Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Sekundární baterie v P607


ttom4

Recommended Posts

zlebo dal som dopredu baterku uplne novu a do rana bola k.o nabil som ju a meral potom ci nema nieco v aute ked ho zamknem odber a je tam odber mozno 80mA  max ale aj tak je do rana opat k.o nechapem a potom mi poradili ze mam dat aj dozadu a cez diag pp2000 zapnut sekundarnu bateriu  ze to potom central a ostatne veci pojdu cez tu vzadu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jestli rozumím:

auto bylo vybaveno jednou baterkou. Doteď vše fungovalo, ale od určité doby "něco" začalo vybíjet baterku. Takže to chceš řešit tak, že necháš vybíjet tu zadní... takže ráno už nepůjde centrál...

Nedělej takové úpravy a najdi, co se změnilo/pokazilo, proč to dříve bylo OK a teď je to špatně.

Moment, najdu to vlákno, jak to řešil TonyStark - nakonec to byl svod v alternátoru, ale jen po dešti.

Pomohlo to trvalé měření proudu, jak jsem tam popsal. Ampérmetr položený pod sklo měřil proud i po usnutí auta.

Odkaz zde

Tam je popis toho multimetru, který trvale měří odběr, např. i celou noc. A jeho údaj vidíš, aniž bys odemknul, "probudil" auto. (Vybití jedné 9-voltové baterky oželíš, nechej multimetr zapnutý pořád.)

Dále píše pesastor, že 80 mA ti nevybije baterku přes noc. S tím souhlasím, je třeba hledat skutečnu příčinu a skutečný odběr.

Jinde jsem zase popisovat měření "podél" vodiče, kdy rozdíl napětí mezi plusem baterie a pojistkou (měřený v milivoltech!!!) ti prozradí, kam ten proud teče.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zdravím, vloni v listopadu mě začaly problémy se zadní baterií (dálkově nešlo odemknuut auto, hlášní chyb ESP atd. - slabá zadní baterie). Stalo se mi to zničeho nic - po 2 dnech odstavení auta nešlo dálkou otevřít. Do té doby přes léto vše v pohodě, žádný problém i po delším odstavení auta. Zadní baterku jsem dobil, což nijak nepomohlo, tak jsem ji vyměnil za novou, opět s elektrolitem, jako tam byla (45 Ah). Následně cca 3-4 měsíce vše o.k., pak zase problém, po odstavení auta na delší dobu (cca 7 dnů) nešlo dálkou otevřít, přes léto se to pak stalo jen párkrát, start však byl vždy v pohodě, takže jsem to neřešil, auto odemkl manuálně a zadní baterka se vždy po kratší jízdě vzpamatovala. Caa 2 měsíce zpět se to začalo rychle zhoršovat, až nakonec zadní baterie po jízdě vydžela max. 1-2 dny.  Včera jsem ji tedy vyndal a naměřil na ní 6 V. Dal jsem jí na nabíjčku, která se s ní nejdříve prala impuslním nabíjením, teď už nabíjí noramálně, zatím ještě není úplně nabitá, ale dáva 12,8 V. Při uvedených problémech se sukundární baterií, když jsem se do auta dostal, auto vždy nastartovalo hned a po menším dobití druhé baterky a novém startu se vzpamatovaly i všech systémy u kterých hlásil PC chybu. Dříve zde popsané peripetie ohledně  vady alternátoru (problémy se starty, vybíjení hlavní baterie atd...) by měly mít vliv především na hlavní startovací baterii v motoru, nebo primátně na  sekundární? Neřešil někdo podobné problémy jen se zadní baterií?  Nemá někdo typ, co může mít vliv na její rychlé vybíjení a degradaci, když se el. obvody po cca 30 min. "uspí". Jezdím tedy převážně jen krátké trasy 10-15 km, ale že by nová baterie měla začít dělat  problémy tak brzy. Nemůže to mít na svědomí třeba motorové otevírání kufru, které pravděpodobně vlivem přelámaných vodičů nefungovalo správně a do té doby, než ulétl čep uchycení převodu motoru k víku kufru motor asi nikdy nedojel do správné kocové polohy (většinou kufr zůstal polootevřený, nabo nedovřený), muselo se tomu pomáhat ručně. Teď už otevírám jen ručně, tlačítkem na víku, neb přestalo fundovat i odjištění víka na dálku z klíčku. Nebo na co se v případě vybíjení sekundrání baterie především zaměřit? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, ono to zname elektrikarske heslo "ze "jen v mereni je nase spaseni" + diag je lety proverene a ma neco do sebe. Bohuzel u aut se sbernicovym systeme je to podstatne slozitejsi nez na S100, ale je to jedina metoda ktera vede k identifikaci zavady a jejimu odstraneni. Metoda vymenkar sice potesi prodejce ND, ale opravu prodrazi a to tak ze velmi znacne:myslim  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak dobíjí zadní baterii jsem zatím neměřil, neb hláška o slabé baterii se vždy i po kratší jízdě již neobjevila, ale změřím, zda není nejak poškozený přívodní kabel. A ještě, nevyndaval někdo plastovou schránku co je v ní ta baterie, nejde mi vytočit šroub horního držáku baterky z pastu na pravé straně, musel jsem ho ohnout, abych jí vyndal. Jde kastlik vyndat? Jinak diag. dle servisu Peugeot hlasi zavadu jedne zapal. cívky (občasný nepravidelny chod motoru, neřešil jsem) a chybu snímače polohy zámku kufru.

