Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kontrolka diagnostiky, problem... (snad som pokrocil)


mythos_666

Recommended Posts

Cafte, popisem svoj problem... minuly tyzden som ako obvykle nastartoval svoju P205 r.v.1991 s obsahom 1.1 benzin, idem si tak do dalsej dediny a po cca 1km mi auto cuklo, stratilo vykon, co ma po chvili prinutilo zastavit, co som aj urobil a auto odparkoval. Odisiel som na pol hodinu prec, no ked som sa vratil k autu a pokusil som sa nastartovat, tak len tocilo a tocilo, napokon sa mi podarilo s naslapavanim plynu auto nakopnut. Motor ale isiel len s naslapavanim, ked som dal nohu dolu s plynu, tak ho zadusilo. Skusil som sa nasledne rozbehnut, co sa ciastocne podarilo, ale dosiel som cca 1km a auto uplne opat vyplo a vypovedalo funkciu, to zn., motor zhasol. Potom som skusil nastartovat, co tentokrat pri zahriatom motore slo bez plynu, ale teraz nastal jav, kedy po pridani plynu motor zdochne a bez plynu ide na normalnych otackach. tym padom som sa na aute nemohol dalej pohybovat, pretoze akonahle som plyn pridal, auto zadusilo. Sprivodnym javom toho vsetkeho je svietiaca kontrolka, ktoru prikladam ako prilohu. Potrebujem auto spojazdnit, nakolko som v zahranici a nemam chut venovat prostriedky do drahych servisov. Poradte mi prosim, kde zacat s diagnostikou a na co sa sustredit ako prve??? Som napoly laik, ale co-to som uz zvladol opravit. Dakujem vopred za POMOC!!!

[upravil dne 17/3/09 mythos_666]

[upravil dne 17/3/09 mythos_666]

[upravil dne 26/3/09 mythos_666]

[upravil dne 30/3/09 mythos_666]

post-0-14109605319639_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Radek Hurvajz

Kontrolka přehřátí katalizátoru, nejspiš bude ucpanej nebo něco podobnýho.

To je jedna možnost, ale už jsem tu kontrolku viděl, že fungovala jako kontrolka diagnostiky motoru. Zkus si vybliknout chyby z řídící jednotky. Návod máš TADY. Předpokládám, že k dispozici LED tester nemáš, takže můžeš použít místo něj kus drátu (cca 2m). Já to dělám tak, že si vezmu ten drát, jeden konec zapojim do dig. zástrčky, pak si sednu na sedadlo řidiče, zapnu klíček do jízdní polohy a drát ukostřim na cca 3 - 5s o spínací skříňku. Potom ti začne blikat kontrolka motoru na přístrojovce. Počty bliknutí určují chybu. Dál je postup stále stejnej jako je popsán v manuálu. cokoli vyblikáš mezi kódem 12 a 11 je chyba. Až tohle budeš mít, tak dej vědět, co ti to hodilo za kódy a pak se dá uvažovat o tom, co by to mohlo bejt.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s Mefem. Jen bych podotkl ze jsem tu kontrolku videl jen jako diagnostickou, na ucpani katu tam snad neni ani zadne cidlo co by to mohlo zjistit.

Vyblikej si závady a pak napis, co jsi zjistil. Ani nemusis ukostrovat drat, staci ti k tomu jen sednout za volant a otáčet klíčkem.. jak na to zjistíš tady: http://www.205gti.org/?reloaded&action=garaz&subaction=diagnostika

[upravil dne 16.3.09 Mitja]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono tady se radí blbě, protože je to blbá závada.

Vada 33 - Tu jsem měl taky, reset jednotky a od tý doby se neukázala

Vada 21 - Prozačátek bych rozebral všechny konektory v zakroužkovaný oblasti, očistil je a prostříkl kontaktolem. Občas to pomůže, protože tam bejvá jen nějakej bordel.

Vada 41 - Změř si odpor čidla na rozdělovači - viz. druhý obrázek - měl by být 300ohmů, ale pokud ti auto nakonec nastartovalo, tak bych jej považoval taky jen za dočasnou vadu.

Až všechno očistíš, změříš a budou prametry OK, tak udělej reset jednotky a zkus znovu nastartovat a projet to. Pak udělej znovu diagnostiku a napiš, jestli se objevily některý chyby znovu, popřípadě jestli se objevily jiný.

post-0-14109605370664_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cislo 21:

spinac volnobehu je primo na krokovem motorku, jakmile pustis plyn tak ta pulkulata vec kde konci lanko plynu (oznacil sem ti to na fotce) ti dosedne na trn krokoveho motorku a tim sepne volnobeh.

Pokud je to potenciometr skrtici klapky, ten byva často vydřený a pak jednotka neví kolik nasává vzduchu.. tam by melo pomoct přesunout jezdce o kousek vedle na nějakou nevydřenou odporovou dráhu. Přesně nevím kde to je, jeste jsem to nemel nikdy rozdelane, ale nekde z boku u klapky to urcite najdes. To bych videl jako docela moznou pricinu tehle zavady.

Cislo 33:

Byt tebou bych zkontroloval vsechny podtlakove hadicky v motoru jestli nejsou styřelé a popraskané.

