Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Klima neklimuje


Jup48

Recommended Posts

Poradíte někdo prosím? Mám SW 2004, 165000 najeto a přestala chladit klima. Byl jsem u ledničkáře, ten zjistil že je to bez náplně, natlakoval dusíkem a za 10 minut byl zřetelný pokles tlaku. Na chladiči klimy je mastný flek, takže to šacuje na ten chladič. Měnil jste jen už někdo? lze to zvládnout doma? co mně všechno při té anabázi čeká? dík za případné rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám asi menší problém. Ve vedrech když auto stojí na slunci po nastartování klima nenabíhá na plný výkon. Tj. max. otáčky ventilátoru, ba naopak když navolím menší teplotu kolem 20 C klima sama vypne a jednou to stoplo motor. Sahara na chladiči se točí pomalu. Loni to makalo dobře. Co to může být? Vnitřní čidlo? Manuální volba otáček ventilátoru funguje. Mám 2.0 HDi, 100kW digiklima.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já byl napíchlej na pc a žádné problémy nebyly nalezeny,ale někdy se mi stane,že po nastartování chvíli běží a pak vypne a nejde ani ventilátor,tak promačkávám-auto-eco-vyp-zap a pak naskočí,pak to zase několik dní běží normálně a nevím čím to je :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil jsem toto a fungovalo to: Zapnul jsem klimu na automat, nastavil jsem vyšší teplotu, až to začalo foukat i teplý vzduch, pak jsem přepl rychlost ventilátoru na max tím + a začal postupně snižovat teplotu. Fungovalo to až do 20 C. Pak se to vypnulo a znova. Je to sice kostrbatý, ale v 35 nad nulou dobrý. V srpnu jedu na montáž tempomatu do servisu tak jim to nadhodím, uvidíme jak se k tomu postaví. Zatím vždycky poradily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také napíšu svoje poznatky a problémy. 307 2004, zakoupeno 2007 a klima asi o.k. 2008 jaro chladila jen když se auto na delší dobu dalo na slunce a chladila málo. Skoro prázná, kamarád chlaďař naplnil tak podle oka. Chladila,ale nic moc, ve vedrech při zapnutí bylo slyšet syčení a na jednej straně chladila víc a na druhej míň. Dali jsme tam málo chladiva. Tak jsme vše odsáli a dali dle nějaké tabulky ( už nevím přesně ale okolo 600g, no pro sychr víc). Chladila supr, ale přišla vedra a po zapnutí se do pár vteřin roztočila vrtule v sahaře naplno a za dalších pár vteřin se klima vypla. Za několik minut se kompresor opět zapnul a opakovalo se totéž, ale pak už nic. Až po dalším nastartování. Tak opět ke kámošovi a jasná věc, klima přecpaná. Trošku jsme podle oka upustili a trošku se to zlepšilo. Bylo to použitelný tak do 25stupňů. Ale co, loni nic moc vedra tak už jsme to neřešili, do letos trošku chladiva uteče o bude to dobrý. No a letos docela dobrý, ale.....

Když jsou jo vedra, 28 a více, a dám větrák na max 5 stupeň z 8 tak vše o.k. Když dám větrák na 6 z 8 a více tak se do několika málo minut větrák uvnitř vypne, za úplně přesně 30 vteřin zapne, ale ne na to, co je nastaven, ale na míň a za dalších cca 15 vteřin pustí na tolik, na kolik je nastaven. Toto se i několikrát zopakuje. Při tomto jevu je ale vše ostatní v normálu, kompresor i větrák v sahaře se točí. Při teplotách okolo 25 se toto neděje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to já vím. Problémy jsou hlavně s těma digitálníma klamatizacema, ale málo kdo to přizná. Rozbíjí se přece jen peugeot, třeba škoda je naprosto nerozbitný a neporuchový auto. :D atd atd Z vlasní zkušenosti: š fabia, občas se rozhodne a na chvilku přestane chladit a začne topit. Totéž prý octavia. S tou fábií ani servis neví co, prý vše o.k. A třeba kamarádovo bmw, chladí sice pořád, ale v horku v delším stoupání a zaplé klimě zaleze teploměr do červenýho, volačo se tam rozbliká, rozpípá a stačí klimu vypnout a je po problému. Servis? vše o.k.

[upravil dne 25.7.2009 ja.ja]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo to plnil a kolik? Když nechladí, točí se kompresor? Já když tam měl moc chladiva a klimu zapnul, tak jak jsem psal, kompresor zapnul, vypnul a nechladilo to. Můj otec to nechal naplnit origo v autorizáku a měl to ještě horší. Po reklamaci mu řekli, že záleží jak na typu auta tak na typu kompresoru a ten kdo to plnil kouknul jan na typ auta, nastavil plničku a dal tam moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak již jsem psal, i v autorizáku se jim to povedlo na druhý pokus.

Ještě ke klimě jeden poznatek. Jdu k autu, na dálku odemknu, zablikají směrovky, otevřu, nastartuju a vše až na zmíněný problém funguje jak má. Ale pozor, možná si někdo bude klepat na hlavu, možná už to někdo ví, ale já než na to přišel tak to trvalo snad několik měsíců. Jdu k autu, na dálku odemknu a otevřu dveře dříve, než směrovky doblikají, nastartuju a jedu. A když to takhle udělám, tak na klimě jakoby vše funguje, co mačkám na tlačítkách to se i na diplayi mění, jakože by vše o.k. Ale... funguje A/C, kompresor spíná, funguje nastaní rychlosti na větráku, ale nefunguje přetáčení klapek a to žádných. Zůstanou ve stavu v jakém se auto chcípalo. Typická situace, ráno jedu do práce, zima , auto topí, vše o.k. Odpolednu chvátám domů, rychle vlezu do auta, je vedro klima má chladit, komresor na klimě se točí, ale mísící klapka je od rána na topení a klima topí. Nelze pak ani měnit směr kam foukat (na okno, na nohy, na sebe).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něž jsem přišel na to, že mám otevřít dveře až po doblikání směrovek tak se mi kromě klimy ještě jednou zbláznil odpočet km do výměny oleje, a jednou celá přístrojovka, všechny kontrolky blikaly a budíky ležely na nule, auto jelo. Kamarádovi se takto zbláznila všechna světla, svítilo co chtělo a kdy chtělo, po týdnu se vše samo srovnalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak dneska nefungovala.Jak je moc veliké teplo,tak při nastartování běží cca 20-30 sekund na plno a pak se vypne a nefouká.Ale když potom stálo v podzemní garáži,kde byl chlad,tak potom fungovala,né tak jak by měla,ale fungovala.Když ale není úplné vedro,ale ani zima,tak fouká,pak vypne a začne foukat po pár minutách,ale slabě,že to moc neochladí.Tak mě někdo řekněte,v čem může být zakopaný pes,když klima neklimuje v horku a k čemu tam teda je.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ten samý problém. Už jsem ho výše popisoval. Začal jsem bádat Snažil jsem se dostat na venkovní rezistor v chladičové stěně bez demontáže nárazníku, ale neuspěl jsem. Místo toho jsem z nudy podotahoval šroubky na které jsem dosáhl mimo jiné i ukostření. Klima začala fugovat, sice ne tak dobřet jak to bylo dřív, ale co když? To bude někde buď v nějakým el. spoji nebo čidlo. Během týdne se chci dobýt na vnitřní čidlo pod rádiem. Pak uvidím co dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...