Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Regulační ventil, nebo krokový motorek?


Cortino

Recommended Posts

Zdravím všechny,

Mám motor (alespon podle TP) 1.6l benzín, r.v.2000 65kw a čím dál častěji mám problém s vysokýma volnoběžnýma otáčkama. Podle článků na netu u podobných modelů může být problém krokový motorek řídící volnoběžné otáčky. Takový krokový motorek jsem nalezl (viz obrazek). Uvažoval jsem, že koupím nový a vyměním jej. Proto jsem začal hledat na netu, ale žádný krokový motorek pro 1.6l jsem nenašel, pouze volnoběžný regulační ventil, který ovšem vypadá jinak než ten, co jsem nalezl.

Neví prosím někdo z Vás, jestli může mít i 1.6l motor krokový motorek? Nebo nemá někdo fotku motoru 1.6 8ventil?

Prosím poraďte, už jsem zoufalý.

post-0-14109608770603_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

To co máš na obrázku je krokový (volnoběžný) motůrek. Já jsem ho měnil u své 306 1.8 16v. Kamarád má asi ten samý motor, ale má megana a teď řeší ten samý problém. Zajdi do kvalitních autodílů a musí ho obědnat. Já jsem ho měl za dva dny. Cena cca 1850,--

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, řešil jsem ten samý problém-občasné kolísání otáček na volnoběhu-někdy až přes 2000.Výměna motorku nepomohla (siemens-VDO od autobenex)Jen pro zajímavost origo od Peugeotu cca 6tis KČ. Nakonec to byl MAP-sensor-1300KČ od FACET. Bosch je o něco málo dražší. Hodně štěstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Ahoj, chci se zeptat, když ráno přijdu do auta a dám klíček do druhé polohy, tedy na kontrolky, začne mi praskat v regulačním ventilu, jak je zde na obrázku. Připadá mi to, jako by tam vznikal zkrat. Když od něj odpojím konektor, přestane to. Auto nastartuje v pohodě a žádné jiné problémy to nedělá, jen při prvním startování. Při dalších startování během dne, se to už neobjevuje. Zkoušel jsem ho vyčistit a nic. Nepomohlo to. Poraďte mi prosím, mám koupit nový nebo to může být něčím jiným. Předem moc dík. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych odpojil prvne baterku sundal teleso klapky a klapku umyl v TB, pote nasadil utesnil poradne pripojil baterku nahodil a nechal jednotku at nacte nove hodnoty.ted dal lanko od plynu se ti neseka? Potenciometr klapky ok? Teplotni cidlo pro Řj ok? Zminovany MAP senzor ok? Nesaje to nekde falesnej vzduch? Upadla bo spuchrela hadice? Co kdyz krokac dela presne co Řj chce? Tyhle veci nic nestojej ale klidne zacni bezhlave vyhazovat cash aniz vis co se tam deje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HonzaP306 V TOM CVAKAT TAKHLE MÁ DĚLATO KAŽDA 1.6 CO JSEM TEDA ZATIM SLYŠEL :)) TO SE PRY UDAJNĚ NASTAVUJE PŘED STARTEM ŠKRTICÍ KLAPKA MĚ TO DĚLA TAKY;) mužeš byt vklidu

Díky za info, dneska jsem vyčistil klapku a je pravda, že to udělalo krátce taky. Předtím v tom cvakalo delší dobu. Klapka byla docela dost zasr...á. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych odpojil prvne baterku sundal teleso klapky a klapku umyl v TB, pote nasadil utesnil poradne pripojil baterku nahodil a nechal jednotku at nacte nove hodnoty.ted dal lanko od plynu se ti neseka? Potenciometr klapky ok? Teplotni cidlo pro Řj ok? Zminovany MAP senzor ok? Nesaje to nekde falesnej vzduch? Upadla bo spuchrela hadice? Co kdyz krokac dela presne co Řj chce? Tyhle veci nic nestojej ale klidne zacni bezhlave vyhazovat cash aniz vis co se tam deje

Klapku jsem umyl přímo přípravkem na čištění karburátorů a škrtících klapek, jinak plyn se mi neseká a potenciometr klapky je taky ok. Jinak díky za info. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zdravim, resim taky problem s kolisanim otacek... presneji mi otacky vylitavaj jen kdyz se motor zahreje kdyz je to studeny tak ne az po delsi jizde pak skoro kazda cervena a jakykoliv zastaveni to lehce prida nahodne plyn ale jen tak 1500 otacek bud rovnou vylitnou nebo to vypada ze padaj dolu a rychle to trochu prida jak kdy. Uz mi to dela skoro rok a nezhorsuje se jen posledni dobou mi to 1 chciplo za jizdy kdyz sem prerazoval do zatacky ale to mohla bejt nahoda a tak 1O krat jsem nemohl nastartovat az tak napopaty napodesaty a vzdycky jen kdyz byl motor zahratej a jen sem nekde na chvilku odbehnul.

Po precteni predeslich prispevku jsem koupil a vymnenil krokovej moturek podle fotky uplne nahore mam presne stejny motor a nic se nezmenilo. Nemate nekdo nejaky dalsi tip co by to mohlo bejt mam skusit promerit ten map senzor ci vimnenit nebo neco jinyho?

Predem dekuju za jakoukoliv radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...