kodajz Odesláno 20. listopad 2009 Sdílet Odesláno 20. listopad 2009 DÍKY na turbo je hodně špatný přístup. Zeptej se jak vyměňovali, zajímalo by mě jak to dělají profíci. Nech překontrolovat celé sání, já měl všechno povovolené. No a podtlak jsem napojil přímo jen na posilovač brzd zvlášť hadičkou. najeto asi 300 km a pořád pohoda, auto jak nové a po výměně vzducháče jak načipované :D . teď by se hodil i ten chip. [upravil dne 20/11/09 kodajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marsalek Odesláno 20. listopad 2009 Sdílet Odesláno 20. listopad 2009 Ahoj Kodajz, gratuluju k oprave! Jsem rad, ze Ti moje rada pomohla. Co je to zac a k cemu je dobry ten \"kablik ELM\"? Kaja [upravil dne 20.11.2009 marsalek] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 20. listopad 2009 Sdílet Odesláno 20. listopad 2009 Díky. je to káblík OBD z číny a je v něm čip ELM 327, funguje na diesely kolem rv 2002 a výše-na ty úplně nové asi ne a na benzíny tak od rv 2000 a výše. Používám soft Scanmaster a Scantool. Přečte a maže to chyby co jsou zapsané v řídící jednotce a dokáže to měřit nějaké základní veličiny motoru i za provozu. Takže na doma jen tak pro začátek stačí. Stál mě pár peněz tak toho nelituji. Dá se prý sehnat v číně i Peugeot planet kolem 10 000 kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmmb Odesláno 21. listopad 2009 Sdílet Odesláno 21. listopad 2009 gratuluju k oprave, lepší než měnít tubo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 22. listopad 2009 Sdílet Odesláno 22. listopad 2009 Díky. Já si myslím, že každý by měl preventivně na HDi motorech překontrolovat sání a podtlak, je tam blbý přístup a když se nemusí tak se na to nešahá ale ono tam je slabé místo. Autíčko pořád šlape jak hodinky, jsem se znova zamiloval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaštan Odesláno 23. listopad 2009 Sdílet Odesláno 23. listopad 2009 Původně zaslal: kodajz Díky. Já si myslím, že každý by měl preventivně na HDi motorech překontrolovat sání a podtlak, je tam blbý přístup a když se nemusí tak se na to nešahá ale ono tam je slabé místo. Autíčko pořád šlape jak hodinky, jsem se znova zamiloval jen by mně zajímalo musím na kanál nebo tomůžu udělat v garáži. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 23. listopad 2009 Sdílet Odesláno 23. listopad 2009 dělal jsem to s kámošem v jeho garáži na nájezdech, měnili jsme spojku a u toho jsem ho poprosil ať mi zkontroluje sání a udělal jsem dobře. Je tam fakt špatný přístup. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kaštan Odesláno 24. listopad 2009 Sdílet Odesláno 24. listopad 2009 Původně zaslal: kodajz dělal jsem to s kámošem v jeho garáži na nájezdech, měnili jsme spojku a u toho jsem ho poprosil ať mi zkontroluje sání a udělal jsem dobře. Je tam fakt špatný přístup. dík,tak jak budu mít trochu času,tak se nato vrhnu.doufám,že se mi to podaří a nebude tam ještě jiný zádrhel? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChodeC Odesláno 29. květen 2010 Sdílet Odesláno 29. květen 2010 Původně zaslal: ChodeC ...Do 2300ot jede auto jako bez turba, pak turbo naběhne, otáčky se propadnou na 2000ot a okamžitě skočí zpět nahoru a auto vystartuje jako raketa :-D Problém odstraněn - po výměně váhy vzduchu (měla najeto 200k km) je auto jako nové, užívám si akcelerace a řekl bych i klidnějšího chodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlado-.m Odesláno 30. květen 2010 Sdílet Odesláno 30. květen 2010 Kontrolna otazka: je tlak turba zavisly od toho ci auto stoji alebo je v pohybe? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 2. červenec 2010 Autor Sdílet Odesláno 2. červenec 2010 Tak... Objevila se horka a problém se objevil... Tak jsem zajel ke svému servismanovi, zkusili jsme chování za jízdy a hle, občas turbo opravdu nenastoupilo, kdy mělo. Zatím jen říkal, že na vlastní turbo to nevidí, protože za jiných okolností šlape v pohodě. Spíše vidí problém v ovládání turba podtlakem. Mno... o víkendu ještě auto potřebuji, ale pak mu to mám přivézt, bude bádat... Tak jsem zvědav (a dám vědět), k čemu došel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
