Devils-night Odesláno 3. březen 2009 Sdílet Odesláno 3. březen 2009 Ahoj,chtěl bych se zeptat kolik máte maximální možné zatížení na tažnym zařízení za 406tkou? Přemýšlím nad 406 2,1TD kombi,může táhnout maximálně 1200kg bržděnej a 500 nebržděnej.Je to daný autem nebo tažnym?Někde na netu sem viděl tažný pro 406 a max.hmotnost psali 1800kg?Takže teoreticky kdybych ji koupil a koupil na ni jiný tažný bude moct táhnout 1800kg? Díky za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 3. březen 2009 Sdílet Odesláno 3. březen 2009 Původně zaslal: Devils-night Ahoj,chtěl bych se zeptat kolik máte maximální možné zatížení na tažnym zařízení za 406tkou? Přemýšlím nad 406 2,1TD kombi,může táhnout maximálně 1200kg bržděnej a 500 nebržděnej.Je to daný autem nebo tažnym?Někde na netu sem viděl tažný pro 406 a max.hmotnost psali 1800kg?Takže teoreticky kdybych ji koupil a koupil na ni jiný tažný bude moct táhnout 1800kg? Díky za odpovědi. Nie. Uvádza sa maximálna hmotnosť prívesu ktorá je odvodená od hmotnosti auta. Máš to uvedené v TP. Maximálna hmotnosť udávaná výrobcom ťažného je konštrukčná a znamená maximálnu možnú hmotnosť prívesu pre konkrétne ťažné bez ohľadu na hmotnosť auta. To sú údaje na horizontálne žaťaženie ťažného. Ešte sa udáva hodnota vertikálneho zaťaženia na spájacie zariadenie a tá býva pri guli ISO 50 tuším 50-75 kg. Pre teba sú smerodatné údaje v TP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Burisek Odesláno 3. březen 2009 Sdílet Odesláno 3. březen 2009 nebo tě nesmí někde zvážit kamarádi v modré uniformě kteří ti budou pomáhat a chránit tě :D:cool: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
weninger Odesláno 3. březen 2009 Sdílet Odesláno 3. březen 2009 ja mam 406 2,0hdi a mam na taznym 1500,ale tazny je konstruovany na 1700,, nesmis proste presahnout celkouvou soupravu coz u mne je 3275kg, takze kdyz pojedu sam tak mohu vest tech 1700:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 3. březen 2009 Sdílet Odesláno 3. březen 2009 Původně zaslal: weninger ja mam 406 2,0hdi a mam na taznym 1500,ale tazny je konstruovany na 1700,, nesmis proste presahnout celkouvou soupravu coz u mne je 3275kg, takze kdyz pojedu sam tak mohu vest tech 1700:myslim Nie je to náhodou na percentá hmotnosti ťažného vozidla? Nesnažím sa rýpať, iba sa pýtam, lebo nepoznám presne vašu legislatívu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Devils-night Odesláno 4. březen 2009 Autor Sdílet Odesláno 4. březen 2009 Tady je kopie TP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AnotherOne Odesláno 4. březen 2009 Sdílet Odesláno 4. březen 2009 Máte v TP celkovú hmotnosť prívesu, neviem čo špekulujete. Táto hmotnosť nesmie byť prekročená nech by ste mali ťažné s nosnosťou aj 10x väčšou. Je to tiž dané nie len ťažným ale aj samotným autom. Ťažné je pripojené k rámu podvozku a aj ten má nejaké max zaťaženie. Takisto nápravy auta atď. [upravil dne 4.3.2009 AnotherOne] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p406b Odesláno 4. březen 2009 Sdílet Odesláno 4. březen 2009 AnotherOne - ano. Nesmis zaprahnout ani prazdnej vlek s vetsi max.hmotnosti,na silnici ti kontrolujou papiry,tak nesmi mit vlek napsany vic nez ma auto povoleny. Pokud koupis jiny tazny a zapisou ti to do TP pak to bude mit smysl,jinak ne. 2,2HDI ma 750/1500kg a staticky zatizeni 80kg. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 4. březen 2009 Sdílet Odesláno 4. březen 2009 Jen přidávám svůj poznatek. Mám tam Třída A50-X a hmotnost 1200/670 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
weninger Odesláno 4. březen 2009 Sdílet Odesláno 4. březen 2009 drive si mohl vest jen prives ktery nemel vetsi hmotnost na stitku nez mas ty v tp,, takze pokud melo auto 1500 nesmel si vest privest ktery mel na stitku 2000kg,, coz se uz zmenilo, plati to jako v nemecku,,, muzu vest prives i ktery ma na stitku 3500kg a tahnout ho mohu klidne trabantem,, ale nesmim presahnout hmotnosti v Tp... A na peugeotu v technickych datach napr u 407 ktera smi tahnoout vlek o max hmotnsti 1600kg, ale vyjimecne muze tahnout vlek o 300kg tezsi ale nesmi presahnout celkovou hmotnost vozidla,, coz u 406 je 200kg, pokud na to mas zaves,, ale musis jet sam, jinak uz pretizis,, slysel jsem to i od jinych lidi:roker Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p406b Odesláno 5. březen 2009 Sdílet Odesláno 5. březen 2009 Třída A50-X - je druh a typ spojovaciho zarizeni, z toho je videt,ze tam mas klasickou kouli o prumeru 50, ale nic to nerika o zatizeni.To uz je vec druha. Ja mam na 2,2HDI : -Nejvetsi technicky pripustna/povolena hmotnost vozidla 2110/2110kg -Nejvetsi technicky pripustna/povolena hmotnost pr.voz. - brzdeneho 1500/1500kg - nebrzdeneho 750/750kg -Nejvetsi technicky pripustna/povolena hmotnost jizdni soupravy 3310/3310kg Muzu tahnout nalozeny prives,ale ne s plnym autem,ale nemuzu tahnout tezsi prives nez je povoleny v TP(1500),protoze bych pretizil spojovaci zarizeni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vavy_p Odesláno 26. červen 2017 Sdílet Odesláno 26. červen 2017 Teď jsem procházel pat typových listů od tažných zařízení. ... všichni mají Dané svislé a podélné ztížení u většiny je pozn. Ze pokud je konstrukční váha u vozu rozdilna plati ta menší. .