Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Klepanie v motore


Duffusss

Recommended Posts

Ludia, ak by ste mi vedeli poradiť. Mám 307 1.6 16 V benzín 95000 km. Pri naštartovaní ide všteko v poriadku, ale asi tak po 30 sekundách začne klepať niečo v motore. Keď motor vypnem a naštartujem opäť tak to robí to same, najskôr nič a potom začne klepať. V servise mi povedali, že sú to hydroštekre, tie sa vymenili a robi to to isté. Pri pridávaní plynu okolo 2000 otáčok to vždy po zatlačení plynu zaštrkoce. Keď sa motor zohreje tak to neklepe, ale ten štrkot zostáva. Neviem čo to môže byť, ak ste s tým už mali niekedy skúsenosti prosím o pomoc. Je to dosť nepríjemné, už sa na tom hanbím aj jazdiť. Veľmi ďakujem za akúkoľvek pomoc.

PS. Sviečky to nie sú

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To klepání co popisuješ opravdu vypadá na hydroštely, pro ně je typické, že jsou hlučnější při startu a po natlakování (do minuty) ztichnou (což evidentně není tvůj případ). V servise vědí kulový, co tomu je, protože měnit hydroštely (měnili všechny?) po 95 000 km fakt není normální stav a pokud bych je shledal vadnými, tak bych se rozhodně velmi důkladně pídil po příčině. Těžko se radí takhle na dálku, zrovna tohle by člověk musel slyšet, ale označit za problém hydroštely, vyměnit je a problému se nezbavit, to je celkem odvážný postup servisu. A osobně si myslím, že dost blbý postup.

Zkus ještě změnit olej. Já měl pro tentýž motor předepsaný Total Quartz 7000 10W40 (teď používám Quartz 9000 5W40), zkus ho, co to udělá. Ublížit mu to nemůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SVIEČKY TO NIE SÚ!!!!!!!! Už boli pár krát skúšané, či nie sú povolené. A sú nové menené pri 90 000!!!

Takže \"Fakir\", ty si mi dal konečne celkom normálnu odpoveď.

Mal som tam najskôr olej 5W50 to mi tam dali špecialisti v Peugeote vo Zvolene. Mne sa to nejak nevidelo a pár servisákov mi aj vravelo, že je to príliš riedke a nevhodné pre tie hydroštely.

Hydroštely som si kúpil ja v Taliansku a zaniesol som ich tam bolo ich 16. Otázka je, či ich vymenili všetky???!!! Je tam vymenený aj celý rozvod s kladkami, lebo ho už bolo počuť. Skúsim spraviť nejaký zvukový záznam, možno sa to bude dať počuť.

Ja dávam tiež olej Quartz 9000, ale nerád by som išiel na tú 7000.

A ešte to, že keď sa zohreje, idem na hocijakom prevodom stupni tak je počuť štrkot, také klepotanie z motora do 3000 otáčok, vo vyšších otáčkach to nerobí, ale iba keď sú otvorené okná. V interiéri nepočuť nič!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...
Čaute ľudia. Už som tu dlho nebol ale problém nie je ešte stále vyriešený. Prikladám aj link na video kde má niekto rovnaký problém ako ja. Ak by niekto vedel kde je problem dakujem za odpoveď.

[upravil dne 8/3/12 14:40 od Duffusss]

mne to tak klepe na 106-tke a pravdepodobne to robi vstrekovacia jednotka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 let později...

Zdravim mne takto isto klepal Citroen C4 1.4  16v  (kfu)  160.000km. Spociatku som si myslel, ze to je olejom  ale stale to robilo kym sa motor nezohrial po  zohriati motora sa to trocha stišilo. Potom  som sa niekde na fore docital ze to klepanie su tie zdvihatka (hydroštely) kupil som 16 zdvihatok ventilov značka INA. Dalej som sa docital na nejakom zahraničnom fore kde chlap vymenil  hydrostely a ziadna zmena. Nakoniec sa mu podarilo najst chybu - zakarbonovane ventily a netesnost . 

oprava : Dala sa dole hlava valcov vyčistili sme ventily od velkeho mnozstva karbonu nakonci boli ako nove..

 takisto sa aj hlava cistila + sanie,  sedla ventilov sa trocha zabrusovali s brusnou pasou. hydroštely som vymenil kedze som ich uz mal kupene, tesnenie hlavy, nove sroby pre hlavu valcov 10ks,            2 gufera hriadele a silikonový tmel na motory.

vsetko sa to vycistilo a poskladalo dal sa novy olej 5W40 Total quartz. a vysledok motor ide konecne ako ma isť!!! Chod motoru sa vyrazne stisil ci uz je to za studena alebo za tepla zvysil sa aj celkovy tah motoru. :)

tu je link ktory nam pomohol pri oprave.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...
  • O 3 týdny později...

Dal jsem nové hydra, vsechny těsnění, vyčistil ventily, zabrousil sedla a je klid. Pri demontáži jsem zjistil, ze byli o zub posunuté rozvody, to byl taky jeden z důvodů pazvuků určitě. Kdyby chtěl někdo radu jak na to nebo foto z opravy neni problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...