Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Prepinanie smeroviek(samovolne)-oprava bez nakladov.


Dutch

Recommended Posts

Děkuju za vysvětlení - takže vlastně takový \"kurvítko\" (proč dělat jednotlivé, levné a jednoduše vyměnitelné páčky, když obě páčky můžeme spojit do jednoho dílu a ještě, aby snad takový díl nebyl příliš levný, tak tam narveme elektroniku).

V čem tkví jiný přínos MUX řešení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Medvěd

Děkuju za vysvětlení - takže vlastně takový \"kurvítko\" (proč dělat jednotlivé, levné a jednoduše vyměnitelné páčky, když obě páčky můžeme spojit do jednoho dílu a ještě, aby snad takový díl nebyl příliš levný, tak tam narveme elektroniku).

V čem tkví jiný přínos MUX řešení?

Je to presne tak ako tu pisete,myslim ze Peugeot nieje jediny kto ma takyto komponent pod volantom v jednom kuse.Mame firemne Iveco Daily a tam prestal fungovat klakson aj blbnu stierace a v servise povedali-treba vymenit cely kus,asi 250 euro bez dane a bez prace.Takze vivat automobilovy pokrok. Inak lubo1978-ta gumicka d vlasov ma tiez napadla,len sa mi to nechcelo rozoberat.xixi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Princip MUX (multiplex) spočívá v tom, že ke každému prvku (ovládacímu prvku či spotřebiči) se přivede: plus, mínus a data, tedy 3 vodiče. Vodič data dokonce může být společný pro více prvků, protože komunikace probíhá v mikrosekundách a tak se postupně dostane na všechny. \"Telegram\" má adresu a tělo (zprávu), takže reaguje jen určený adresát.

Hlavní výhoda je pak v tom, že je možné softwarově provázat cokoli s čímkoli (např. stěrače se světly atd.) bez nutnosti doplňování relátek a komplikace zapojení. Další výhodou je úspora kabelů (ovládání spolujezdcova okna už nemusí být ve svazku řidičových dveří, anebo u 407 je to vychytralé řízení jednotlivých předních stěračů a jejich synchronizace). Vše řídí řídící jednotka, která tedy zařizuje vzájemné vazby, zpoždění atd.

Samozřejmě, je to drahé a choulostivé, ale konkurence to má a jinak už žíti nelze, a drahé opravy jsou servisům vhod.

Je to dávný sen konstruktérů, namísto spousty signálových kabelů, mít univerzální datovou sběrnici a vše řešit softwarově.

Pokud MUX funguje jinak, než jsem popsal, prosím o upřesnění, rád se poučím.

[upravil dne 30.6.2009 P607Olda]

[upravil dne 30.6.2009 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Polda: Myslím, že jsi trošku předčil dobu. Takhle bych si funkci multiplexu nepředstavoval. Teda představoval, ale až v budoucnu. IMO to teď funguje tak, že zpráva po kabelu neobsahuje identifikátor pro koho je určena, ale je to synchronizováno tak, že se dokola opakují a postupně střídají \"například\" motor levé okno, motor pravé okno, spínač osvětlení levé dveře, spínač osvětlení pravé dveře, spínač osvětlení páté dveře, žárovka, ovládní levého okna, ovládání pravého okna, kontrolní a synchronizační bod. A takto stále dokola.

Že řídící jednotka ví, že signál v každé (n*10) + 1 milisekundě je pro motor levého okna a že signál v každé (n*10) + 7 milisekundě je od čudlíku stahování levého okna.

Ale nevím, zda to tak doopravdy je. Ale přijde mi to jednodušší, když zařízení ví kdy má poslouchat, než aby všechna zařízení analyzovala, zda je zpráva pro ně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nevím.

Je fakt, že v každém zařízení je zřejmě procesor. A čím se zabývá, to ví jen tvůrce - upřímně je za stejné peníze, jestli vykonává činnost podle \"Ticcino\" nebo podle \"P607Olda\".

Pokud o tom někdo víte více, napište.

[upravil dne 1.7.2009 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bližšie pravde je P607Oldov opravený popis funkcie. Vcelku sa to podobá na počítačový Ethernet, používa sa tam metóda CSMA/CD čiže načúvanie komunikácii na zbernici s viacnásobným prístupom a detekciou kolízie. V zásade môže začať vysielať hociktorý prvok, nie len riadici, ostatné prvky načúvajú a rozhodnú či informácia je relevantná pre ne alebo nie. Druhý spôsob je ako napísal P607Olda na základe výzvy - odpovede. Centrálny prvok odošle dotaz a oslovený prvok odošle odpoveď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Medvěd

Děkuju za vysvětlení - takže vlastně takový \"kurvítko\" (proč dělat jednotlivé, levné a jednoduše vyměnitelné páčky, když obě páčky můžeme spojit do jednoho dílu a ještě, aby snad takový díl nebyl příliš levný, tak tam narveme elektroniku).

V čem tkví jiný přínos MUX řešení?

vím o čem je řeč. Měnil jsem a stálo to se slevou 9.500,-

Mimochodem už ta páčka blbne znovu, takže řešení je pro tentokrát houba. Další desítku se mi za to dávat nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dutch

Původně zaslal: Ticcino

Vpravo nahoře na stránce je \"Nastavení\". Tam najdi \"Sledování\" a vymaž si odtamtud toto vlákno.

Diki uz to mam.Konecne niekto normalny co vie aj poradit.

No ono tohle vlákno bylo trošku o něčem jiném. Ale aspoň někomu jsem poradil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ, poradil, dík za ušetřený peníz. Mimochodem, dneska jsem jel asi 15 km za P406 sedan 2L7 2757 a co ostřejší zatáčka doleva to levý blinkr. Neznalý věci bych si asi řekl \"Co je to za vola\" Takto je mi to jané - má stejný problém jako já. (teď už nemám) houba funguje.

