Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot Partner 2,0 HDi 66 kW,motor, el.závada ?


kodajz

Recommended Posts

zdravíčko, pořídil jsem si Partnera HDi, úžasné autíčko pro mě, ale po asi měsíci provozu se mi rožla oranžová kontrolka závady motoru a svítí už asi 2 měsíce. Spotřeba je pořád stejná i výkon se nemění, ale občas, tak jednou za týden se zvýší volnoběh na 1200 ot. motor může jet bez plynu i na 4řku, má neskutečnou sílu, nekouří, neklepe. Když přidávám plyn, zátak má, nechá se vytočit, ale sporadicky -při zvýšeném volnoběhu- nad 2000 ot. umírá, jako by sem neměl turbo. Když prošlápnu plyn na podlahu, jako by se turbo chytilo a jede normálně. Když zastavím a motor vypnu, zpravidla se volnoběh uklidní a auto zase jede v pohodě. Kontrolka svítí dál.

Na diagnostice BOSCH KTS 500 myslím-hlásí, že je problém s potenciometrem polohy plynu (kladka u chladiče asi)

a na mém PC doma přes SCANmaster ELM mi to hlásí závadu KOD-P0238-boost senzor A cirquit high a pak několit sporadických.

Po vymazání závady se opět po čase projeví.

Nezná to někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já ho koupím, snad nevyhodím peníze.

JInak když je teď tak teplo, tak už to nezlobí. Za ty 2 měsíce provozu jsem vypozoroval, že je ten problém dost závisly na teplotě a vlhkosti. Když je nějaký přechod, začne to blbnout. Se divím, že ta moje domáci diagnostika ukazuje na něco úplně jiného.

No, po výplatě bude nový senzor, pak dám vědět jak jsem dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Boost senzor je Váha vzduchu, a ní bývá(myslím) u HDi zabudován ještě sensor teploty nasaváneho vzduchu! To Může spůsobovat Ty vyšší otáčky na volnoběh! Ale ještě bych se zeptal jestli Ty Otáčky kolísaji nebo mají stálou hodnotu? U Některých aut(Peugeot 206 benzín) to například dělá to že otáčky kolísají a znenadíní to po chvilce zdechne!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj měl jsem podobnej problém sice na 2.0HDi 80kw. Z části to dělala vzduchová váha tu jsem poznal tak, že jsem ji rozebral a vyčistil lihem, za chvíli to dělalo zase tak jsem koupil novou a klídek. Jo a ještě to umě dělal solenoid co ovládá turbo ale to myslím nemáš. No a nakonec bych ti doporučil zaslepit egr to je potom taky dost znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj zvýšené volnoběžné vždy zůstali viset mezi 1100 a 1200 ot, víc ne. nekolísali. Pak to vždy nějak spadlo. Váhu jsem taky vyčistil-byla docela špinavá, ale asi bude lepší jí vyměnit. Byl jsem pro radu u servismana a přišli jsme pomocí diagnostiky na to, že čidlo spojkového pedálu bylo dáno tak, že se nespínalo takže řídící jednotka si pořád myslela, že jedu se zmáčklou spojkou :-) no vyřešili sme to, vymazali závadu, mám najeto zatím asi 30 km a zavada zatím nikde tak uvidíme. Když ale zase naskočí problém, vyměním ještě tu váhu. Jo a ještě s tím selenoidem, mám ho tam, přepouští podtlak z vývěvy do ventilu turba na upouštění přetlaku (snad jsem to dobře vysvětlil) egr mám dávno zaslepený, takže ještě ty dva selenoidy prohodím mezi sebou-jsou stejné. No pak dám zas vědět. Jestli náhodou ty zvýšené volnoběžné otáčky a občasné výpadky turba nebyly dvě různé závady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro uváděný P0238 kód (Signál tlaku turbodmychadla : Zkrat na plus pól) jsou možné příčiny tyto:´

Snímač tlaku přeplňování

Snímač kopírování polohy turbodmychadla

Problém podtlakového okruhu

Zařízení proměnné geometrie turbodmychadla je zablokované v poloze maximálního přeplňování

Vadné turbodmychadlo

tak bych se do váhy zatím zbytečně nepouštěl.

Pokud je závada aktivní, je EGR odpojeno automaticky řídící jednotkou motoru, tak to bych taky neřešil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

takže 1700 km skoro pořád dálnice, motor v pohodě. Den si auto odpočinulo a pak ráno po 5ti km při cestě do práce při lehké akceleraci kolem 2000 ot opět rozsvícená kontrolka-lehce zvýšený volnoběh. Při cestě z práce jen svítící kontrolka a žádné projevy. KOntrolka svítí furt. Chtěl bych se pokusit ještě doma podle rad zvlášť ukostřit potenciometr plynu. Jsou tam 4 zelené káblíky, který je ten správný????? POradte prosím, případně foto provedení by bylo nejlepší. díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...
  • O 2 týdny později...
  • O 11 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...