Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

MOTOROVÝ OLEJ: výměna oleje, jaký používáte olej, značky typy množství


Shemik

Recommended Posts

nevim,nevim, ale 10W40 je podle mě špatně :myslim

Proč by to mělo být špatně,Fiat doporučuje Selenia Turbo diesel což je 10W-40 a nebo Selenia WR diesel 5W-40 a tu dle návodu doporučují pro teploty -15 a více. Takže naprosto v pohodě. A raději vyměním častěji levnější olej cca 13-14000 než dotahovat do konce dražší.

[upravil dne 13/2/11 15:28 Milan+]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
Návštěvník

Ajo no tak Total v mazacím plánu uvádí pro manuální převodovku rovný 2 lity. A Castrol 2,1 litu. Nerozlišujou 5 a 6 kvalt. Takže asi ty 2,4 litry budou OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do té převodovky se dává 80W90 ? nebo jaký.Mám 2.0HDi 79KW.Díky

[upravil dne 11/4/11 06:52 C82003]

Peugeot dává Total Transmision 75W80--ty francouzské převodovky jsou háklivé na olej, dej radši to, co radí výrobce,ten olej už nikdy měnit stejnak nebudeš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Mám 2.0hdi 88kW bez FAP, jaký olej by do toho měl přijít, taky Total Ineo ECS 5W30?

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/37-1-Total/0/5/263-Total-Quartz-INEO-ECS-5W-30-5l

A ještě jeden dotaz, není tam \"klasický\" olejový filtr ale jen výměnná vložka. Kde se k němu dostanu? Pod kapotou není nic vidět takže asi po sundání krytu motoru bude někde zezadu

http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;16;145990;172901;2060013;2060014;2060015|CT=4|PCT=16|CUR=0|PGS=20|PT=0|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0|

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 2.0hdi 88kW bez FAP, jaký olej by do toho měl přijít, taky Total Ineo ECS 5W30?

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/eshop/37-1-Total/0/5/263-Total-Quartz-INEO-ECS-5W-30-5l

A ještě jeden dotaz, není tam \"klasický\" olejový filtr ale jen výměnná vložka. Kde se k němu dostanu? Pod kapotou není nic vidět takže asi po sundání krytu motoru bude někde zezadu

http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;16;145990;172901;2060013;2060014;2060015|CT=4|PCT=16|CUR=0|PGS=20|PT=0|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0|

já dávám tohle TOTAL QUARTZ 9000 5W/40

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Co se týká olejové náplně do vozidla, Peugeot 807 2,2 FAP r. v. 2004, olejové náplně je zapotřebí 4.8l.

Pro vozidla s FAP (z francouzského Filtre Anti Particules) též DPF (angl.Diesel Particle Filter) filtr pevných částic, je potřeba olej kompatibilní s katalyzátory – pro zážehové a lehké vznětové motory.

Dle normy ACEA (Association des Constructeurs Européens d´ Automobile, EU) se tyto oleje označují velkým písmenem C a jsou rozděleny do skupin C1, C2, C3.

C1 – Oleje určené pro použití s katalyzátory FAP/DPF (filtr pevných částic) a TWC (trojčinný katalyzátor) ve vysokovýkonných motorech požadující nízkoviskozní olej s nízkým SAPS (chemické limity) a s viskozitou při vysoké teplotě a vysokém střihovém zatížení (HTHSV) vyšší než 2,9 mPa.s. Oleje prodlužují životnost katalyzátorů a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.

C2 – Oleje pro použití s katalyzátory FAP/DPF a TWC ve vysokovýkonných motorech konstruovaných pro nízkoviskózní oleje s HTHSV vyšší než 2,9 mPa.s. Oleje prodlužují životnost katalyzátorů FAP/DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.

C3 – Oleje pro použití s katalyzátory FAP/DPF a TWC ve vysokovýkonných motorech. Prodlužují životnost katalyzátorů FAP/DPF a TWC. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.