Cislo 41:

Tim se dle meho nazoru vubec nezabyvej, pri diagnostice tuhle zavadu jednotka vybliká vždy, protože neběží motor.

[upravil dne 18.3.09 Mitja]

post-0-14109605370805_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A vypůjčím si tady jeden prispevek od Vinoraka:

\"..a když zapneš klíčky do druhé polohy tak když rukou pohneš škrtící klapkou tak by mělo být slyšet relátko. a když ho pustíš tak taky. Tak zjistíš, jestli ti funguje spínač volnoběhu \"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to co jsi označil je konektor připojení vstřikovací ventilu a snímače teploty nasavaneho vzduchu....;)v krokaci bych to vubec nevidel....i když ho odpojim tak motor jde v obou rezimech nastartovat(teplyxstudeny).musis ale lehce s plynem--:mrk..sudnej hadici pridvodu paliva do vstřikovací jednotky a nekdo ati ti otoči kličkem do 2polohy,melo by cvaknout rele palivoveho čerpadla a z hadičky tect palivo....dale zkusit proměřit odpor vstřikovaciho ventilu(ale neznam sprvane hodnoty):( pak zkus zapalovani.....jednoduchy test...vytahni jeden kabel a připoj svičku a dej to na spolehlivou kostru...když bud hazet dostatečnou jiskru je to ok a zapalovani vynech....ale když ne,tak bude pravděpodobně v haji bud indukčka(proměřit odpor) nebo modul zapalovani(černo modra krabička našroubovana na rozdělovači ze spod)defakto nelze změřit,pač je to integrovany obvod pro přerušení primarního okruhu systemu zapalovani....:papa

Jak to teda je???????za studena i za tepla to nahodis...ale po chvily to zdechne??????

[upravil dne 19/3/2009 Pája Rybišár]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mythos_666

Cafte, popisem svoj problem.......................

Ahoj, já ti tady nebudu radit nic světobornýho nebo nějak složitýho, ale zkus se kouknout na čidlo teploty vody, které je pod rozdělovačem. Je tam na něj špatný přístup a někdo o něm možná ani neví že tam je.Zkus pročistit konektory a HLAVNĚ..od toho čidla někdy vede 15cm kabelu a pak je tam další spojka ,je to divný, ale někdy tam je. Tak na to mrkni a kdyžtak to pročisti, protože z rozdělovače na to často kape olej a navíc je to zoxidovaný a potom to dělá neplechu.

Já měl tuhle závadu na svém autě a pěkně se mě natrápila. Pročistil jsem tenkrát všechny konektory, ale na tenhle jsem nepřišel a právě tenhle to celé způsoboval.

PS:motor na obr. je z 206, ale to čidlo je na 205 na úplně steným místě.

:papa:papa:papa

[upravil dne 19/3/09 Vopičí]

post-0-14109605388079_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cafte, uz som sa dneska skoro tesil, ale marne... odpojil som, vycistil a premazal vsetky konektory zo sond, a ine, prezrel hadicky, relatka cvakaju, vyrestoval RJ, natocil auto, nechal bezat cca 5 minut, vypol, diagnostikoval chyby. Vyhodilo mi to len 41, co bolo ok. Tak som sa radoval, natocil znova motor a siel sa previest... vsetko slo ok, kontrolak diagnostiky svietila cca 2 sekundy, potom zhasla. Motor drzal volnobeh v pohode, otacky velmi nekolisali. Presiel som cca 1km, odparkoval auto, s tym, ze som motor nechal bezat cca 3 minuty este... potom som vypol, vzdialil som sa od auta. Po 5minutach som sa vratil naradosteny, sadol do auta, chcel nastartovat, no neslo... s plynom sa mi to podarilo, ale musel som naslapavat, aby auto nezdochlo, takisto uz zacala plynule svietit diagnosticka kontrolka. Skusil som sa pohnut, no po pridani plynu a zabere auto zacalo dusit, tak som musel spojku vymacknut a slapat na ply, aby nezdochol motor. Spat na miesto startu som prisiel tak, ze som neustale slapal na ply a vymackaval spojku. Max sa dalo ist na 2-jke. Co uz je toto za problem? Pripada mito akoby cosi meralo zohriatie motora, a ak sa dostane na \"prevadzkovu\" resp. vyssiu teplotu, tak je nefunkcny... dakujem za dalsie podnety, kde a co mam hladat...

[upravil dne 22/3/09 mythos_666]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle jak to popisuješ bych si tipnul na šidlo teploty motoru. Jestliže to za studena jede a za tepla to dělá takovejhle bordel, tak bych problém asi viděl někde tam. Odzkoušet se to dá celkem jednoduše. Ohřej motor na provozní teplotu. Až to začne tahle blbnou, zkus odpojit teplotní čidlo. Je to dvoupinovej konektor schovanej jakoby pod zapalovací cívkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kdyz ti pak ta diagnosticka kontrolka svitila (to znamena ze zapisuje nejakou chybu do registru), co jsi potom vyblikal za chyby?

Jinak jak rika mef, ale neni to to cidlo co tady popisoval Vopičí? Myslim ze prave z toho si ridici jednotka bere info o teplote motoru (vody).

[upravil dne 22.3.09 Mitja]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...