kodajz Odesláno 3. duben 2009 Sdílet Odesláno 3. duben 2009 zdravíčko, pořídil jsem si Partnera HDi, úžasné autíčko pro mě, ale po asi měsíci provozu se mi rožla oranžová kontrolka závady motoru a svítí už asi 2 měsíce. Spotřeba je pořád stejná i výkon se nemění, ale občas, tak jednou za týden se zvýší volnoběh na 1200 ot. motor může jet bez plynu i na 4řku, má neskutečnou sílu, nekouří, neklepe. Když přidávám plyn, zátak má, nechá se vytočit, ale sporadicky -při zvýšeném volnoběhu- nad 2000 ot. umírá, jako by sem neměl turbo. Když prošlápnu plyn na podlahu, jako by se turbo chytilo a jede normálně. Když zastavím a motor vypnu, zpravidla se volnoběh uklidní a auto zase jede v pohodě. Kontrolka svítí dál. Na diagnostice BOSCH KTS 500 myslím-hlásí, že je problém s potenciometrem polohy plynu (kladka u chladiče asi) a na mém PC doma přes SCANmaster ELM mi to hlásí závadu KOD-P0238-boost senzor A cirquit high a pak několit sporadických. Po vymazání závady se opět po čase projeví. Nezná to někdo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxo Odesláno 3. duben 2009 Sdílet Odesláno 3. duben 2009 ten potenciometer sa tu uz probiral, tak skus hledani, snat to tam najdes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 6. duben 2009 Autor Sdílet Odesláno 6. duben 2009 našel jsem, ale má trochu jiné příznaky. Nechce se mi dávat peníze když nevím na 100% Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxo Odesláno 6. duben 2009 Sdílet Odesláno 6. duben 2009 zly potenciometr moze mat ruzne priznaky, ale jedny z nich su aj ty, ktere si popisoval. A ked ti tu chybu kevsemu vypise diagnostika, tak je to asi jasne.. ne? Kazdopadne bys to vyskusat mal... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 8. duben 2009 Autor Sdílet Odesláno 8. duben 2009 Tak já ho koupím, snad nevyhodím peníze. JInak když je teď tak teplo, tak už to nezlobí. Za ty 2 měsíce provozu jsem vypozoroval, že je ten problém dost závisly na teplotě a vlhkosti. Když je nějaký přechod, začne to blbnout. Se divím, že ta moje domáci diagnostika ukazuje na něco úplně jiného. No, po výplatě bude nový senzor, pak dám vědět jak jsem dopadl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 20. květen 2009 Autor Sdílet Odesláno 20. květen 2009 tak jsem vyměnil potenciometr plynu jak hlásila diagnostika KTS a nic. Sakra jsem vyhodil peníze a závada se projevuje pořád. Můj káblík ELM hlásil: P0238-boost senzor A circuit high - asi měl ten káblík pravdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Surio Odesláno 21. květen 2009 Sdílet Odesláno 21. květen 2009 Boost senzor je Váha vzduchu, a ní bývá(myslím) u HDi zabudován ještě sensor teploty nasaváneho vzduchu! To Může spůsobovat Ty vyšší otáčky na volnoběh! Ale ještě bych se zeptal jestli Ty Otáčky kolísaji nebo mají stálou hodnotu? U Některých aut(Peugeot 206 benzín) to například dělá to že otáčky kolísají a znenadíní to po chvilce zdechne! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vapik Odesláno 21. květen 2009 Sdílet Odesláno 21. květen 2009 Ahoj měl jsem podobnej problém sice na 2.0HDi 80kw. Z části to dělala vzduchová váha tu jsem poznal tak, že jsem ji rozebral a vyčistil lihem, za chvíli to dělalo zase tak jsem koupil novou a klídek. Jo a ještě to umě dělal solenoid co ovládá turbo ale to myslím nemáš. No a nakonec bych ti doporučil zaslepit egr to je potom taky dost znát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 22. květen 2009 Autor Sdílet Odesláno 22. květen 2009 jj zvýšené volnoběžné vždy zůstali viset mezi 1100 a 1200 ot, víc ne. nekolísali. Pak to vždy nějak spadlo. Váhu jsem taky vyčistil-byla docela špinavá, ale asi bude lepší jí vyměnit. Byl jsem pro radu u servismana a přišli jsme pomocí diagnostiky na to, že čidlo