Georginho_cz406 Odesláno 11. březen 2009 Sdílet Odesláno 11. březen 2009 Tak po dlouhé době jsem se odhodlal zprovoznit vyhřívání sedadel. Zima sice končí, ale určitě se mi bude hodit příští rok! V mém voze vyhřívání nebylo, ale ve středové konzole, kde mají být vypínače vyhřívání konektory jsou. bohužel nebylo natažen přívod od pojistkové skříně motoru. Natáhl jsem tedy přívod nový. pro průchod přepážkou motoru mezi motorem a kokpitem (nad předním sklem) jsem použil díru, kterou tam mám vytvořenou za účelem natažené elektroinstalace od plynu LPG, práci jsem měl tedy ulehčenou. Kabel jsem použil jednožilový o dostatečném průřezu vzhledem k použité originál pojistce v pojistkové skříni motoru a počítaném příkonu vyhřívání. Konec vodiče jsem zapojil dle origo schématu do patice velké pojistky (pomocí vhodného konektoru) a na druhé straně do obou konektorů u spínačů vyhřívání (pod mincovníkem). Ale na jinou pozici. Pozice origo přívodu je obsazená (vede do BSi a v tom jsem se nechtěl vůbec. ale vůbec hrabat :-) ) Přívod mám tedy hotový (později nafotím)! Z konektoru spínačů vyhřívání jde dále kabel pod každé sedadlo do 2 pin. konektrou (také zfotím)! K vlastnímu vyhřívání: 1) vyhřívací dečky Někde na fŕu jsem se dočetl, že stačí použít obyčejný drát 1 mm průřezu. To se mi nezdálo moc šťastné a tak jsem rozpáral starší vyhřívací dečky 12 V do auta, které ale nebyli díky své konstrukci vhodné (spodek i vršek v kusu a dosti velké). Oddělil jsem textilii o drátů a ty pěkně očistil. U mého auta, protože se s instalací výhřevu nepočítalo je potah sedadla přichycen na dvou místech ke kostře sedáku. Jelikož jsem nechtěl zprasit přichycení sedáku (pak by mi to odstávalo a hrnulo se pod zadkem ), rozhodl jsem se, že si vyrobím malé segmenty výhřevu ve velikosti mezi příčným uchycením potahu skrze vlastního PUR (Molitanu ®) sedáku na kostru. Nastříhal jsem si potřebných 6 ks na každý sedák (rozměry cca. 300 mm x 150 mm) netkané textilie, kterou sem měl k dispozici. Je to taková pavučinka běžně používaná v zahradnictví. Na spodní kus jsem nanesl lepidlo (v mém případě nějaký chemoprén), namotal kabel a připlácl druhým kusem netkané textilie. [upravil dne 7/2/2010 Béďa] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 11. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2009 Příprava a výroba deček: [upravil dne 11.3.2009 Georginho_cz406] Suzanne Dzupik ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 11. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2009 3 dečky vycházejí na každý sedák, záda sedadel jsem neřešil. Memám totiž rád spocená záda Tyto tři kusy jsem tedy zkusmo zapojil do série na autonabíječku, abych ověřil funkčnost a také nutný příkon. Moje autonabíječka má ukazatel proudu a tak jsem zjistil spotřebu cca. 9 A pro jedno sedadlo, což by mělo zajistit dostatečný prohřev. Také při položení ruky jsem ihned cítil sálavé teplo. Zdařilo se tedy. To samé jsempovedl i se zbývající trojicí deček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 11. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2009 Nyní jsem tedy dečky ještě ořízl a na vršky nalepil slabounký Molitan (cca. 5 mm tl.), abych necítil při sezení dráty. Na vodiče vedoucí z deček jsem napájel klasický měděný vodič v izolaci s dostatečným průřezem. Napájení není problematické, protože teplota tání cínu je řádově několikanásobně vyšší než teplota vodičů. Prázdné konce topných vodičů jsem osadil taktéž vodiči, v dostatečné délce, aby mi dali až ke konektoru pod sedadlem a osadil samcem autokonektoru typu Fast on. Na mínusovou větev jsem však ještě vsadil spínač, který jsem připevnil zespodu na kostru sedáku. Ten spíná pouze v případě, že je sedák zatížen. To jsem udělal kuli tomu, kdybych zapoměl vypnout vypínač. Dečky jsem opatrně vsadil pod potahy a vše je ok. Ještě jsem tedy upevnil konektrory do konektrou pod sedadlem pomocí tavné tyčinky Tafix (nebo jak tomu říkají). To jsem ud+ělal tak, že jsem si fastony nasadil do konektoru (do protikusu) a zestrany oblepil izolačkou. Ze zhora jsem tam pak nalil ten roztavený palst z té pistolky. Vyrobil jsem si tím krásný protikus origo konektoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 11. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2009 No bylo na čase začít řešit vypínače vyhřívání. V Peugeotu jsem zjistil, že za ně chtějí docela pálku, nepamatuju přesně kolik, ale asi něco přes 1tis. Vzal jsem tedy mincovník, který jsem měl navíc a rozpůlil na dva malé čtverečky. Vrchní žebra jsem pak vykytoval a stříkl matnou černou. tyto kusy jsem pak zkrátil a nalepil na ně zespodu vypínače typu jednou stiskneš vypnuto, jednou stiskneš zapnuto. To celé jsem osadil do původního držáku mincovníku. Mezi plastové čtverce a vypínač jsem ještě vložil Molitan, abych pomohl pružinkám vypínačů. vypínače jsem použil klasické lampičkové 230V/ 6A. Ty zátěž vydrží !