405GLD Odesláno 21. červen 2004 Sdílet Odesláno 21. červen 2004 Čus, mam problémek s motorem. Asi před 1/2rokem jsem si nechal vyměnit těsnění pod hlavou, pod vanou, gufera u rozvodů, \"O\"kroužky na vakupumpě, těsnění pod ventilovým výkem a olej se mi pořád stráci. Auto extrémě nekouří. Co se kde dá ještě vyměnit krom gufera mezi motorem a převodovkou to je OK. Co na to říká Oddie. Díky moc Maxim:cool: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 21. červen 2004 Sdílet Odesláno 21. červen 2004 Gufera u ventilů, a pak, když už je sundaná hlava, je poměrně vhodné přeměřit válce a písty, jestli vůbec má cenu se motorem ještě zabývat. Může to žrát ojel i prostě přes kroužky... Pokud je to do 1 litru/1000km, neřešil bych. Předpokládám, že v motoru je minerální olej 15W-40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
405GLD Odesláno 21. červen 2004 Autor Sdílet Odesláno 21. červen 2004 Oddie ja do toho leju Halvoline 10W-40. Ty gufera u ventilů budu asi měnit. Nevýš kolik to cálovat. Dík Maxim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 21. červen 2004 Sdílet Odesláno 21. červen 2004 Samotné gufera pár stovek, práce nevím, podle toho, kdo to dělá. Jinak nechápu, proč jsi je neudělal, když byla sundaná hlava??? To byla sundaná, a nešla na orovnání? A nebo šla, a vrátili jste do ní stará gufera? Sorry, ale tohle fakt nějak nechápu. Pokud by mi motor žral olej, lil bych do toho minerál, ne polosyntetiku. [Editován dne 6/21/04 oddie] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
405GLD Odesláno 21. červen 2004 Autor Sdílet Odesláno 21. červen 2004 Oddie, já to neopravoval. Nechal jsem si to dělat u jednom servisu u Teplic. Mě to nenapadlo že se to může vyměnit při výměně těsnění pod hlavou. Taky mě to pěkně sere. Tak dik za radu Maxim:cool: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 21. červen 2004 Sdílet Odesláno 21. červen 2004 Jo, to je mi jasné. Já jen nechápu servisy, co tam tu hlavu prostě jen tak naperou, že \"to je dobrý\" Už jsem měl tu čest vidět dost lehlých motorů kvůli tomu, že majitel musel za každou cenu šetřit - a pak se mu to vymstilo. Prostě, já si takhle hlavu nikdy dělat nenechával, radši jsem tam dal jinej motor, a ten vadnej rozprodal po dílech. Ale pokud bych tuhle možnost neměl, a nechával to opravovat, v první řadě nechám hlavu otlakovat. Pokud bude OK, nechám prohlédnout a proměřit spodek - válce, písty, rovinnost bloku. Pokud je i tohle OK, tak komplet nové ložiska na spodek, veškerá gufera, těsnění, kroužky, šrouby!!! Potom nechat orovnat hlavu, překontrolovat vírové komůrky, těsnost ventilů a stav sedel - při nejmenším podezření nové, a zabrousit. Pak sesadit, spolu se změřením a nastavením vůlí ventilů, zase - na hlavu nové šrouby! No, a pak mám motor, na který se můžu dlouho spolehnout. Je to sice za pěknou ránu (klidně to může našplhat na 20tis), ale jen tak sundat hlavu a naprat jí zpátky neorovnanou, neotlakovanou, vytahanými šrouby, jen na nové těsnění (a ještě k tomu sračkové), a vysolit za to 5tis, je mnohem horší - protože to dřív nebo později prostě lehne. Jinak pokud to drží, a potřebuješ vyměnit jen ty gufera, hlava se sundavat nemusí, jde to i bez toho. Ale vůbec to nemusí být ty gufera, můžou už být trochu vyběhané válce a kroužky, a jde to přes ně. Opakuji - nalil bych do toho minerál, a pokud je to do 1 litru/1000km, neřešil bych - zvláš? pokud plánuješ třeba za rok jiné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.