FrantaCV

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: FrantaCV

JJ, poradil, dík za ušetřený peníz. Mimochodem, dneska jsem jel asi 15 km za P406 sedan 2L7 2757 a co ostřejší zatáčka doleva to levý blinkr. Neznalý věci bych si asi řekl \"Co je to za vola\" Takto je mi to jané - má stejný problém jako já. (teď už nemám) houba funguje.

FrantaCV

Bingo to som rad ze som nejakemu survisu zobral z trzby a tebe usetril peknych par tisic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Princip MUX (multiplex) spočívá v tom, že ke každému prvku (ovládacímu prvku či spotřebiči) se přivede: plus, mínus a data, tedy 3 vodiče. Vodič data dokonce může být společný pro více prvků, protože komunikace probíhá v mikrosekundách a tak se postupně dostane na všechny. \"Telegram\" má adresu a tělo (zprávu), takže reaguje jen určený adresát.

Hlavní výhoda je pak v tom, že je možné softwarově provázat cokoli s čímkoli (např. stěrače se světly atd.) bez nutnosti doplňování relátek a komplikace zapojení. Další výhodou je úspora kabelů (ovládání spolujezdcova okna už nemusí být ve svazku řidičových dveří, anebo u 407 je to vychytralé řízení jednotlivých předních stěračů a jejich synchronizace). Vše řídí řídící jednotka, která tedy zařizuje vzájemné vazby, zpoždění atd.

Samozřejmě, je to drahé a choulostivé, ale konkurence to má a jinak už žíti nelze, a drahé opravy jsou servisům vhod.

Je to dávný sen konstruktérů, namísto spousty signálových kabelů, mít univerzální datovou sběrnici a vše řešit softwarově.

Pokud MUX funguje jinak, než jsem popsal, prosím o upřesnění, rád se poučím.

[upravil dne 30.6.2009 P607Olda]

[upravil dne 30.6.2009 P607Olda]

Toto co tu pises je sice mudre a pekne ale na tej posratej packe smeroviek sa pokazi mechanicka cast a nie elektronika,ta je mi ukradnuta ked mi packa vlastnou vahou pada dolu,teda do lava a zapne smerovku-s prava do lava.hm?potom treba urobit takyto jednoduchy tah a je po probleme.xixi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpověď byla směrována Medvědovi a jeho povzdechu, k čemu je to dobré.

Dutch: ale ak rád nadávaš, nech sa páči.

Když bylo dovoleno používat citace, bylo to mnohem přehlednější. Ale, zákaz je zákaz, tak si to musíme dovysvětlit dodatečně, na čí příspěvek je která reakce.

[upravil dne 3.7.2009 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Odpověď byla směrována Medvědovi a jeho povzdechu, k čemu je to dobré.

Dutch: ale ak rád nadávaš, nech sa páči.

Když bylo dovoleno používat citace, bylo to mnohem přehlednější. Ale, zákaz je zákaz, tak si to musíme dovysvětlit dodatečně, na čí příspěvek je která reakce.

[upravil dne 3.7.2009 P607Olda]

Ja na nikoho nenadavam,len som naznacil ze vam usla pointa tejto temy.Podotykam ze som tu zacal temu ako bez nakladou (opravit ) ten problem so smerovkami.Tak naco do toho zatahovat vec elektroniky ktora s tymto pripadom nema nic spolocne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Odpověď byla směrována Medvědovi a jeho povzdechu, k čemu je to dobré.

Dutch: ale ak rád nadávaš, nech sa páči.

Když bylo dovoleno používat citace, bylo to mnohem přehlednější. Ale, zákaz je zákaz, tak si to musíme dovysvětlit dodatečně, na čí příspěvek je která reakce.

[upravil dne 3.7.2009 P607Olda]

Myslim ze Medvedovi dal tu spravnu odpoved Ticcino,nemyslis?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dutch

Původně zaslal: P607Olda

Odpověď byla směrována Medvědovi a jeho povzdechu, k čemu je to dobré.

Dutch: ale ak rád nadávaš, nech sa páči.

Když bylo dovoleno používat citace, bylo to mnohem přehlednější. Ale, zákaz je zákaz, tak si to musíme dovysvětlit dodatečně, na čí příspěvek je která reakce.

[upravil dne 3.7.2009 P607Olda]

Myslim ze Medvedovi dal tu spravnu odpoved Ticcino,nemyslis?

Podľa toho na ktorú. Prečítaj si to ešte raz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: AnotherOne

Původně zaslal: Dutch

Původně zaslal: P607Olda

Odpověď byla směrována Medvědovi a jeho povzdechu, k čemu je to dobré.

Dutch: ale ak rád nadávaš, nech sa páči.

Když bylo dovoleno používat citace, bylo to mnohem přehlednější. Ale, zákaz je zákaz, tak si to musíme dovysvětlit dodatečně, na čí příspěvek je která reakce.

[upravil dne 3.7.2009 P607Olda]

Myslim ze Medvedovi dal tu spravnu odpoved Ticcino,nemyslis?

Podľa toho na ktorú. Prečítaj si to ešte raz.

No dobre dobre ale ked sa tu chytame takto za slovicka tak popiseme 20 komentarov a k nicomu sa nedostaneme.Treba strucne a jasne poradit a nie rozpisovat romany,ktore nam aj tak nepomozu.To je moj nazor.Nakolko som za kratky cas co tu pisem zistil ze je to tu o nicom tak sa s tymto forom lucim.Vela stastnych Km vsetkym.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...