Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Pozdní nástup turba


Edison

Recommended Posts

DÍKY :super

na turbo je hodně špatný přístup. Zeptej se jak vyměňovali, zajímalo by mě jak to dělají profíci. Nech překontrolovat celé sání, já měl všechno povovolené. No a podtlak jsem napojil přímo jen na posilovač brzd zvlášť hadičkou. najeto asi 300 km a pořád pohoda, auto jak nové a po výměně vzducháče jak načipované :D:D . teď by se hodil i ten chip.

[upravil dne 20/11/09 kodajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky.

je to káblík OBD z číny a je v něm čip ELM 327, funguje na diesely kolem rv 2002 a výše-na ty úplně nové asi ne a na benzíny tak od rv 2000 a výše. Používám soft Scanmaster a Scantool. Přečte a maže to chyby co jsou zapsané v řídící jednotce a dokáže to měřit nějaké základní veličiny motoru i za provozu. Takže na doma jen tak pro začátek stačí. Stál mě pár peněz tak toho nelituji. Dá se prý sehnat v číně i Peugeot planet kolem 10 000 kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kodajz

Díky. Já si myslím, že každý by měl preventivně na HDi motorech překontrolovat sání a podtlak, je tam blbý přístup a když se nemusí tak se na to nešahá ale ono tam je slabé místo. Autíčko pořád šlape jak hodinky, jsem se znova zamiloval ;)

jen by mně zajímalo musím na kanál nebo tomůžu udělat v garáži.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kodajz

dělal jsem to s kámošem v jeho garáži na nájezdech, měnili jsme spojku a u toho jsem ho poprosil ať mi zkontroluje sání a udělal jsem dobře. Je tam fakt špatný přístup.

dík,tak jak budu mít trochu času,tak se nato vrhnu.doufám,že se mi to podaří a nebude tam ještě jiný zádrhel?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...
Původně zaslal: ChodeC

...Do 2300ot jede auto jako bez turba, pak turbo naběhne, otáčky se propadnou na 2000ot a okamžitě skočí zpět nahoru a auto vystartuje jako raketa :-D

Problém odstraněn - po výměně váhy vzduchu (měla najeto 200k km) je auto jako nové, užívám si akcelerace a řekl bych i klidnějšího chodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak... Objevila se horka a problém se objevil... Tak jsem zajel ke svému servismanovi, zkusili jsme chování za jízdy a hle, občas turbo opravdu nenastoupilo, kdy mělo. Zatím jen říkal, že na vlastní turbo to nevidí, protože za jiných okolností šlape v pohodě. Spíše vidí problém v ovládání turba podtlakem. Mno... o víkendu ještě auto potřebuji, ale pak mu to mám přivézt, bude bádat... Tak jsem zvědav (a dám vědět), k čemu došel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravde cakal som az pride leto a tato tema sa rozbehne znova:-) S nastupom leta sa moje turbo dostalo do stavu kedy viac neslo ako islo. Stacilo 5 minut po dialnici rovomernou 130kou a turbo sa stratilo. Dokonca uz prestalo pomahat pretacat motor s vyslapnutou spojkou nad 3000 otacok. Pred tyzdnom som vycistil vahu (z ineho dovodu, neveril som ze by to mala na svedomi vaha) a cez vikend pri dlhej 1200km ceste pri teplotach nad 30 stupnov a ani pri podskakovani v kolone na dialnici mi turbo nevynechalo ani raz, navyse mam pocit ze mi pod kapotou pripudlo tak 20 koni. Hadam nic nezakrikujem ale zda sa ze mam po probleme

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Edison:

pises \"obcas turbo nenastoupilo\" - chova se to za STEJNYCH podminkach ruzne? Ja to testuju na 3. prevodovy stupen, jedu ustalenou rychlosti pri 2000 ot./min a pak dam plny knedlik (plyn) a koukam, jake tlaky turba hlasi Lexia. Pri zasmolene vaze vzduchu motor umre nekdy pri 2100 ot./min a ozije opet nad cca. 2900 ot./min. Vetsinou vahu staci prostriknout cisticem na brzdy a auto jede jako z praku. Jinak se hleda dal, nejcasteji s pomoci manometru na ruznych mistech vedeni podtlaku.

Původně zaslal: vlado-.m

Kontrolna otazka: je tlak turba zavisly od toho ci auto stoji alebo je v pohybe?

Ano, ECU motoru reguluje otevreni prepadoveho ventilu turba (wastegate).

kaja

PS: pisu o motoru RHZ s EDC15. Jestli se vstrikovani od Siemense chova stejne, netusim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno... jak už tu někdo psal, ovládání obtoku by se mohlo přidírat, nebo jakákoli součást v ovládání... Senzory počínaje - pedál, lanko, potenciometr (všetně poruchy) - vada na váze vzduchu, další senzory, podle kterých je řízan ventil podtlaku. Dále celý podtlakový systém - vývěva, hadičky, porušený samotný podtlakový ventil, ovládání táhla obtokové klapky (tam bude nejspíš membrána, ne?) No a pak mechanika - počínaje membránou, táhlem, klapkou obtoku...

Představuji si to správně?

Kdyby k tomu aspoň nebyl tak blbej pčístup... Bych to aspoň něčím prostřík... Měřák na podtlak taky nemám, váku k zapůjčení a vyzkoušení taky ne... :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem objevil další takový symptom: Pokud jedu, ot. tak 2 tis, uvolním pedál plynu a prudce sešlápnu, dojde k tomuto jevu. Pokud plyn sešlapuji pomalu, tak, aby turbo \"mělo čas se plynule roztočit\", tak se to jeví v pohodě.

Otázka: Co se stane, když podtlakovou trubičku a) odpojím, b) připojím napevno na podtlak (vyřadím ovládací elektrický ventil)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: koblih69

\"vajíčko\" není v tomhle případě napojené na podtlak ovládaný el. mag. ventilem, ale je připojené přimo na turbo samotné. Tím pádem si samo otvírá obtok, nicméně samozřejmě platí, že se otvírá vždycky při stejném tlaku.

[upravil dne 9/7/10 koblih69]

no sak to, lebo sem si vsimel, ze tam mam aj ja to \"vajicko\"....

A da se to vajicko alebo neco nastavit tak, aby ten obtokovy ventil prepustal az pri vyssim tlaku??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...