Jump to content

Mierka oleja-zlomena.


Dutch
 Share

Recommended Posts

Čaute,pri zvolavacke(ktora nemala s hladinou oleja nic spolocne) mi sikovny mechanik pri kontrole oleja zlomil mierku(tu spodnu cast co je z plastu).Technik v servise povedal ze ta zlomena cast zostala vo voditku mierky a ze teraz ani novu mierku tam nemozem dat a ani sa neda zmerat hladina oleja,musim iba verit ukazatalu na pristrojovke.Dnes som sa ale dopocul ze ten ulomeny kus vraj padne do oleja a keby som mal novu orig.mierku tak ju mozem kludne zasunut.Ako je to teda popravde?

Link to comment
Share on other sites

Vec sa ma asi tak ze treba vypustit olej a zdemontovat olejovu vanu,inak to vraj nejde.Ruky by som im za to polamal.Zostal mi tam ten kusok plastu v tej trubicke.Inak motor 1.4/55Kw benz. Apropo,dnes som bol so sluzobnou Octaviou 1.9 TDI/77Kw/2009 v servise doplnit olej,je to funglovka a ma len 16 000km(za dva mesiace-dobre nie?) a ked som videl ako mechanik vytahoval mierku tak sa ani necuduijem ze na peugeote sa zlomila.On ju prehol ako luk,aj tri krat nez sa presvedcil ci dost doplnil.Inak 1lit.mot.oil-33,50 euro.To je sila.Do noveho motora daju minimum a potom si musim ist kupit cely liter kvoli 2dcl.

Link to comment
Share on other sites

Mierku by som si vyrobil sam z kovu keby som vedel ze sa lamu,ale ako mam dostat ten zlomeny kus von z toho voditka? Treba vypustit olej a dat dole vanu,,a to nechcem,aspon pokial nemusim. Preto som vlastne zacal s touto temou,vraj sa ulomena cast padla do oleja? atd.viz zaciatok tejto debaty...

Link to comment
Share on other sites

moc mi nejde do hlavy,že by se musela shodit vana--vždyť to vodítko měrky vždycky drží 1-2 šrouby a je nasunuté nebo vsunuté do bloku přes těsnění...takže vodítko ven,vytáhnout ten ulomený kus (osobně si myslím,že plave ve vaně) a dát celokovovou měrku (vyrobil bych sám) :myslim

[upravil dne 7/8/09 ozzy1956]

Link to comment
Share on other sites

ked by ten ulomeny kus plaval v oleji tak to mi nevadi,nech si tam plava.lenze on udajne zostal v tom voditku a preto nemozem nasadit novu mierku(a vlastne ani zmerat hladinu oleja),tak sa musim spoliehat na to co ukazuje pristrojka ked zapnem klucik. v servise povedali ze ulomena cast sa da vybrat len po demontazi ol.vane. vtedy ked sa to stalo ma ani nenapadlo vynadat im ze ked to zlomili maju to napravit(som zavaleny prac.povinnostami),tak som sa nasral a siel prec.Ktovie ci aj to co mali urobit na tej zvolavacke vlastne urobili,neviem.

Link to comment
Share on other sites

Guest servisman

sorry tak demontuj to vodítko a venku to nějak vyndáš ten kousek a budeš míti i jistotu že nebude v oleji .Budeš míti klid .Nevidím v tom nic složitýho :papa

měl jsem lagunu taky s el.měrkou oleje na palubce,ale raději jsem se vždy mrkl na měrku.

[upravil dne 8/8/09 honza406]

Link to comment
Share on other sites

Ten zbytek měrky pravděpodobně zůstal ve vodítku !!!

Sundání vany je hezká věc, ale problém je pak s utěsněním - Je tam takový dost tuhý tmel, který zrovna dobře oškrábat z vany nejde, tak se to musí otěsnit jinak... Nejlépe trvale plastickým tmelem na spojování motorových částí...

honza406: Už se to tu probírá po třetí... :roll

[upravil dne 8/8/2009 Marcel505]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No rozhodne si to mal hned reklamovat,nech to opravia.Keby to po oprave išli vyskušat a mechanik by ti ho niekde rozstrelil a dali by ti ho zo slovami \"auto mate hotové ale mechanikovy sa ho podarilo trocha naburat,budete si ho musiet nechat opravit\"asi by si reagoval inak ale v podstate je to to samé.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: antal

No rozhodne si to mal hned reklamovat,nech to opravia.Keby to po oprave išli vyskušat a mechanik by ti ho niekde rozstrelil a dali by ti ho zo slovami \"auto mate hotové ale mechanikovy sa ho podarilo trocha naburat,budete si ho musiet nechat opravit\"asi by si reagoval inak ale v podstate je to to samé.

Mas pravdu ale ked si predstavim ze kvoli takej blbosti treba dat dolu olejovu vanu,ktoru uz nikto tak dobre neutesni tak som sa na to vykaslal. Nechcem mat z auta olejnicku. O tom ze ktory mudry Ing. z Peugeotu navrhol tu mierku-pomlcim.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tak se mi taky včera povedlo zlomit měrku oleje. Myslel jsem si, že to se povede jen někomu kdo zastrkuje nebo vytahuje měrku dost surově. Ale jak jsem zjistil praskne jako nic. Není tu nikde napsáno jestli s tímto někdo jezdi a jestli se mu s autem nic nestane. Vyrobil jsem si novou měrku z mosazného svářecího drátu a strčil jí tam. Tím jsem ulomený kus zastrčil až do vany. Ráno jsem volal do Peugeota a tam mi řekli, že podud to spadne do vany je to vážný problém. Mohl bych prý zadřít motor. Tak mi tak vystrašili, že jsem ráno demontoval vanu a ulomený kousek měrky tam nebyl. Jak jsem zjistil tak jsem to nemusel vůbec rozebírat, jelikož je to tam uděláno tak, aby se vodítkem do motoru měrka vůbec nedostala. Jsou tam u konce takové zatáčky ve vodítku že se tam svářecí drát ani originál měrka vůbec nedostane. Navíc u konce uvnitř vodítka je taková pojistka, aby tam měrka nemohla propadnout. Ale když jesem už tu vanu sundal tak jsem si řekl, že ten zbytek měrky dostanu ven. Použil jsem ocelové lanko. které jsem na konci roztřepil a protahoval ho vodítkem od vany nahoru k motoru. Kus olomené měrky jesm takto dostal krásně ven a byla dokonce na dva kusy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...