Proto jsem překvapen, že dáváte olej 10W-40 který je na částečně syntetické bázi a žádný z olejů tyto normy nesplňuje!!!

Pro je doporučen olej 5W-30 z našeho portfolia tyto normy splňuje například olej SHELL HELIX ULTRA EXTRA, ACEA C3/C2 , A3/B4, VW 504.00/507.00, MB 229.51, BMW Longlife 04 a Chrysler MS-11106, jde o plně syntetický motorový olej, který splňuje všechny servisní požadavky předních německých a francouzských automobilových výrobců (viz specifikace). Spojuje možnost prodloužení servisních intervalů s maximální schopností čištění motoru. Zvyšuje hospodárnost spotřeby pohonných hmot a umožňuje výborné startování za studena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebo tenhle : DIVINOL Syntholight C2 5 W-30 Je speciální syntetický motorový olej pro moderní benzínové a naftové motory. Zvláštní složení „Fuel Economy“ zaručuje úsporu pohonných hmot. Je určen zvláště pro modely PSA (dodržujte pokyny výrobce) se systémy úpravy výfukových plynů nebo bez nich, např. s katalyzátory nebo s filtry výfukových sazí, u nichž je nutno použít olej v souladu s ACEA C2. Tento kvalitní motorový olej zajišťuje rovněž rychlé promazání, zvláště ve fázi startu a chodu zahřátého motoru.

Specifikace: API SM/CF, ACEA A1/B1; A5/B5; C2, ILSAC GF-3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Je to popsáno v servisní knížce, koukám do ní jestli bude jednodušší ji nafotit, nebo příslušné úkony vypsat. Vydrž, nějak to vyhodnotím a ozvu se.

Edit 1:

U 807 (C8) HDi je to takto:

Při běžných provozních podmínkách každých 20.000 km (ztížené podmínky 15.000 km) nebo dva roky výměna - motorový olej, olejový filtr, pylový filtr, vyčištění filtru nafty

Po dvou letech vyměnit brzdovou kapalinu

Každých 60.000 km výměna - naftový filtr, vzduchový filtr

Každých 120.000 km doplnění Eolysu

Po deseti letech nebo 160.000 km výměna rozvodového řemene, ztížené podmínky po 120.000 km

Po patnácti letech bezpečnostní pásy s předpínači a airbagy

Ztíženými provozními podmínkami se rozumí: používání vozidla převážně v městském provozu (rozvážková služba, taxi), používání vozidla v zemích s velmi horkým podnebím (mimo Evropu), nebo v místech s prašnou atmosférou (stavby), opakované krátké trasy (se studeným motorem) nebo používání pohonných hmot pochybné kvality (obsah síry vyšší než 500 ppm).

Snad jsem to všechno pochopil a napsal správně :papa

Edit 2:

Obávám se, že v návodu k obsluze toto uvedeno není.

[upravil dne 30/1/12 22:19 od Bigbadjohn]

[upravil dne 30/1/12 22:24 od Bigbadjohn]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V jakém servisním intervale měníte olej. Popřípadě nemáte někdo nějakou tabulku kdy měnit brzdovou kapalinu, rozvody, naftový filtr atd.? Díkes

Na stránkách Peugeotu či Citroenu si stáhni návod k obsluze osmsedmy nebo céosmy a vše tam najdeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl vědět, jestli existuje tabulka, tak jsem mu ji sem přepsal. O skočených rozvodech si tu může přečíst spoustu příspěvků, obrázek si musí udělat každý sám. Je potřeba jako při každé jiné činnosti používat hlavu. Já třeba měním motorový olej a vzduchový filtr každý rok (u všech aut co jsem měl), měnil jsem i olej v převodovce (u C8 i u Felicie), motor bumbá jen Verva Diesel, rozvody dle doporučení známého maximálně po osmi letech nebo 100.000 km ... Každý svého štěstí strůjcem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...