amiandrew Odesláno 4. srpen 2009 Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 Zdravím osazenstvo, o vibracích volantu kolem 130km/h se tu napsalo již nemálo slohových prací. Bohužel, tento fenomén se dotýká i mě. Auto jsem měl už 3x během 2 měsíců na převážení a stále se vibrace objevují. Ale zjistil jsem zajímavý jev a kvůli tomu zakládám toto nové téma - jev se projevuje následovně: - nejprve si stanovím stupnici vibrace od 0 (nevibruje) po 5 (vibruje opravdu hodně) - nechám si převážit kola a zkontroluji si nahuštění pneu - najedu na dálnici - volant ve 130 vibruje (stupeň 2) - pak zastavím na benzínce - poté ve 130 opět vibruje (stupeň 3) - zpomalím kvůli předjíždějícím se tirákům a pak zase na 130 - a hle, volant nevibruje vůbec - pak zpomalím kvůli dědečkovi ve Š120 a pak zase na 130 - a volant vibruje (stupeň 4) - přibrzdím abych pustil Lexuse co \"hrozně spěchá\" - pak zase 130 a vibrace tak na 1... A takto by se dalo pokračovat pořád. Takže pro mě totální záhada. Prosím Vás, nepište sem, že Vám to dělá taky, protože toho je v tomto fóru opravdu hodně, spíš by mě zajímalo, co s tím. Jak to odstranit, eliminovat... mám si koupit vyvažovačku kol domů a před každou cestou si jen tak cvičně sám převažovat kola nebo něco podobného. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 4. srpen 2009 Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 Jedna podotázka: Vybrácie cítiš iba vo volante alebo v celom aute? Tento problém ti nezávidím, blbo sa odstraňuje. Predpokladám že čapy a tlmiče máš v poriadku.Začal by som prehodením kolies predné za zadné, prípadne celú sadu inú aby si vylúčil kolesá a pneumatiky. Ak to nepomôže tak skontrolovať vonkajšie kĺby poloosí. Ak cítiš chvenie v celom aute tak by to mohli robiť vnútorné kĺby poloosí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
amiandrew Odesláno 4. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 Vibruje jenom volant. Když se to objevilo letos poprvé, nechal jsem zkontrolovat všechny čepy, tlumiče, stabilizátory a podobně, tak doufám, že s tím nic není. Děkuji děkuji... A chápu, že nalezení příčiny je složité, jako najít stéblo slámy v kupce jehel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zborda Odesláno 4. srpen 2009 Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 ten sám problém,zkoušel jsem přehodot přední na zadní a dělá to pořád,trapí hodně lidí ty samé věci a pořád dokola,jsou to zřejmě bolesti 307miček:bojim,mám ji asi rok a muím se s politováním přiklonit k těm co na peugeoty nadávají,furt ty samé problémy,hezké auto , ale s velikýma :blablablamouchama Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ticcino Odesláno 4. srpen 2009 Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 To, že to občas vibruje a občas ne, by mohlo znamenat, že jsou nevyvážená obě přední kola a to zhruba stejně. Tím, jak projíždíš zatáčky se kola vůči sobě o kousek pootočí, nevývaha se posouvá a to takovým způsobem, že jednou se nevývahy levého a pravého kola sečtou, pak to vibruje hodně. V opačném případě se odečtou a to nevibruje vůbec. Zkoušel jsi i jiný pneuservis? Nejsou křivé disky? Nejsou křivé gumy? Máš všechny 4 šrouby sejné? Nebo je jeden bezpečnostní a má o mnoho vyšší hmotnost než ty ostatní? To, zda mají vyvažovačku v servise v pořádku, by mělo jít zjistit třeba tak, že si necháš vyvážit kolo na nulu, poté až vyvažovačka zastaví se kolo uvolní a otočí se s ním třeba o 180 stupňů (prostě, pokud byl ventilek na 12 hodinách, tak se s ním pootočí na 6 hodin. Samosebou, že vyvažovacím trnem se netočí. Je třeba pootočit jen kolem.) Poté se to opět utáhne a znovu změří. Pokud to ukáže nevývahu, maj rozhozenou vyvyžovačku. Jinak je jedno jestli se s kolem na trnu pootočí o 180, 60, 53 nebo kolik stupňů. Musí to ukazovat pořád stejně. A nenech se zviklat tím, že sundají kolo, roztočí prázdnou vyvažovačku a ukážou ti: hele, nula, vidíš je to oukej. To totiž není důkaz správně zkalibrované vyvažovačky, ale důkaz toho, že buď neví o čem mluví nebo naopak vědí moc dobře a dělají z tebe vola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
