paradise Odesláno 20. květen 2004 Sdílet Odesláno 20. květen 2004 Zdravím, po kolika km je nejlepší měnit olej minerální 15W40 a po kolika polosyntetiku 10W40? Je potřeba pokaždý měnit taky filtr, nebo stačí ob jednu nebo ob dvě výměny? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 20. květen 2004 Sdílet Odesláno 20. květen 2004 Olej měním pravidelně po 10 000 km, samozřejmě VČETNĚ oil filtru (to jsou nápady!!!!!), každou druhou výměnu k tomu přidávám naftový a vzduchový filtr. Jo a leju tam polosyntetiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 20. květen 2004 Sdílet Odesláno 20. květen 2004 Nejlepčí je držet se jednoho typu a jedné značky. Lejem TOTAL 10W40 - polosyntetika a to každých 10.000 km. Výměna filtru je samozřejmostí (asi by ztratil svůj smysl, kdyby se neměnil pokaždé). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 20. květen 2004 Sdílet Odesláno 20. květen 2004 Filtr se u dieselu meni pokazde.. u nekterych benzinu se olejovy filtr mohl menit ob vymenu . Takze ta otazka nebyla vubec spatna Jinak, pratele nafty, taky vas fascinuje, co vytece po tech 10 tkm za sajrajt ? To uz snad ani olej neni... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 20. květen 2004 Sdílet Odesláno 20. květen 2004 Napsán autorem vix Filtr se u dieselu meni pokazde.. u nekterych benzinu se olejovy filtr mohl menit ob vymenu . Takze ta otazka nebyla vubec spatna Jinak, pratele nafty, taky vas fascinuje, co vytece po tech 10 tkm za sajrajt ? To uz snad ani olej neni... Nu kdybys viděl, co \"vyteklo\" tátovi se Sierri po 40 kkm . Když jsem to tenkrát viděl, tak už měnim radši v 9000 km:-) [Editován dne 20/5/04 Marty] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PESEK79 Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 Jo taky jsem ted menil olej a byl to fakt sajrajt... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 Předepsaný interval výměny minerálu pro ty staré diesely je 7500 km, filtr samozřejmě pokaždé!!! Fakt dobrý nápad, jak ušetřit 150,-Kč... Pokud používáte polosyntetiku, stejně není dobré interval výměny nějak moc prodlužovat, 10tis je tak akorát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NBT Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 v prirucce jsem se docetl, ze do auta patri 15W/40, ale znamy, u kteryho menim olej mi tam nalil 10W/40. muze v tom byt problem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 Nemel by - uz nektere novejsi 205 pro severske zeme mely povoleny10W40 Jde spis o to, v jakem je motor stavu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 V příručce na 306D? To je teda nějaká divná příručka... Starý model 205D a 309D (cca do r.90) měl předepsáno 15W-40. Novější modely 205D a 309D od toho r.90 mají v manuálu zase ten 15W-40, ale pro některé země, hlavně severské, je uveden i 10W-40. Já používám 10W-40 do všech těch dieselů - i těch nejstarších. Pouze u starých extra hodně jetých kousků (půl miliónu km apod. ), pokud by to žralo olej, je třeba zachovat ten minerál. Ale u několika motorů r.v 88-90 a nájezdem cca 250tis km jsem tenhle problém neměl, a jezdí na polosynte 10W-40 naprosto bez problémů. Resumé - do novějších zachovalých modelů 205, 309, 405D/TD bych používal polosynte 10W-40 a interval výměny 10tis km. Pro 306 samo taky, to je totéž co nový model 405. U starších modelů je třeba zhodnotit stav toho kterého motoru, a případně nechat minerál - a výměnu raději po 7tis km. Připomínám, že do těhle motorů v žádném případě nepatří plná syntetika!!! Ty motory na to nejsou stavěné, už jsem jich viděl pár takto zničených... ale kupodivu taky jeden, co na plnou najel přes 50tis km, a pak jej majitel prodal (koupeno bourané při 100tis km, prodáno dále při 150tis km) - já bych to ale na svém autě neriskoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 Vix: to se ti to předbíhá, co, když píšeš jen dva řádky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NBT Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 v knizce jak na to - peugeot 306 je pro 306D predepsany 15W/40. auto je z r. 1996, takze jsem rad, ze tam je 10W/40 podle toho co tu ctu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Filip Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 Taky jsem teď po 10000 měnil oil, byl řádně czernej a motoru teď určite ulevilo. Samoz že i filtř Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 A? je v knížce co chce, 10W40 je podle mě pro 306 ideální volba. Ale jak říká Oddie, záleží dost na stavu motoru (mě chtěli posledně v servisu dokonce přesvědčit na plnou syntetiku!!) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 jiri.wolf :páč je dražší ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trundik Odesláno 21. květen 2004 Sdílet Odesláno 21. květen 2004 Haló a co benzín 405 (novej model) dvoulitr. Jaký olej a jak často? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 22. květen 2004 Sdílet Odesláno 22. květen 2004 Napsán autorem Trundik Haló a co benzín 405 (novej model) dvoulitr. Jaký olej a jak často? polosyntetika s výměnou po 10 tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri.wolf Odesláno 22. květen 2004 Sdílet Odesláno 22. květen 2004 Vix: Jojo, tak nějak to bude ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Spec Odesláno 22. květen 2004 Sdílet Odesláno 22. květen 2004 Já se v tom teda moc nevyznám. Mohl by mi někdo osvětlit v čem je lepší polosyntetika, v čem syntetika a co přesně zmanenají ty čísla v označení? Třeba jaký je rozdíl mezi 10W40 a 15W40 atd. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dress Odesláno 22. květen 2004 Sdílet Odesláno 22. květen 2004 Napsán autorem Spec Já se v tom teda moc nevyznám. Mohl by mi někdo osvětlit v čem je lepší polosyntetika, v čem syntetika a co přesně zmanenají ty čísla v označení? Třeba jaký je rozdíl mezi 10W40 a 15W40 atd. Díky diskusi týkající se olejů najdeš např. http://www.aditiva.cz/test/ běží teprve chvíli tak zatím neobsahuje moc informací jinak pokud by tě zajímala problematika olejů blíže tak např.: Slovník odborných pojmů Viskozitní klasifikace olejů Výkonnostní klasifikace motorových olejů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.