Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Příspěvky


Bohumil

Recommended Posts

Mně dělal zadek prahu pán v důchodu v Kolíně, který celý život dělal klempíru. Rozmluvil mi výměnu celého prahu, udělal tedy zadek, nalakoval, ošetřil, udělal i to uvnitř a ještě tam dodělal nějaké výztuhy kvůli zvedání heverem, ale já od té doby beru auto stejně hydraulickým za nápravy. Jsou to 2 roky a krásně drží, žádná koroze, ani vevnitř ani venku, ba i když jsem to dnes zvedal origo heverem za práh protože mi velký přestal heverovat, krásně a beze strachu jsem auto zvedl :) Nevím jak cenově, ale dělal mi i uhnilý spoj nosníku u spolujezdce a se vším všudy to stálo 8k tuším. Jestli je to za tohle moc/málo/úměrně netuším ale zatím nelituji. Ještě mě tedy upozornil, ať to klidně jednou za rok vezmu dutiňákem. 

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 ještě jsou lidi, co mají radost z dobře odvedené práce, ale vymírají a nejsou následovníci, většinou jak píšeš--chlap v důchodu, co se už nemusí honit za prachama a dělá to spíše aby se zabavil, a je jedno, jestli autoklempíř, nebo tesař...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Nojo, no, dneska se zvenku přilepí kus plechu, napatlají na to nejakou hmotu, stříknou lakem a je vyděláno. 😞 Šmejdi.

Měl jsem kdysi Š120, asi v 87 jsme s kamošema udělali prahy a podlahu a v r. 94 když jsem to prodával to furt drželo. Pak jsem měl VW Passata B32 a to taky drželo asi 8 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Bohumil  nechci omlouvat fušeřinu, ale ono to hodně souvisí s dobou--kolem 1970 jsme sundávali blatníky , dveře atd. na fungl nových Š 100, skelet a dutiny napatlali tlumexem a co kdo sehnal, pak se to složilo zpátky..., auto zpravidla přes zimu odpočívalo v garáži (stodole), zatímco my mrzli na zastávkách MHD, prostě se dělaly z dnešního pohledu neuvěřitelné věci, hlavně aby auto vydrželo co nejdéle, jenže kdo to dnes bude dělat ??  chci tím říct, že auto ztratilo tu hodnotu, co mělo kdysi a spousta kdysi běžných oprav karosérií je dnes vysoce nerentabilní, takže zbývá zalepit, zakytovat, stříknout a odjezd :), ano--na nějakém veteránu atd. to smysl ještě má :papa

