Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Je mozne odpalit rucne rele u Sahary ?


marcon

Recommended Posts

Původně zaslal: P607Olda- Nechce se mi věřit, že když je hic, všechno naplno, tak jedna sahara jede a druhá stojí (tzv. 2. stupeň).

Hmm, to se nechci hádat. Někde na fórum jsem četl, že to jiným jede stejně.

Možná,m že tam je ještě nějaká chyba v zapojení. Auto jsem koupil bourané na předek - byly tam předělávky elektriky.

Jsem rád, že to chodí aspoň takhle - po výměně čidla automaticky. A pro jistotu jsem přidělal paralelně k čidlu ruční přepínač do kabiny pro případ, že by někdy v budoucnu čidlo odešlo.

Dříve Sahary nejely vůbec. V horku se teplota dostala k 90 stupnum. Jen v kolone cca 95, musel jsem zapnout okruh topeni apak se to ochladilo na 80.

A ted se do mně pusťte za to, že jsem jezdil bez Sahar :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepustíme. Každý děláme, co a jak nejlépe můžeme.:cool:

Ráno jsem to měl skoro vymyšlený, už jsem chtěl uveřejnit schema dvou sahar a třech relé a pravděpodobný popis funkce, ale pak jsem zjistil, že se mi chybička vloudila. Mohl bys uveřejnit celé schema a nejen ten výsek? Alespoň to, jak je označeno čidlo.

Peugeoty jsou dost dobře zkonstruovány, aspoň v tom smyslu, že neznám paušální doporučené úpravy, které by zlepšovaly vlastnosti (ale jo, např, maznice zadní nápravy, přepínač blinkrů z r. 03 nahradit za r.v. 05, displej v 607 nemá zatím řešení...). Ale u osvědčené 405 1,9 D většinou sahary fungují uspokojivě, stačí je dostat do správného stavu, jak to bylo origo vyrobeno. Ruční vypínač není nutný.

[upravil dne 18.7.2009 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Děkuji. Schemata si funkcí přesně odpovídají. Na horním schematu je napájení přes jednu pojistku (bod M46), na dolním jsou dvě pojistky.

Tak, marcon, teď už je jen úkol - zprovoznit oba ventilátory na druhý stupeň.

[upravil dne 18.7.2009 P607Olda]

----

Nemůžu si pomoci - dle schématu je funkce:

1) teplot.čidlo sepne (3) \"159\"

- sepne relé R1 (na obrázku levé relé)

- jedou obě Sahary do série M1 + M2, 1/2 napětí proto mají nižší otáčky

2) teplot.čidlo sepne (2) \"157\"

- sepnou relé R2 a R3

- M1 neběží

- M2 běží rychle (na plné napětí 12V)

-----

Použil jsem pomůcku:

M1, M2 - na obrázku zleva doprava

R1,R2,R3- na obrázku zleva doprava

----

? Odpovídá pořadí z pohledu řidiče

schéma oproti realitě ? Nejsem teď u auta a nemám možnost si proměřit kabely 157,159 a odvodit které relé odpovídá.

Nejsem u auta. Měl bys legendu ke kabelům dle schématu ?

barvy kabelů 154, 156, 157, 158, 159,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: marcon

2) teplot.čidlo sepne (2) \"157\" a zároveň zůstává sepnuto (3)

- sepnou relé R2 a R3 i R1

- M1 neběží běží

- M2 běží rychle (na plné napětí 12V)

Nejprve si najdi, které relé je to úplně vlevo na dolním schematu - jediné, které cvaká při sepnutí prvního stupně.

Pak řešíme 2. stupeň:

Čili po sepnutí obou kontaktů čidla (sepni je zvenku, uměle) musí sepnout všechna tři relé - zjistíš jejich vytahováním za chodu, budou ti cvakat pod rukou.

Které relé je ke k M1 a které k M2 zjistíš opět při vytahování relé. Vytažením jednoho z relé zjistíš, které relé patří ke kterému motoru.

Teď jsem si uvědomil, kde je asi problém:

na 2. stupeň jsou sepnuty oba kontakty čidla. Na Tvém ručním přepínači ale jen jeden kontakt. Měl bys tam doplnit diodu.

[upravil dne 19.7.2009 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem si uvědomil, kde je asi problém:

na 2. stupeň jsou sepnuty oba kontakty čidla. Na Tvém ručním přepínači ale jen jeden kontakt. Měl bys tam doplnit diodu.

[upravil dne 19.7.2009 P607Olda]

Super, díky za popis diagnostiky a hlavně za \"nakopnutí\".

- měl jsem zato, že pro 2.stupeň spíná teplot.čidlo pouze (2) \"157\"

- spíná-li oba kontakty současně (3) \"159\" + (2) \"157\" pak skutečně běží oba větráky na 2.stupeň

----

ad Dioda mezi kontakty na ručním spínači vyřeší správné spínání 2.stupně

- stačí usměrňovací dioda na 1A ?

- jak ji připojit mezi fousy 159 a 157 ? (anoda, katoda)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad ... na 2. stupeň jsou sepnuty oba kontakty čidla

- tím tedy nemohla být způsobena závada (shořelé pojistky), když se k sobě připojily všechny 3 kabely od čidla a společně se protahovaly do kabiny

- závada musela vzniknout škrtnutím o PLUS pól (zkrat)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dioda:

Asi stačí na 1 A, ale když dáš na 3A nebo silnější, bylo by to ještě lepší - cena se prakticky neliší, jednotky korun.

Polarita: anoda na \"kontakt 2. stupeň\", katoda na \" kontakt 1.stupeň\". Katoda má proužek. Když to dáš obráceně, nic nehrozí, ale už na polohu 1. stupeň přepínače pojede vše naplno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Dioda:

Asi stačí na 1 A, ale když dáš na 3A nebo silnější, bylo by to ještě lepší - cena se prakticky neliší, jednotky korun.

Polarita: anoda na \"kontakt 2. stupeň\", katoda na \" kontakt 1.stupeň\". Katoda má proužek. Když to dáš obráceně, nic nehrozí, ale už na polohu 1. stupeň přepínače pojede vše naplno.

Moc děkuju za pomoc a rychlé rady. :super:super:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...