Jump to content

Mierka oleja-zlomena.

Dutch
 Share

Recommended Posts

Čaute,pri zvolavacke(ktora nemala s hladinou oleja nic spolocne) mi sikovny mechanik pri kontrole oleja zlomil mierku(tu spodnu cast co je z plastu).Technik v servise povedal ze ta zlomena cast zostala vo voditku mierky a ze teraz ani novu mierku tam nemozem dat a ani sa neda zmerat hladina oleja,musim iba verit ukazatalu na pristrojovke.Dnes som sa ale dopocul ze ten ulomeny kus vraj padne do oleja a keby som mal novu orig.mierku tak ju mozem kludne zasunut.Ako je to teda popravde?

Vec sa ma asi tak ze treba vypustit olej a zdemontovat olejovu vanu,inak to vraj nejde.Ruky by som im za to polamal.Zostal mi tam ten kusok plastu v tej trubicke.Inak motor 1.4/55Kw benz. Apropo,dnes som bol so sluzobnou Octaviou 1.9 TDI/77Kw/2009 v servise doplnit olej,je to funglovka a ma len 16 000km(za dva mesiace-dobre nie?) a ked som videl ako mechanik vytahoval mierku tak sa ani necuduijem ze na peugeote sa zlomila.On ju prehol ako luk,aj tri krat nez sa presvedcil ci dost doplnil.Inak 1lit.mot.oil-33,50 euro.To je sila.Do noveho motora daju minimum a potom si musim ist kupit cely liter kvoli 2dcl.

Mierku by som si vyrobil sam z kovu keby som vedel ze sa lamu,ale ako mam dostat ten zlomeny kus von z toho voditka? Treba vypustit olej a dat dole vanu,,a to nechcem,aspon pokial nemusim. Preto som vlastne zacal s touto temou,vraj sa ulomena cast padla do oleja? atd.viz zaciatok tejto debaty...

moc mi nejde do hlavy,že by se musela shodit vana--vždyť to vodítko měrky vždycky drží 1-2 šrouby a je nasunuté nebo vsunuté do bloku přes těsnění...takže vodítko ven,vytáhnout ten ulomený kus (osobně si myslím,že plave ve vaně) a dát celokovovou měrku (vyrobil bych sám) :myslim

[upravil dne 7/8/09 ozzy1956]