Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

ZKUŠENOSTI S 307 SW 2,0 HDI 100/136 6-TI KVALT


tintin

Recommended Posts

Zdravím,

nevím, zda pomůžu, bo mám auto krátce (13měsíců). Měnil jsem olej v neznačkovém servisu - Aral (oblastní dealer doporučil pro tento typ motoru ARAL Super Tronic 0W-40). Myšleno je především použití pro FAP filtr, bo ten olej je vyroben s technologiíí Low Saps (snad je to správně)-zjednodušeně řečeno nižší tvorba sazí (viz. oleje.cz). Dvakrát jsem byl zván na svolávací akci (výměna řídící jednotky ESP, nějaký kabelový svazek a regulace dodávky vzduchu-teplota). To je asi vše. Jinak auto dovezeno ze SRN (doklady od původního majitele a serviska)-bylo \"drcnuté\". Na dlouhé cesty je pohodlné (před tím jsem měl 306 XRDT), ale spotřeba určitě neodpovídá. Nedostanu se pod 6,3 a v zimě je to kolem 7l/100km.

Štěpán

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

byl jsem v Bratislavě přez Rakousko (samá dálnice většinou s omezením rychlosti) a jel jsem to za 6,3. Teď jsem byl v Rakousku a také za 6,3. V Německu na dálnici 2500ot/min a 6-tka, kolem 150km/h a pod tuto spotřebu to nešlo. Brzdy jsou ok, teď možná budu měnit zadní kotouče. Jestli myslíš na zimní plecháče, tak jedině 16´, neb kvůli výkonu jsou vpředu větší kotouče do 15´se kotouče nevejdou. Tlumiče jsou v pohodě a jak už jsem psal je to pohodlné auto. Kupoval jsem ho kvůli rodině (jednotlové sedačky vzadu a panorama). Bylo bourané, tak řeším jiné menší a dílčí problémy. Před tím jsem měl 306 1.9XRDT a spotřeba byla u něj 5,8 v létě a tak 6,3 v zimě. Šel hodně od spoda vrchol byl kolem 3000ot/min. To dvoulitr (zdá se mi) je trochu línější a hlavní rozdíl je v otáčkách. Do 3000ot/min je to \"normální\" auto a od této hranice do 4000ot/min je to střela (hlavně na čtyřku). Nesmíš se ale dívat na palubní počítač.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som minuly rok cez leto jazdil za 5,7 (podla PP). Cez zimu sa to pohybuje okolo 7 - 7,5. Snazim sa jazdit na cca 2000 - 2200 otackach a nad 2500 ho vytacam malokedy. A ved ani nie je treba, auto sa berie cca od 1700 otaciek. Sem tam pri predbiehani sa dostanem na 3000 ale to uz letim ako strela :mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj všichni ,tak dle toho co tu píšete, koukám, že v patek budu muset natankovat celou nadrž, svezl jsem se všehovšudy 2x a to jen kousky ted předělávají D techničák na CZ tak doufám, že do patku to bude, a že bude slunej víkend, mám volno a rád bych se tomu kouknul na ventily hi:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pánové a ještě malej dotazík k autu jsem dostal pouze vystřelovací klíček a druhý opoměla majitelka v kabelce, bohužel ted je na služební cestě a tak bych se rád optal jaky je ten druhy klíček taky vystřelovací, či pevný, jsem pesimista a tak už raději koukám po info, kde se to dá sehnat zdali by někdo mohl odepsat budu rád a má depka se jistě zmenší, už tak mě štvou na dopraváku, že to trvá tak dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,

měl bys dostat druhý klíček pevný a k tomu ještě kartu s kodem klíče (alespoň já takto vše dostal). K těm otáčkám-osobně motor vytáčím do 2000 když ještě není zahřatý (70-90°C), pak jedzdím kolem 2500. Uvidíš, vyzkoušíš. Myslím, že je to dobrá volba, motor je celohliník na rozdíl od litinových VW (vyjma nového 2.0TDI). Je tedy jasné, že octavia se starým tdi je těžká (a hodně) na předek a má to vliv na (funkci :D) jízdní vlastnosti. Myslím že s touhle károu budeš spokojen (myslím podvozek) a o tom svědčí i to že totožný je ve 308. Hodně štěstí a ozvi se s prvními dojmy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: tintin

pánové a ještě malej dotazík k autu jsem dostal pouze vystřelovací klíček a druhý opoměla majitelka v kabelce, bohužel ted je na služební cestě a tak bych se rád optal jaky je ten druhy klíček taky vystřelovací, či pevný, jsem pesimista a tak už raději koukám po info, kde se to dá sehnat zdali by někdo mohl odepsat budu rád a má depka se jistě zmenší, už tak mě štvou na dopraváku, že to trvá tak dlouho.