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jak píše @ozzy56 klempířina nebo plechařina na autě je z pohledu ekonomiky opravy dost složitá. Pokud na tom autě záleží a seženeš nějakého důchodce který to bere tak že si udělá nějakou korunu na pívo a cigára ale hlavně nemusí sedět doma s babkou kteráho neustále péruje ale zavře se v dílně kde má svůj svět tak máš vyhráno protože takovej člověk si za práci řekne " směšnou " částku a na materiálu si nepřirazí téměř nic. Navíc většinou protože si s tím hraje ani nekupuje celé díly ale koupí tabuli černého plechu a z ní to vše tvaruje perfektně to ošetří a vše udělá opravdu špičkově jediné co tak mu to trvá delší dobu ale výš že tam je ta kvalita a dobře odvedená práce.  Mě sem chodí pomáhat kluk vyučenej autoklempíř do učení chodil chvilku po převratu kdy ještě na učňáku byli ty starý mistři který učedníkům měli co předat takže se dá napsat že je vyučenej po staru a vyznává tu starou školu. Lidi on je šikovnej precizní všechno za jeho práci dám ruku do ohně. Má to bohužel obrovské ALE on nerozlišuje jestli dělá svoje nebo zákaznické auto což je pro zákazníka výhoda jenže málokterý zákazník má pochopení proto že mistr klempíř by při výměně blatníku vyměnil i celý nárazník nebo ho aspoň nechal nově nalakovat a že mu práce trvá jednou tak dlouho než jinému který usekne ten poškozený blatník sprejem foukne vnitřek nového aby to mělo trochu navíc antikorozky podlepí to tmelem a plácne to na auto doladí spáry nastrojí a auto za jeden den jde z dílny ven a faktura je pro oba v přijatelné výši. Honza jeden den odstrojí usekne blatník  vyrovná úchyty nebo vytvoří nové nový blatník napatlá povnitřku štětcem zrovna tak napatlá odkryté části auta no a do druhého dne to musí schnout pak ten blatník třikrát pasuje aby to opravdu sedělo a večer ho podmaže tmelem a nasadí  třetí den to teprve nastrojí a strašně se vzteká že se nelakoval ten nárazník. A když mám na takovou práci vytvořit fakturu že je na tom třeba 3x7 hodin práce protože vím že ta jeho práce si zaslouží aby to dostal pořádně zaplacené tak si musím pro zákazníka přichystat sakra dobré zdůvodnění proč výměna blatníku vychází v materiálu na 4000 Kč + 2500 Kč za lakování + 7300 Kč  práce když mu pojištovna dala 6000 Kč na všechno. Proto klempířinu víceméně nedělám protože já mám trpělivost tak na nějakou výměnu šroubovaného blatníku kus za kus ale dorovnávat nebo dotvářet chybějící úchyty na to si netroufnu a když to dám Honzovy tak vím že jo že to bude ale nikdo to pak nechce zaplatit.  No protože nikdo se nekouká na to jak precizně je ta práce odvedená protože nikoho ze zákazníků to nezajímá jak to vypadá zespod toho blatníku každému stačí když to zvrchu ladí je stejná barva a vydrží to do dalšího ťukance. Auta jsou spotřební materiál a bohužel i mi mechanici jsme se tomu museli přizpůsobit protože takové hraní si s tím to zaplatí maximálně člověk který si nechává renovovat veterána nebo nějaký vzácný kus auta ke kterému má nějaký vztah ale pixlu na denní ježdění " mistře nějak to udělej aby to fungovalo a nestálo to svět " 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vena garážmistr : tak takhle podobně pracuje ten známý, co u něj občas dělám brigádičku.... Zrovna včera jsem koukal, jak má přibodované předky prahů na starším Golfu.... Ručně vymodelované, prostě paráda ještě před finální úpravou....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Véna garážmistr - ono je to taky o tom, co je ochotná zaplatit pojišťovna. Pokud si svou blbostí trefím auto a mám ho havarijně pojištěné (ještě hůř mě trefí někdo s pojistkou u ČPP nebo jiné pojišťovny pro nemajetné), pak bych si přál, aby mi pojišťovna zaplatila opravdu kvalitní opravu. Jenže já se dozvím, že mám 15ti letý škopek, že bych si ho kvalitní opravou ZHODNOTIL ! a to teda panáčku ne! MY Ti cvakneme maximálně X% z fakturovaný částky nebo Y% rozpočtem a Ty si s tím už přece nějak poradíš. No a páč nehoda se většinou neplánuje, tak má v tu chvíli v portmonce jen málo lidí takové obnosy, aby si mohli dovolit vytáhnout třeba 1x tolik než dostali plnění od pojišťovny, aby si nechali kvalitně opravit auto a zítra řešili opět škodní událost s vysvětlováním, že si to fakt nevymýšlí, že je auto prostě zase zbořený ...
No a tak se drahé opravy redukují na "Dej to do kupy co nejrychleji za co nejmíň" a kvalitní klempíři jdou radši kroutit volantem u MHD, páč tam mají klid a nemusí se za svou práci stydět (páč proč dělat kvalitně, když to po mě nejen nikdo nechce, ale ani mi tu kvalitu nikdo nezaplatí)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...
  • O 5 měsíců později...
V 13. 4. 2017 at 9:33, Bohumil napsal:

Tak trochu mě vypekla závada blinkrů na pravé straně. Připojil jsem vozík, chvíli to vše šlapalo, pak přestala jít pravá strana, i odpojení vozíku. Po uřezání šroubů vzadu u tažného jsem se dostal do zásuvky a vlivem vlhkosti, soli, . . . byly skoro sežraný dráty a konktory v dolní části. Vyměnil jse zásuvku, znovu zapojil a furt pravá strana nešla. Vyndal jsem vzadu z pravého světla to v čem držej žárovky a žárovka blinkru v rytmu lehce žhnula. Koukal jsem do pojistek, pojistky na blinkry jsem nikde v manuálu nenašel. Začal mě na zádech studit pot, jestli není odpáleného ještě něco dalšího. Pod volantem u páček vše šlo, nikde nic neshořelo. Pak jsem si vzpoměl, že jsem se jednou peklil s držákem žárovky blinkru v přpravém předním světle. Vyndal jsem to, žárovku zkusil solo a šla. Dal jsem jí do držáku a nešla. Naopak ně začaly pálit do prstů drátky, kterýma jsem to měl připojené ke zdroji. Žárovku jsem dal do jinýho držáku a svítila. Zandal jsem jí do světla a vše fungovalo OK. Sobotní odpoledne v pr..li, kvůli takové pí....ně. Zrovna bylo hezky, okolo jezdili cyklisti a já skřípal zubama pod autem. Jak se může sama vyzkratovat ta černá věc ve které je žárovka na blinkr to mi hlava doteď nebere.

@Bohumil děkuji za tento archivní příspěvek :) do puntíku přesně, akorát na levé straně. Za jízdy najednou rychlejší blikání, tak jsem si říkal, že to bude žárovka. A pak koukám, že levá strana nejde vůbec. :o pochopitelně jsem taky hledal pojistku a po chvíli hledání na fóru jsem našel, co jsem hledal :)takže dík:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...
  • O 2 týdny později...
  • O 5 měsíců později...

Asi před měsícem mě vypekla žárovka v mlhovce u pravého světla. Pokoušel jsem se její výměnu a nová mně vypadla z ruky a zapadla někam ke světlu a schovala se. Koupil jsem novou, že jí tam vložím. Když se mně podařilo jí tam správně usadit a chtěl jsem jí zajistim tím pérkem, tak koukam kde je pérko a ono vypadlo. Naštěstí ne do světla. Zajel jsem do servisu a prý musí světlo ven, že to pérko tam jinak nezaháknou. No tak jsem si raději nechal udělat, už mě nebavilo s s tím babrat. Zařekl jsem se, že v mlhovkách už nikdy žárovku měnit nebudu. Mlhovky používám na denní svícení, v potkávačkách mám žárovky "trochu" dražší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Zdravím všechny. Tak už mě Peugeoti "vypékat" nebudou. Jean (307) už byl za ty roky tak zkorodovaný, že se nevyplatilo ho opravovat. Tak jsem ho předal k ekolikvidaci. Mazlík (3008) už měla 15 let a začaly se projevovat různé neduhy, tak jsem jí dal protiúčtem. Ještě mě po nich zůstaly kompletní kola na letních pneu, a další věci, je to rozepsáno v patřičných sekcích.

Asi ke konci prosince jsem začal hledat co pořídit jiného, nic s elektrikou jsem nechtěl ani žadné dotykové displeje, prostě normální auto s normálním motorem, žádný astmatický a udýchaný ludry. Vyhrála to nakonec Mazda CX30. Poctivý dvoulitr, 137kW a je vyřešeno. Tak snad bude dobře sloužit.

Mějte se pežoťácky a přeju hodně pohodovýc km s kolama po silnici a s anténou nahoře.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeju ať jsi pokud možno spoko, myslím, že Mazda není špatná volba (byť já mám teda s dodávkou zkušenosti naprosto strašné, tak třeba na 626 nebo tzv. šestkovou řadu jsem žádné extra stížností nečetl 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...