 

Upraveno uživatelem Liqui
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zdravím, tak jsem měřil a: betrie zadní po otevření auta 11,4 V a po laborování v autě (měření atd.) už nešlo dálkou zamknout. Natočil jsem auto a při běhu motoru na zadní baterii pezi póly naměřeno 14,6 V , motor běžel cca 5 min. a po vypnutí na baterii 13,2 V, takže dobíjení by snad mělo být o.k.. Při vyplém zapalování, jen otevřený kufr, multimetrem přepnutým na ss napětí (rozsah 200 mV) jsem naměřil mezi záponým pólem baterie a kostrou 0,8. Je to hodně a značí to nějaký problém?

 

Upraveno uživatelem Liqui
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj, tak já mám naprosto stejný problém jako Liqui. A ještě k tomu to auto pravidelně tak cca jednou za 3 měsíce kompletně zničí novou baterii.

Přitom dobíjení a vše okolo je OK. Je fakt, že je tam klasická kyselinová baterie. Ale to auto jí normálně sežere 😄 Už vážně nějak nevím co s tím....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zdravím, chtěl bych se zepta, zda nemáte nějaké zjištění, proč se ta zadní baterie vybíjí. Už mám další baterii k.o., neb po týdnu stání je tak hluboce vybitá, že nabíječka jí už nezvládne dobít. Jinak, u mě se vybíjí pravděpodobně jen někdy, náhodně, protože v době měření, které nekolikrát proběhlo nic nezjistili (neměřil jsem já). Tak nevím, už snad jedině, že bych měl takovou smůlu, a pokaždé sice koupil novou, ale vadnou baterii. Vydržela vždy cca 3 měsíce bez problémů a pak začaly peripetie s vybíjením  při odstavení na víc jak 5 dnů a to se zkracovalo, až nevydžela ani do druhého dne a byla k.o.. Jinak auto jí i tak na nějakou dobu nabije, nabíječka ani nesepne.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Zdravím, tak další zadní bateri k.o., a to i nyním, když je dlouhodobě sucho (nepředpokládám tudíž nějaké časté zatékání a zkratovanání čehosi). Vzpoměl jsem si, že když jsem auto kdysi pořídil, byl ve středovém panelu pod opěrkou ruky mezi předními sedačkami zabudován mobil komplet s orig. držákem do kterého byl přivedem v průměro 1 cm tlustý kabel s nevím kolika dráty. Jednalo se o nějakou starou Nokii 6110 nebo 6210, tenkrát jsem to po rozebrání područky komplet vymontoval (odpojil od velého konektoru pod krytem PC sběrnice) a dál neřešil. Našel jsem ale nyní ještě jeden kabel s konektorem na tuto nokii, zastrčený ve středovém panelu v odkládacím kastlíku pod rádiem, jen protažený a schovaný pod tou gumovou vložkou kastlíku, změřil jsem napájecí kontakty a zjistil, že kabel je pod napětím a dává 5 V, a to i když není klíček v zapalování. Předpokládám, že někde musí být nějaké trafo redukující napětí z 12 na 5 V, a to je asi stále zapojené a nevypne se ani po odstavení auta. Nejsem elektikář, ale předpokládám, že tím dochází k neustálemu vybíjení zadní bateri, až je kaput, neb s autem jezdím málo a nestačí se dostatečně dobíjet. Nemá někdo podobnou zkušenost a tušení, kde by mohlo to trafo být ukryté? Díky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Rok je to tuším 2001 před fl. Odpoledne vyfotím ten prostor a ty konektory. Nemůžu právě nikde na netu najít fotku jak by to mělo vypadat v kompletu takže budu zase pátrat co tam asi bude aby to fungovalo. Já osobně si myslím že tam ta baterka  byla protože na displeji svítí plno chyb jako ABS atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...