spojkového pedálu bylo dáno tak, že se nespínalo takže řídící jednotka si pořád myslela, že jedu se zmáčklou spojkou :-) no vyřešili sme to, vymazali závadu, mám najeto zatím asi 30 km a zavada zatím nikde tak uvidíme. Když ale zase naskočí problém, vyměním ještě tu váhu. Jo a ještě s tím selenoidem, mám ho tam, přepouští podtlak z vývěvy do ventilu turba na upouštění přetlaku (snad jsem to dobře vysvětlil) egr mám dávno zaslepený, takže ještě ty dva selenoidy prohodím mezi sebou-jsou stejné. No pak dám zas vědět. Jestli náhodou ty zvýšené volnoběžné otáčky a občasné výpadky turba nebyly dvě různé závady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homat Odesláno 22. květen 2009 Sdílet Odesláno 22. květen 2009 pro uváděný P0238 kód (Signál tlaku turbodmychadla : Zkrat na plus pól) jsou možné příčiny tyto:´ Snímač tlaku přeplňování Snímač kopírování polohy turbodmychadla Problém podtlakového okruhu Zařízení proměnné geometrie turbodmychadla je zablokované v poloze maximálního přeplňování Vadné turbodmychadlo tak bych se do váhy zatím zbytečně nepouštěl. Pokud je závada aktivní, je EGR odpojeno automaticky řídící jednotkou motoru, tak to bych taky neřešil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 25. květen 2009 Autor Sdílet Odesláno 25. květen 2009 díky za pomoc, projdu si to všechno kdyby zase blikla závada. JInak s autem jsem zatím nejel, takže zatím žádné další poznatky. KOncem týdne mě ale čeká dlouhá cesta. [upravil dne 25/5/09 kodajz] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 4. červen 2009 Autor Sdílet Odesláno 4. červen 2009 takže 1700 km skoro pořád dálnice, motor v pohodě. Den si auto odpočinulo a pak ráno po 5ti km při cestě do práce při lehké akceleraci kolem 2000 ot opět rozsvícená kontrolka-lehce zvýšený volnoběh. Při cestě z práce jen svítící kontrolka a žádné projevy. KOntrolka svítí furt. Chtěl bych se pokusit ještě doma podle rad zvlášť ukostřit potenciometr plynu. Jsou tam 4 zelené káblíky, který je ten správný????? POradte prosím, případně foto provedení by bylo nejlepší. díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra.pimo Odesláno 24. květen 2012 Sdílet Odesláno 24. květen 2012 Zdarec. Koukám, že tehle vlákno zůstalo bez odezvy. Mám podobný problém s tím že kontrolka se mi nerozsvítí. Ted už to došlo do takové fáze, že zvýšené otáčky volnoběhu si to drží pořád 1050 a jednou si držel i 1200. Auto je v podpisu. Poradte prosím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
serzo33 Odesláno 24. květen 2012 Sdílet Odesláno 24. květen 2012 Zdarec, ja mam 2.0hdi 66kw 2000 rok, tuto zimu sa mi stalo trikrat to iste, otacky ostali okolo1100,mi to nedalo pokoja otovoril som kapotu postalacal potenciometer(plastovy obal,premazal konektor), cosi v nom cvaklo,,otacky klesli a odvtedy mam pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra.pimo Odesláno 24. květen 2012 Sdílet Odesláno 24. květen 2012 Diky za info. Hned jak bude čas to zkusím a dám vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kodajz Odesláno 4. červen 2012 Autor Sdílet Odesláno 4. červen 2012 kluci, tahle závada je na 100% ukostřením potenciometru plynu. Nelaborujte. Ukostřete zvlášť a nebudete mít problém jako já. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal.x Odesláno 4. červen 2012 Sdílet Odesláno 4. červen 2012 přesně tak trpjej na to i 406 hdi taky sem už přikostřoval a natáhl so zvlášt káble do jednotky a odstínil ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bjukemen Odesláno 21. květen 2013 Sdílet Odesláno 21. květen 2013 mne to hlasi tuto zavadu, otacky vyletia a reaguje to tak zvlastne na plyn, ale obcas to padne aj do nudzoveho..?. ako ukostrit tem potenciometer.? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.