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 11. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2009 Do přední části původního držáku mincovníku a vypínače Airbagů jsem ještě vyvrtal 2 dírky a zapouzdřil dve LED pro kontrolu sepnutého stavu vyhřívání. Na řadu přišla poslední zkouška, vše OK.... Od té doby je mi ráno pěkně teploučko na zadeček Více nafotím později, až se dostanu do garáže.... Jinak origo schema zapojení vyhřívání sedadel je zde: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 11. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2009 Ještě zbává podotknouti, že mě to celé přišlona cca. Kč 200,- ale je fakt, že jsem spoustu věcí už měl! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 11. březen 2009 Sdílet Odesláno 11. březen 2009 Hezká práce, akorát mi tam schází termostat, který je v originále umístěn uprostřed sedáku. Aby jsi si nespálil pozadí. Ono je to pomalu 110 W a to je docela slušný příkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 11. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2009 Termostat by určo nebyl problém, ale mě to hřeje tak docela akorát. Taky jsem o něm přemýšlel. Toto vyhřívání má narozdíl od originálu pomalejší nástup - asi 2 min. než to cítím (90W)... Vycházel jsem z prodávaných deček, které termostat nemají... [upravil dne 11.3.2009 Georginho_cz406] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 11. březen 2009 Sdílet Odesláno 11. březen 2009 a hasicak uz taky vozis v kufru ? cece prace pekna, pekne provedeni, ale asi bych se na to ja osobne vykaslal, nevim ze by me nekdy studil zadek kdyz jsem si sednul do auta, tohle bych asi nevyuzil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 11. březen 2009 Sdílet Odesláno 11. březen 2009 Tak snad to bude dobré. Zátěžové spínače máš, tak snad nic nehrozí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Burisek Odesláno 11. březen 2009 Sdílet Odesláno 11. březen 2009 jj hezká práce.... není nad to když je někdo šikovnej.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 12. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 12. březen 2009 Jinak použitý drát má takovou specifikaci, že na víc neohřeje. Je to dáno průběhem změny odporu tohoto drátu. Max. teplota tohoto typu je 45 st., což mi bohatě vystačuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
plaz Odesláno 12. březen 2009 Sdílet Odesláno 12. březen 2009 sikula tak zacnem podnikat neeee jaky to jsou decky fakt dobrej napad Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 2. duben 2009 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2009 Tady jsou slibované fotografie :-) Vypínače vypadají takto: V sedadle je to uspořádáno takto (ještě je pod sedákem spínač, který tam pouští - pól pouze když sedím na sedáku. Sedák pak vypadá takto: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 29. červen 2009 Sdílet Odesláno 29. červen 2009 Dobrá prace a ať slouží vyhřívání. Jinak vypínače by se dali sehnat na vrakovišti a nebo by je je mohl někdo mít, kdo rozebírá 406. Je tam i kontrolka zapnutí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 29. červen 2009 Autor Sdílet Odesláno 29. červen 2009 JJ....kontrolky mám taky :-). Vyhřívání zatím maká i když teď ho nepoužívám, chtělo by to spíše chlazení. Právě že origo jsou drahé a na vrakovišti chtěli 1000,- / kus :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blizzard Odesláno 29. červen 2009 Sdílet Odesláno 29. červen 2009 že bych dodělal vejcovary i dozadu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Georginho_cz406 Odesláno 29. červen 2009 Autor Sdílet Odesláno 29. červen 2009 Tak na to já kaš..... Vzadu jede někdo jednou za uherský rok, ale problém by v tom vlastně nebyl. A navíc zadní potah mi šel sundat o mnoho líp než přední :-) A tady ještě předělaný ovládání: Potřeboval jsem totiž ještě spínač na HF (na vypnutí, aby mě neotravovali, když nechcu) a pak taky vypíníní předních čidel na parkovací asistent. Sepnutí konkrétních spínačů mám signalizováno na přístrojovce (volné pozice už nemám :-( ) krom vyhřívání sedadel, ty mají ledky před spínači přímo na ovl. konzoli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
čakom Odesláno 7. únor 2010 Sdílet Odesláno 7. únor 2010 jaky si do toho použil vypinače? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.