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 26. červen 2017 Sdílet Odesláno 26. červen 2017 Já mám taky na 406 ze za kouli mužů táhnout 1700kg ,ale auto ma 1900kg hmotnost soupravy max.je 3250kg Takže mužů táhnout max.3250-1900=1350kg..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 26. červen 2017 Sdílet Odesláno 26. červen 2017 U 406 1700kg? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 26. červen 2017 Sdílet Odesláno 26. červen 2017 U většiny aut se váha přívěsu liší podle výbavy a podle motorizace. Ale většina TZ na ten který typ vozu je konstrukčně shodná nebo hodně podobná. Tudíž v typovém listě je max. váha přívěsu pro tu nejvyšší variantu ale rozdíl bude v tom kolik může táhnout auto s dvoulitrovým nafťákem a kolik může táhnout s jednačtyřkou benzínem. Malinko se liší i váha přívěsu pokud auto je/ není vybaveno ABS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichVa Odesláno 26. červen 2017 Sdílet Odesláno 26. červen 2017 (upraveno) před 4 hodinami, Charlie 1 napsal: Já mám taky na 406 ze za kouli mužů táhnout 1700kg ,ale auto ma 1900kg hmotnost soupravy max.je 3250kg Takže mužů táhnout max.3250-1900=1350kg..... .... pokud to půjčíš řidiči co vlastní B+E nebo B96 pak může i celých 1700 Upraveno 26. červen 2017 uživatelem RichVa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. červen 2017 Sdílet Odesláno 26. červen 2017 No to je pěkná blbost. Vzhledem k tomu, že má hmotnost SOUPRAVY povoleno 3250, tak může klidně i jen s B táhnout 1700kg vlek, když má tolik zapsáno na kouli, akorát to samotné auto nesmí mít naložené, aby nepřekročil těch 3250 celkem. Naopak ani člověk s BE nemůže táhnout 1700kg vlek s tímhle autem, pokud je plně naložené. Jinak prázdná 406 má okolo 1400kg, takže reálně může táhnout 1700kg vlek, pokud v tom pojede řidič se spolujezdcem, a furt ještě budou v klidu. A připomínám, že na to všechno stačí pouhé B, protože souprava nepřesáhne 3,5t. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 27. červen 2017 Sdílet Odesláno 27. červen 2017 (upraveno) Akorát praxe policie sečte celkovou auta 1900+vlek 2000 a člověk bez B+E nebo B96 je pěkně v kelu... Upraveno 27. červen 2017 uživatelem Charlie 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 607 Odesláno 27. červen 2017 Sdílet Odesláno 27. červen 2017 Pro řidičské oprávnění se sčítají maximální přípustné hmotnosti auta a vleku. Pro spojitelnost vozidel do jízdních souprav se bere okamžitá hmotnost. Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 27. červen 2017 Sdílet Odesláno 27. červen 2017 Čili máte obavu z NEZÁKONNÉHO jednání policisty. V takovém případě doporučuji raději netahat bez E vůbec žádný vlek nad 750kg, protože onen pologramotný opičák by mohl úplně stejně vykládat, že všechno nad 750kg je E, jak ostatně často dost lidí tupě papouškuje i po internetu, ačkoliv to dávno není pravda. Pokud se něco takového skutečně stane, protože povědomí policajtů o zákonech je prachmizerné a omezuje se na zapamatování tak 10% blábolů, co jim navykládal podobně negramotný školitel, lze s sebou například vozit vytištěné paragrafové znění zákona, a vzhledem k tomu, že by jej policajt nemusel pochopit, pokud je vůbec schopen jej přečíst, i polopatické stanovisko ministerstva, kde je to vysvětlené i pro takové negramoty i s příklady, to už by snad pochopit mohl. Jinak zásadně platí, že se s policajtem nemá smysl dohadovat, pouze asertivně trvat na svém, a pokud pokračuje v NEZÁKONNÉM jednání, zavolat na 158, toto NEZÁKONNÉ jednání hlídky oznámit a vyžádat si přivolání hlídky jiné, aby toto jednání zaznamenala. Výhodou linky 158 je především to, že se na ní hovory nahrávají, což samo o sobě je dost slušný nástroj k tomu, aby policajt popřemýšlel o tom, jaký postup že je v souladu se zákonem. Zároveň je někdy vhodné si ono nezákonné jednání policajta nahrát na mobil, pokud je to třeba. Každopádně, každý svého štěstí strůjcem, to platí zcela obecně, pokud si někdo nechá sebrat řidičák nebo nasolit pokutu kvůli NEZÁKONNÉMU jednání policajta, jeho boj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.