a so styrmi bicyklami vo Francuzsku, jazda je celkom ina, ako obvykle.

Link to comment
Share on other sites

Nemám konkrétní zkušenost s tímto konkrétním nosičem, tak jen obecné rady:

a) tři kola bych vedle sebe dal právě tak, aby prostřední bylo v obrácené poloze oproti oběma bočním (a bylo by mi jedno, zda ta boční budou mít řidítka vpředu či vzadu)

b) co se týče bočního větru, je potřeba si uvědomit, že se citelně zvedne těžiště auta, takže si musíš dávat větší pozor při výjezdu z krytých úseků na otevřené planiny. Zde je dobré sledovat vrcholky stromů či keře, kterým směrem se do nich opírá vítr a být připraven na rychlou korekci volantem, až se vítr opře do Tvého auta. Držák kol by to měl zvládnout bez problémů, je na to konstruován (pokud tedy nepojedeš v hurikánu).

Link to comment
Share on other sites

A ake pouzivate drziaky ? Viem ze thule je kvalita, a tie drziaky budem vyuzivat len sem tam.... preto som nevolil thule...ale ani ziadne tesco ci lidl nosice...chcel som ist takou strednou cestou..

a este jedna vec ma zaujima....sksenosti s policajtami...potrebujes nejake certifikaty ze ten nosic je ok...alebo nieco podobne...nemozu ta na nieco dzubat.... chcem to vyuzivat len na take prenasanie hore dolo max 200 km.... mozno sem tam nejake to chorvatsko a tak...

cize takto by sa to dalo?:

[upravil dne 11/8/09 marisw]

post-0-1410960883751_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Držáky používám, resp. používal jsem ty nejlevnější z hobbymarketů. problém s nimi je jen u dnešních typů rámů, ne každé kolo do nich lze uchytit.

Na střechu jsem běžně dával 4 kola, nebo 2 kola a windsurf. Záleží jen na vhodném poskládání. Pro dvě kola, co se vozily nejčastěji, jsem si držáky nastavil tak, že jejich osy byly jen asi 20cm od sebe, jedno kolo řídítkama napřed, druhé pozadu, nosiče umístěné tak, aby se vedle sebe bez problémů vešly. Dá se s tím trochu pohrát, pak už se to tam jen dává ve vyzkoušené pozici.

EDIT: našel jsem i starou fotku se 4 koly na střeše :)

[upravil dne 8/11/09 oddie]

post-0-14109608838107_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na nosiči kol by měla být nálepka s označením atestu, stejně jako je i na příčníku. Pak bys neměl mít problém.

Důležité je vždycky dobré upevnění kol, řemínkama přítáhnout kola k nosiči vždy i když jedeš třeba 200 m, vyplatí se stažení kol třeba gumicukama vzájemně mezi sebou - výrazně zlepší stabilitu kol v upevnění.

Pozor na vjezdy do garáží, podzemních garáží a hlavně průjezd pod stromy třeba i na zahradě (hlavně při couvání).

Vzhledem k jízdním vlastnostem a obavě ze stráty kol jsem toto řešení opustil a pořídil si právě nosič na kouli pro čtyři kola. Ne že bys ta kola nepocítil, spotřeba je také mírně vyšší (tak 0,5/100km) ale proti kolům na střeše je to paráda. Nevýhoda je pouze prostor pro naskládání kol (mnohem užší než na střeše ale jak si najdeš systém tak je po problému), parkování (auto je delší). Přístup do kufru je bez problému - jedním tahem kola sklopíš.

[upravil dne 11/8/09 Midloch]

post-0-14109608838326_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

joo tyhle nosiče máme, vozili jsme 4 kolo a relativně v pohodě, ale...

1. ta rychlost 90km/hod tam je poměrně oprávněná, ty co jezděj s kolama 160 maj ty THULE za 2tis, tohle by uletělo (120 je horní hranice, pak už se dívej do zrcátek který to uletělo)

2. na rozbitejch (českej) cestách je dobrý po nějaký době zastavit a zkontrolovat, občas se nějaký trošku uvolní

3. je to na biky který maj spodní tyč klasických rozměrů, při nějakym větším průměru je problém (celoodpružený kolo většinou taky, to samý když je průřez tyče jinej než kruhovej)

4. bacha při vjezdu do podzemních garáží, atd.

[upravil dne 11/8/09 P.avel]

Link to comment
Share on other sites

co to mas za Fox-ku aky tam je zdvih? 130 ?

Původně zaslal: Midloch

Na nosiči kol by měla být nálepka s označením atestu, stejně jako je i na příčníku. Pak bys neměl mít problém.

Důležité je vždycky dobré upevnění kol, řemínkama přítáhnout kola k nosiči vždy i když jedeš třeba 200 m, vyplatí se stažení kol třeba gumicukama vzájemně mezi sebou - výrazně zlepší stabilitu kol v upevnění.

Pozor na vjezdy do garáží, podzemních garáží a hlavně průjezd pod stromy třeba i na zahradě (hlavně při couvání).

Vzhledem k jízdním vlastnostem a obavě ze stráty kol jsem toto řešení opustil a pořídil si právě nosič na kouli pro čtyři kola. Ne že bys ta kola nepocítil, spotřeba je také mírně vyšší (tak 0,5/100km) ale proti kolům na střeše je to paráda. Nevýhoda je pouze prostor pro naskládání kol (mnohem užší než na střeše ale jak si najdeš systém tak je po problému), parkování (auto je delší). Přístup do kufru je bez problému - jedním tahem kola sklopíš.

