Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P206 - jak namontovat zadní parkovací senzory (fotopopis)


carbik

Recommended Posts

Né, že by byla 206-ka tak velké, aby se s ní dobře neparkovalo.

Ale prostě mě zajímalo, co montáž obnáší.

Před samotným zapojením jsem si senzory zapojil \"nanečisto\", ať vím, že fungují. Vyvrtané otvory bych už špatně zamaskovával.

Jedná se o tyto parkovací senzory v ceně do 800,-Kč.

V krabici najdete:

- řídící jednotku,

- 4 senzory určené do zadního nárazníku,

- vrták do plastu pro vyvrtání otvorů pro senzory,

- informační display,

- napájecí kabel,

- oboustraně lepící,

- oboustraně lepící plošku pro upevnění řídící jednotky,

- anglický manuál.

102_parkovaci_senzory_cerne_09.jpg.ab26b8f7ba98608803c262f992661b3f.jpg

102_parkovaci_senzory_cerne_10.jpg.8f865ce518f279fe249f539555fc000b.jpg

Samozřejmostí je sundání zadního nárazníku.

DSC03190.JPG.c540b3481025e865eeb0e83b4f3c4c1f.JPG

Jak vždy pomohla naskenovaná kniha \"Peugeot 206 - Jak na to\".

206_jak_na_to.pdf

Drží, pokud se nepletu na pěti šroubcích a dvou plastových záskočkách.

DSC03191.JPG.78c93f789fb59c884d6bfba5b31923d0.JPG

Dvakrát měř, jednou řež tady platí více než kdy jindy. Přece by jste nechtěli mít senzory rozmístěny nesymetricky.

Obyčejná papírová lepící páska postačí pro naznačení středů otvorů.

DSC03193a3194.jpg.d5993cc2720bdcd81b1a752bc17f3f89.jpg

Aku vrtačka a přiložený vrták úlně postačí. Je lepší vrtat otvor na 2x.

Do půlky tloušťky plastu a pak z druhé strany dovrtat. Okraj pak zůstane bez otřepů. Při vrtání se totiž plast začíná tavit.

DSC03197az99.jpg.86f7f9104b99bbc73fa37e61aed79d32.jpg

Malá úprava tvrzeného polystyrénu, který je z vnitřní strany nárazníku - některé otvory vycházeli přímo do něj.

DSC03200a02.jpg.d01f2a7b514f7041491cfe64887fa277.jpg

Jsou natolik tuhé, že posloužily k vedení kabelů od senzorů. Jen jsem je naříznul a kabel do nich zatlačil.

DSC03203.JPG.fb2e254f18831982ca0607c620096774.JPG

DSC03204.JPG.d931805d8970e038457f02e8c3076324.JPG

Přes gumovou zádku od zadní mlhovky jsem kabely od senzorů protáhnul dovnitř kufru.

DSC03205a06.jpg.fe3eb71ab66f5f9b92437705e8b7a6ca.jpg

DSC03207.JPG.880a980f2afa40acba5f7a1e8bc339ef.JPG

Napojení \"+\" (červený drát) se se provede na zapojení světel zpátečky.

Na fotce je konektor k zadním světlům, zkoušečkou jsem zjistil, na který konektor se napájet (konektor je rozebiratelný).

DSC03208a09.jpg.59b742635b9401d4967a33176ef3668a.jpg

Pomocí přibalené oboustraně lepící plošky jsem nalepil řídící jednotku k navíječi pásu (ale toto řešení nebude nejlepší,

bude to chtít ještě zajistit alespsň stahovacím páskem). \"-\" (černý drát) se pak připojí na kostru.

DSC03212.JPG.85109bcdd22e31c41dfeb6adde5891f8.JPG

Umístění informačního panelu (který zároveň vydává pípavý zvuk je individuální.

Zde jsem se rozhodnul umístit ho do plastu vnitřního osvětlení.

Obnášelo to jen pohrát si s vyřezáním otvoru a pak pomocí tavné pistole display přilepit na správném místě.

DSC03214a18.jpg.910ecc1f59914ed7590cb23208ad9bcd.jpg

Černé na černém... na tom nešlo nic zkazit.

DSC03219.JPG.26d0968c8427ea031cf2cc2c51dbd4e8.JPG

DSC03220.JPG.704caaed7684cbdb6ce02707b0e3d863.JPG

Display ukazuje pravou a levou stranu zvlášť a vzdálenost v metrech bližší překážky až do vzdálenosti 30cm.

Na půlce je vidět co display zobrazuje, když za autem nic není.

Na druhé půlce ukazuje překážku na pravé straně ve vzdálenosti 1,2m.

DSC03222a23.jpg.a24f1216bce286a9c3edd4ab6f7a7b7e.jpg

Při používání jsem zaznamenal tyto potřehy:206_jak_na_to.pdf

- při zařazení zpátečky se aktivují, display se zapne a krátce pípne (pípne i při vyřazení, tedy vypnutí senzorů),

- při prudkém dešti senzory nefungují - lépe řečeno to píská souvislým tónem, protože hustý déšť berou jako překážku,

- semtam si panel uvnitř pískne i když prokazatelně za autem nic není (toto ještě ověřím až ho umyju, třeba i drobný prach senzory mate),

Přeji případným kutilům ať se práce zdaří...

[upravil dne 15/11/2009 Béďa]

--- update 2022 - po letech jsem opět vložil fotky a návod "206_jak_na_to.pdf"

Upraveno uživatelem carbik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
  • O 1 rok později...

Chystám se na něco podobného zanedlouho o svý 306 a potřebuju zda by mi někdo poradil jak nejlépe zjistit který kabel napájí světlo zpátečky. A to tak abych nespálil ani žárovičku zpátečky ani pojistky. Píšu to takhle blbě schválně po pokusech nedávno s mlhovkami kdy jsem pojistku měnil po proměřování napětí v okruhu hned 2x :(

Elektřina to je dřina (pro mě)..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

..tak jsem vicemene dle tohoto navodu predevcirem namontoval parkovaci asistent na svoji 306 .. Postup prakticky stejny - naraznik dolu, vymerit, vyvrtat 4 otvory, kabelaz protahnout otvorem z vyroby pro kabel osvetleni zadni SPZ, zapojeni na leve zadni svetlo (cerveny kabel - zpatecka), nulak ke kastli.

Funguje v pohode.

Timto dekuji autorovi vlakna :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Ak sú tie senzory od rovnakého dodávateľa na aké som ja dával dávnejšie niekde odkaz, tak ti ich vedia poslať nalakované v akej farbe ty chceš. Samozrejme rátaj s tým, že sa určite aj tak nebudú zhodovať s odtieňom farby auta.

Aj keď je to už asi neaktuálne, tak super návod a, len tak mimochodom ja by som tie senzory umiestnil asi do ochrannej lišty nárazníku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...