Ak máš originál alarm v aute, tak aj druhý kľúč je vystrelovací. Pokiaľ nie, tak drhý kľúč je bez diaľkového ovládača a s kódovou kartou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se spotřebou se to má tak, že majitel těžko odolává nevyužít skvělý výkon motoru a pak je spotřeba vyšší, zkoušel jsem jet jednou po dálnici z HK do Pha na spotřebu a podle počítače to bylo 4.5l a rychlost okolo 90km/h, ale většinou jezdím za 7l. Šestá rychlost má vliv na spotřebu až od rychlosti 130km/h. Zajimavé ale je, že když jsem byl minulý měsíc v Německu a po jejich dálnicích jsem ujel asi 2000km max. rychlostí kterou provoz dovoloval, většinou 170-180km/h, nepřesáhl jsem průměrnou spotřebu 7,5l. Jinak se vyplatí investovat do lepšího oleje, protože vyčištění zanešeného turba ve značkovém servisu (montáž,demontáž a zaslání do značkové opravny) mě vyšla na 20 000kč.:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mě celkem překvapuje (teda příjemně), myslím ta spotřeba 7,5l při rychlosti 170-180. I na dálnici se snažím jezdit nějak na spotřebu (s rozumem). Jinak včera jsem měl \"veselý\" příběh-jel jsem od nás z vesnice do okresního města s rodinou po doktorech a auto mi zdechlo. Před tím v intervalech několika minut dvakrát škublo a pak úplně zdechlo. Vyřešil jsem telefonát ohledně diagnostiky, sedl jsem do auta a ejhle, zase chytlo. Pro jistotu jsem zajel do značkového servisu a tam mě \"pochválili\", že takové opravy jsou \"nejlepší\" (auto jede, žádná kontrolka nesvítí). Dali to na diagnozu-žádná závada, jen to hlásilo chybu komunikace mezi řídící jednotkou motoru a hlavní jednotkou (BSI) v daný okamžik. Tak jezdím a čekám na další překvapení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem byl u svého dvorního automechanika promazat zadní brzdiče (po mokrém ježdění přirostou desky ke kotouči) a vyprávěl jsem jim to. Říkal že takové hlášení je takřka u každé 307, ale neví proč to tak je. Uvidíme. Jinak k tomu oleji- je fakt, že to chce dodržet doporučené intervaly (a podle profesora na VŠCHT je to nejzazší možný interval, opakuji viz parádní články na oleje.cz) a dát požadovaný olej (kvalita). A protože jsme v Čechách existují u nás i falzifikáty značkových olejů. Je to pak na důvěře v danéhoho automechanika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta cena není tak hrozná. Byl jsem u značkového servisu a účtovali si 1/2hodiny práce s diagnastikou - 300,- Kč. Jinak jezdím do neznačkového, kde má také diagnostiku, ale se službama a s přístupem ve značkovém servisu jsem také spokojen. Jediný rozdíl je v ceně za hodinu práce a v ceně za náhradní díly a to rozhoduje (jako asi u všech ostatních).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj chlapi ,takže vůz jsem přebral jezdí to paradné hnedle jsem to v sobotu vzal na Ústí, vše o.k. , večer jsem jel domů a že se stavím nakoupit, a nahle po nastartování mě pořád i při jízdě svítí katalizátor, nevíte coto je, jiank s tím 6-ti kvaltem jsem spokonemý je to super věc. už jsem ho tam kopnul dvakrát,díky za rady ohledně toho co by to mohlo býti, jinak spokojenost, pouze ve 130 to hazí volantem 140 ustane, ale to už jsem někde četl, takže to budu hledat v přízpěvcích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...