[upravil dne 11/8/09 Midloch]

Link to comment
Share on other sites

ja tam chcem upevnovat tfs-kovy ram od meridy...dufam ze s tym nebude problem:myslim

Původně zaslal: P.avel

joo tyhle nosiče máme, vozili jsme 4 kolo a relativně v pohodě, ale...

1. ta rychlost 90km/hod tam je poměrně oprávněná, ty co jezděj s kolama 160 maj ty THULE za 2tis, tohle by uletělo (120 je horní hranice, pak už se dívej do zrcátek který to uletělo)

2. na rozbitejch (českej) cestách je dobrý po nějaký době zastavit a zkontrolovat, občas se nějaký trošku uvolní

3. je to na biky který maj spodní tyč klasických rozměrů, při nějakym větším průměru je problém (celoodpružený kolo většinou taky, to samý když je průřez tyče jinej než kruhovej)

4. bacha při vjezdu do podzemních garáží, atd.

[upravil dne 11/8/09 P.avel]

Link to comment
Share on other sites

Ahoj. Osobní zkuenost: z nosiče o kterém uvažuješ jsem před 6ti lety ztratil na dálnici kolo. Rychlost auta cca 80-90km/h. Kolo bylo chycené řemínky i gumicukem. Na dálnici byl hup, auto se mírně zavlnilo, něco cvaklo, já se automaticky podíval do zpětného zrcátka a vidím jak mé kolo letí cca 50m za nás. Auto za mnou brzdí co může, tlačí se do pruhu ke svodidlům. Měl jsem obrovské štěstí, kolo odskočilo dalším ohromným obloukem do odstavného pruhu, a tam také svůj výlet ukončilo. Moje kolo bylo tenkrát nové - Author Traction a velice jsem podcenil informaci na letáku nosiče o tom, že úchyt držáku má pouze limitovaný rozměr na průměr trubky kola. To vše se stalo na závěr dovolené, kdy už jsme s kolama na střeše měli najeto cca 450km.

Letos jsem koupil 2krát toto http://www.skibox.cz/zbozi/nosice-kol-stresni/113-Nosic-kol-THULE--591-PRORIDE--AKCE-pouze-do-30.08.09-sleva-48-!!!.html/?st=2 a jsem velice spokojen. Také nejezdíme moc extra, ale za ten klid to stojí.

Link to comment
Share on other sites

Tie Proridy su urcite super, ale ta cena este aj po 43 percentnej zlave je vysoka.:aut

A mozem sa spytat: kde ti to povolilo?

Původně zaslal: Honza z Nera

Ahoj. Osobní zkuenost: z nosiče o kterém uvažuješ jsem před 6ti lety ztratil na dálnici kolo. Rychlost auta cca 80-90km/h. Kolo bylo chycené řemínky i gumicukem. Na dálnici byl hup, auto se mírně zavlnilo, něco cvaklo, já se automaticky podíval do zpětného zrcátka a vidím jak mé kolo letí cca 50m za nás. Auto za mnou brzdí co může, tlačí se do pruhu ke svodidlům. Měl jsem obrovské štěstí, kolo odskočilo dalším ohromným obloukem do odstavného pruhu, a tam také svůj výlet ukončilo. Moje kolo bylo tenkrát nové - Author Traction a velice jsem podcenil informaci na letáku nosiče o tom, že úchyt držáku má pouze limitovaný rozměr na průměr trubky kola. To vše se stalo na závěr dovolené, kdy už jsme s kolama na střeše měli najeto cca 450km.

Letos jsem koupil 2krát toto http://www.skibox.cz/zbozi/nosice-kol-stresni/113-Nosic-kol-THULE--591-PRORIDE--AKCE-pouze-do-30.08.09-sleva-48-!!!.html/?st=2 a jsem velice spokojen. Také nejezdíme moc extra, ale za ten klid to stojí.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Honza z Nera

Ahoj. Osobní zkuenost: z nosiče o kterém uvažuješ jsem před 6ti lety ztratil na dálnici kolo. Rychlost auta cca 80-90km/h. Kolo bylo chycené řemínky i gumicukem. Na dálnici byl hup, auto se mírně zavlnilo, něco cvaklo, já se automaticky podíval do zpětného zrcátka a vidím jak mé kolo letí cca 50m za nás. Auto za mnou brzdí co může, tlačí se do pruhu ke svodidlům. Měl jsem obrovské štěstí, kolo odskočilo dalším ohromným obloukem do odstavného pruhu, a tam také svůj výlet ukončilo. Moje kolo bylo tenkrát nové - Author Traction a velice jsem podcenil informaci na letáku nosiče o tom, že úchyt držáku má pouze limitovaný rozměr na průměr trubky kola. To vše se stalo na závěr dovolené, kdy už jsme s kolama na střeše měli najeto cca 450km.

Letos jsem koupil 2krát toto http://www.skibox.cz/zbozi/nosice-kol-stresni/113-Nosic-kol-THULE--591-PRORIDE--AKCE-pouze-do-30.08.09-sleva-48-!!!.html/?st=2 a jsem velice spokojen. Také nejezdíme moc extra, ale za ten klid to stojí.

no joo... chce to hodně předvídat

Link to comment
Share on other sites

marisw: kolo se vyvléklo z nosiče, tzn. že držák zůstal na střeše, plastové packy, které jsou kolem rámu se zlomily, vznikla tam vůle a už to letělo. Jak tam byl ten hup, tak to asi dostalo švih a sílu. Pravděpodobně jsem neměl dostatečně přitažené gumáky, plastovej pásek u obou kol, který drží kolo ve žlábku nosiče, prasknul.

Ten Proraid je sice drahý, ale použití je opravdu konfortní a hlavně rychlé. Pokud máš držák už na střeše, tak tam dvě kola dáš za cca dvě minutky. Vše pak zamkneš a je to.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...