coppi Odesláno 9. červenec 2010 Sdílet Odesláno 9. červenec 2010 Popravde cakal som az pride leto a tato tema sa rozbehne znova:-) S nastupom leta sa moje turbo dostalo do stavu kedy viac neslo ako islo. Stacilo 5 minut po dialnici rovomernou 130kou a turbo sa stratilo. Dokonca uz prestalo pomahat pretacat motor s vyslapnutou spojkou nad 3000 otacok. Pred tyzdnom som vycistil vahu (z ineho dovodu, neveril som ze by to mala na svedomi vaha) a cez vikend pri dlhej 1200km ceste pri teplotach nad 30 stupnov a ani pri podskakovani v kolone na dialnici mi turbo nevynechalo ani raz, navyse mam pocit ze mi pod kapotou pripudlo tak 20 koni. Hadam nic nezakrikujem ale zda sa ze mam po probleme Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marsalek Odesláno 9. červenec 2010 Sdílet Odesláno 9. červenec 2010 @Edison: pises \"obcas turbo nenastoupilo\" - chova se to za STEJNYCH podminkach ruzne? Ja to testuju na 3. prevodovy stupen, jedu ustalenou rychlosti pri 2000 ot./min a pak dam plny knedlik (plyn) a koukam, jake tlaky turba hlasi Lexia. Pri zasmolene vaze vzduchu motor umre nekdy pri 2100 ot./min a ozije opet nad cca. 2900 ot./min. Vetsinou vahu staci prostriknout cisticem na brzdy a auto jede jako z praku. Jinak se hleda dal, nejcasteji s pomoci manometru na ruznych mistech vedeni podtlaku. Původně zaslal: vlado-.m Kontrolna otazka: je tlak turba zavisly od toho ci auto stoji alebo je v pohybe? Ano, ECU motoru reguluje otevreni prepadoveho ventilu turba (wastegate). kaja PS: pisu o motoru RHZ s EDC15. Jestli se vstrikovani od Siemense chova stejne, netusim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxo Odesláno 9. červenec 2010 Sdílet Odesláno 9. červenec 2010 ovlada podtlak (z vyvevy) aj turbo u HDi 66kW??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 9. červenec 2010 Autor Sdílet Odesláno 9. červenec 2010 Kdybych tak měl měřidlo. A váhu k zapůjčení. Teď naposled se objevil vadný poťák pedálu plynu. Vyměnil, uvidím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marsalek Odesláno 9. červenec 2010 Sdílet Odesláno 9. červenec 2010 Původně zaslal: foxo ovlada podtlak (z vyvevy) aj turbo u HDi 66kW??? Motor 2.0 HDi se 66 kW NEMA turbo ovladane podtlakem. Prepad se otevre vzdy pri stejnem tlaku. Kaja Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 9. červenec 2010 Sdílet Odesláno 9. červenec 2010 \"vajíčko\" není v tomhle případě napojené na podtlak ovládaný el. mag. ventilem, ale je připojené přimo na turbo samotné. Tím pádem si samo otvírá obtok, nicméně samozřejmě platí, že se otvírá vždycky při stejném tlaku. [upravil dne 9/7/10 koblih69] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 10. červenec 2010 Autor Sdílet Odesláno 10. červenec 2010 Mno... jak už tu někdo psal, ovládání obtoku by se mohlo přidírat, nebo jakákoli součást v ovládání... Senzory počínaje - pedál, lanko, potenciometr (všetně poruchy) - vada na váze vzduchu, další senzory, podle kterých je řízan ventil podtlaku. Dále celý podtlakový systém - vývěva, hadičky, porušený samotný podtlakový ventil, ovládání táhla obtokové klapky (tam bude nejspíš membrána, ne?) No a pak mechanika - počínaje membránou, táhlem, klapkou obtoku... Představuji si to správně? Kdyby k tomu aspoň nebyl tak blbej pčístup... Bych to aspoň něčím prostřík... Měřák na podtlak taky nemám, váku k zapůjčení a vyzkoušení taky ne... :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Edison Odesláno 11. červenec 2010 Autor Sdílet Odesláno 11. červenec 2010 Tak jsem objevil další takový symptom: Pokud jedu, ot. tak 2 tis, uvolním pedál plynu a prudce sešlápnu, dojde k tomuto jevu. Pokud plyn sešlapuji pomalu, tak, aby turbo \"mělo čas se plynule roztočit\", tak se to jeví v pohodě. Otázka: Co se stane, když podtlakovou trubičku a) odpojím, b) připojím napevno na podtlak (vyřadím ovládací elektrický ventil)? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxo Odesláno 11. červenec 2010 Sdílet Odesláno 11. červenec 2010 Původně zaslal: koblih69 \"vajíčko\" není v tomhle případě napojené na podtlak ovládaný el. mag. ventilem, ale je připojené přimo na turbo samotné. Tím pádem si samo otvírá obtok, nicméně samozřejmě platí, že se otvírá vždycky při stejném tlaku. [upravil dne 9/7/10 koblih69] no sak to, lebo sem si vsimel, ze tam mam aj ja to \"vajicko\".... A da se to vajicko alebo neco nastavit tak, aby ten obtokovy ventil prepustal az pri vyssim tlaku?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.