amiandrew Odesláno 4. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 To zborda: s tímto názorem nesouhlasím, protože celkově jsem s autem naprosto nadmíru spokojený a za tu cenu za kterou jej mám je to naprosto nádherný poježdění (lidi co vozím se mě ptali, jestli tam je opravdu HDI motor, protože má krásný chod, byť je vozím převážně v létě v zimě to je jinačí zvuk), ale na druhou stranu chápu problémy, které by toto auto prostě mít nemělo - setrvačník, páčky pod volantem a vibrace volantu jsou asi ty nejznámější. To Ticcino: vidíš, to zkusím, děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
toro Odesláno 4. srpen 2009 Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 bude to u tebe trochu složitější, nasaď vylučovcí metodu: 1/ absolutně přesně nech vyvážit u spolehlivého řemeslníka 2/ještě před vyvažováním zkontroluj na několika místech po obvodu pneumatiky, že je kulatá a nemá plošky.Musíš to kontrolovat na na činné ploše vně i uvnitř na vzorku. Měl jsem jednu plošku 2- 3 cm2 na vnitřní straně a závada trvala do výměny pneu za novou!!! 3/pokud 1 a 2 nepomůže a nové pneu kmitají pořád tak, jak uvádíš, vždy s jinou intenzitou, pak je na vině nějaká vůle rotační části, nejspíše - poloosa s homokinetickým kloubem. Pak záleží, kde se zrovna v tahu nebo brzdění vůle vymezí a podle toho je příznak menší nebo větší. 4/ pokud jezdíš plecháče a dáváš ozdobný disk, pak ho na tyto experimenty nanasazuj. Svého času jsem musel pneu na P dojíždět bez ozdobných krytů také. Hmota pneumatiky se sjížděním vzorku postupně zmenšuje a u ojeté pneumatiky i malé nevyvážení působí jinak než než u pneu o 2 kg těžší a to ještě na obvodu. 5/Teď střelím od boku do černého: dej nové pneumatiky na neházivé disky, správně vyvaž a nebudeš kmitat!!! [upravil dne 4.8.09 toro] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
toro Odesláno 4. srpen 2009 Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 ...... jo a pokud ti někdo bude tvrdit, že i při malém nevyvážení octavie, focus nebo mazda kolem 130 km/hod nekmitá to řízení, a že to dělá jen P 307, tak auto nevnímá Tu 16 pneumatiku s ploškou a perfektním vzorkem jsem z úspornosti, zvědavosti a řádně nasr--ý nasadil na disky jmenovaných aut a vyvážil. Všechna auta do řízení kmitala..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhaus65 Odesláno 4. srpen 2009 Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 Vytáhni ramena zavešení a vyměň silentbloky všechny 4. Jsou 2 užší a 2 silnější. Pokud se k tomu nechceš za pár desítek tisíc vracet , tak mrkni, které (tuším že zadní) jso silněnší a dej je místo všech. Dostaneš je tam. Předpokládám, že ostatní je zkontrolováno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mlkl Odesláno 4. srpen 2009 Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 Mal som podobny problem a vyriesil som ho a volant nehadze. Kupil som na leto alu disky MAK a nasadil letne pneu. Po zisteni , ze volantom hadze som dal prevazit a nepomohlo. Povodne disky ktore som kupil s autom som nechal na zimu, ale po zisteni hadzania volantu pri 130km som letne pneu prehodil spet na povodne disky a ejhle hadzanie volantu sa uplne stratilo. Moj pocit hadzania volantu pri 130km rychlosti je len v zlych diskoch. MAKy ktore mam som dal na zimne pneu a to este len uvidim co bude auto robit. . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mlkl Odesláno 4. srpen 2009 Sdílet Odesláno 4. srpen 2009 este jedna vec na ktoru som zabudol auto ma 20000km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest stanisko Odesláno 5. srpen 2009 Sdílet Odesláno 5. srpen 2009 no ja mam podobny problem.....mam nove originalne 17 \" disky Peugeot a uplne nove pneu GoodYear na vyvazovani som bol v troch rozlicnych pneuservisov a aj v servise Peugeot....odkontrolovane vsetky casti napravy a trasenie je tam stale...na plechoch so zimnym obutim neviem este je priskoro ale.......... ze to asi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest jirkapp Odesláno 18. srpen 2009 Sdílet Odesláno 18. srpen 2009 Taky jsem měl problem auto přád vybrovalo. Nakonec jsem koupil nové pneu nechal jsem přezout vyvážit- kmytalo. nechal jsem to asi 1000Km a pak jsem zajel do pořádného servisu na pořádný stroj do Barumky. Tam my zjistili na jednom kole 20g a na druhém 40g čož prý už je dost. 20G rozdílu prý mezi ruznýmy stroji bává ale 40g už je dost. Každopádně teď je to zatím ok, tak uvidim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferin007 Odesláno 19. srpen 2009 Sdílet Odesláno 19. srpen 2009 V případě přetrvávajících problémů je třeba dělat nejen vyvážení jednotlivých kol, ale i \"dynamický vyvážení\". To se dělá přímo na autě. Ale další podrobnosti nevím. Jinak na ty vibrace trpěly spíš 307 před faceliftem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
amiandrew Odesláno 19. srpen 2009 Autor Sdílet Odesláno 19. srpen 2009 Stále jsem otálel, protože to nemám 100% ověřené. Ale... nechal jsem si auto převážit u známého co má pneuservis - kola byly v pořádku, ale... ALE.. vyptával se mě, co se naposledy dělalo a tak jsem si vzpomněl, že mi na jaře měnili přední kotouče. A tak jsme ubírali oním směrem. Vyprávěl mi, jaké má špatně zkušenosti - kotouč i dosedací plocha musí být perfektně čistý a hlavně, šrouby nedotahuje, protože při úplném dotažení může dojít k malému zkřivení kotouče. Stačí kotouč nechat jen lehce povolený (tak, že se hýbe, ale drží - viděl jsem to na vlastní oči) a přihytne jej až šrouby kola. Tím je zaručený, že kotouč je rovně s diskem. Tak bylo provedeno a světe div se - cesta po D1 a pak po D3 zcela bez vybrací. Kamarád je kouzelník ale spíš to bude tou praxí. Upozornění: nechci, aby tento příspěvěk zavdal k hromadnému povolování všech možných i nemožných šroubků na autě, já osobně bych to neudělal a protože kamarádovi věřím, nechal jsem to na povolanějších rukou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zborda Odesláno 19. srpen 2009 Sdílet Odesláno 19. srpen 2009 zajímavý nápad,zítra to zkusím a dám vědět:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mateus Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 zdravim...nedavno som kupil 307 2.0 HDI r. vyroby 2004...mam ten isty problem ale vybruje to zhruba uz od 110km/h...auto stalo cca pol roka...nemohlo by to byt napr aj brzdovymi kotucmi?pretoze ak sa snazim brzdit tak to vybruje o dost viac a k tomu to aj trolinku bucha... mam original 17\" pezotacke kolesa... dakujem za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deddo306Break Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 Tiež by som pozrel tie brzdove kotúče a možno by som dal spravit geometriu:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omegascream Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 mlkl: a konkretne ktory model? Tiez mam MAK-y Fever 16\" a nehadzu. Hadzu mi len zimne - plech. disky + pneu nejake GT Champiro - total noname od 130 km/h. Stare letne 15-ky tiez nehadzali - plech + Turanza ER 300 a nehadzu ani 16-ky hlinikace + Premium Contact 2. Ale je fakt, ze ako som zo zimnych prezul na tie letne (este stare 15-ky), tak som hned dal vymenit capy a spravit geometriu. Mozno nieco z toho pomohlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mlkl Odesláno 22. srpen 2009 Sdílet Odesláno 22. srpen 2009 omegascream: MAK X-treme http://www.superdisky.sk/mak/max-x-treme Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.