Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Po kolika km je nejlepší měnit olej a co olejový filtrr?


paradise

Recommended Posts

Napsán autorem vix

Filtr se u dieselu meni pokazde.. u nekterych benzinu se olejovy filtr mohl menit ob vymenu . Takze ta otazka nebyla vubec spatna ;)

Jinak, pratele nafty, taky vas fascinuje, co vytece po tech 10 tkm za sajrajt ? To uz snad ani olej neni... :o

Nu kdybys viděl, co \"vyteklo\" tátovi se Sierri po 40 kkm :D. Když jsem to tenkrát viděl, tak už měnim radši v 9000 km:-)

[Editován dne 20/5/04 Marty]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předepsaný interval výměny minerálu pro ty staré diesely je 7500 km, filtr samozřejmě pokaždé!!! Fakt dobrý nápad, jak ušetřit 150,-Kč...

Pokud používáte polosyntetiku, stejně není dobré interval výměny nějak moc prodlužovat, 10tis je tak akorát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V příručce na 306D? To je teda nějaká divná příručka...

Starý model 205D a 309D (cca do r.90) měl předepsáno 15W-40.

Novější modely 205D a 309D od toho r.90 mají v manuálu zase ten 15W-40, ale pro některé země, hlavně severské, je uveden i 10W-40.

Já používám 10W-40 do všech těch dieselů - i těch nejstarších. Pouze u starých extra hodně jetých kousků (půl miliónu km apod. ), pokud by to žralo olej, je třeba zachovat ten minerál. Ale u několika motorů r.v 88-90 a nájezdem cca 250tis km jsem tenhle problém neměl, a jezdí na polosynte 10W-40 naprosto bez problémů.

Resumé - do novějších zachovalých modelů 205, 309, 405D/TD bych používal polosynte 10W-40 a interval výměny 10tis km. Pro 306 samo taky, to je totéž co nový model 405. U starších modelů je třeba zhodnotit stav toho kterého motoru, a případně nechat minerál - a výměnu raději po 7tis km.

Připomínám, že do těhle motorů v žádném případě nepatří plná syntetika!!! Ty motory na to nejsou stavěné, už jsem jich viděl pár takto zničených... ale kupodivu taky jeden, co na plnou najel přes 50tis km, a pak jej majitel prodal (koupeno bourané při 100tis km, prodáno dále při 150tis km) - já bych to ale na svém autě neriskoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsán autorem Spec

Já se v tom teda moc nevyznám. Mohl by mi někdo osvětlit v čem je lepší polosyntetika, v čem syntetika a co přesně zmanenají ty čísla v označení? Třeba jaký je rozdíl mezi 10W40 a 15W40 atd.

Díky

diskusi týkající se olejů najdeš např. http://www.aditiva.cz/test/ běží teprve chvíli tak zatím neobsahuje moc informací

jinak pokud by tě zajímala problematika olejů blíže tak např.:

Slovník odborných pojmů

Viskozitní klasifikace olejů

Výkonnostní klasifikace motorových olejů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...