Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Levé kolo bouchá, P406


-=Michal=-

Recommended Posts

Tak se mi podařilo na dálnici přejet v cca. 120 km/h takovej ten podstavec litinovej na značky (6cm výška ?). Asi ho odhodil nějakej tirák v šikaně. Rána jak z děla. Nicméně na první pohled se nic nestalo. Ani nebouchlej disk, volant drží rovně a geometrie se taky zdá být OK. Minulý týden jsem byl dokonce na STK, která normálně prošla - takže čepy a pohledově asi bez problémů.

Proč to teda píšu:

když najedu na práh nebo vyjíždím z garáže a najedu na zlom mezi patry, tak v levém kole od té doby vždycky jakoby docela nahlas cvakne. V servise na nic nepřišli, ale mám strach. Na co dát bacha ? Co zkontrolovat ? Byla to šleha jak blázen a zdá se mi divný, že by to auto přežilo bez poskvrny - takový štěstí v životě zas nemám :myslim:D

[upravil dne 31/12/08 -=Michal=-]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: honza406

stabilizační tyčka bych tipnul,že by na to nepřišli??

Nikdo na nic nepřišel. Já měl sundaný kolo a se vším jsem zkoušel silou hejbat a nic. Podle mne tam ta vůle někde je, ale je potřeba holt akorát větší síla.

Se servisama mám v poslední době tak špatný zkušenosti, že bych se vůbec nedivil, kdyby se na kontrolu toho kola prostě jen vy..li. Ten stabilizátor vím jak vypadá i co dělá (u minulého auta jsem si je měnil i sám), ale jak jej pořádně testnout ? dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zapáčíš pajsrem o stabilizátor a druhou rukou držíš čep tyčky--a cítíš vůli (když je)

to samé opakovat v čepu na tlumiči

plochý klíč na tu horní matku nééé,jde to krásně očkem...

(platí pro horní příspěvek)

[upravil dne 31/12/08 ozzy1956]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: -=Michal=-

Původně zaslal: ozzy1956

stabilizátor sis dělal a nevíš,kde jsou tyčky ???:roll:roll

Néééé, to vim samozřejmě. Ale dělal jsem to u Astry, kde jednoduše tyčka urezla na jedné a pak za čas na druhé straně. Jak poznat mezifázi, než to upadne netuším. Podle vůle ? Asi :-)

tyčky se mění hned,když zjistíš vůli (většinou to poznáš podle

různých zvuků a pazvuků od kola)

určitě se nečeká,až tyčka sama odrezne :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne moje kocicka taky zacala po jedne velmi ostre a nesetrne jizde bouchat. Peugeotu v Hodonovicih mi rekli, ze je vsechno OK, a ze auto pri jizde muze vydavat kdejake zvuky, a ze se mi to asi jenom zdalo. Nicmene v mistnim servisu v nasi obci byli peclivejsi, a zjistili, ze mi odesla kost (tycka stabilizatoru) na pravem prednim. Pri rucnim rozhoupani auta ze strany na stranu sla moc dobre slyset. Vyhoda tohoto servisu byla, ze jsem celou dobu civel na mechanika, a priste si kosti menim sam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: tbarth

Mne moje kocicka taky zacala po jedne velmi ostre a nesetrne jizde bouchat. Peugeotu v Hodonovicih mi rekli, ze je vsechno OK, a ze auto pri jizde muze vydavat kdejake zvuky, a ze se mi to asi jenom zdalo. Nicmene v mistnim servisu v nasi obci byli peclivejsi, a zjistili, ze mi odesla kost (tycka stabilizatoru) na pravem prednim. Pri rucnim rozhoupani auta ze strany na stranu sla moc dobre slyset. Vyhoda tohoto servisu byla, ze jsem celou dobu civel na mechanika, a priste si kosti menim sam.

Jooo, taky jsem si měníval sám, ale někdo tvrdí, že je po výměně třeba udělat geometrie. Nebo to platí jen pro zadní nápravu ??? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: honza406

platí jen u zadní nápravy u přední se nemusí dělat geometrie.Přední stabilizační tyčky nemají nic společného s geometrií

I při výměně zadních tyček stabilizátoru se geometrie nedělá!!

není tam nic seřizovatelného--takže jen výměna.:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ozzy1956

Původně zaslal: honza406

platí jen u zadní nápravy u přední se nemusí dělat geometrie.Přední stabilizační tyčky nemají nic společného s geometrií

I při výměně zadních tyček stabilizátoru se geometrie nedělá!!

není tam nic seřizovatelného--takže jen výměna.:)

Tak v tom se zkuste shodnout :-) U Vašendů mi při výměně zadních tyček stabilizátorů dělali geometrii

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: tomike

Tak ako to je s tou geometriou zadnej napravy? Na jar budem menit zadne stab. t na zadnej naprave tak nech to je v pohode. Je ta vymena zlozita, da sa zvladnut aj doma pri troche zrucnosti?

řešili jsme SVISLE tyčky stabilizátoru,jak předního,tak zadního--

při výměně těchto tyček se geometrie nedělá.

Výměna je VELMI jednoduchá--s pomocí IMBUS klíče (myslím 6) si

přidržujeme samotný čep,klíčem (myslím 16) povolíme matice--je

velmi dobré si to postříkat WD (předtím očistit ocel. kartáčem)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ozzy1956

Původně zaslal: honza406

platí jen u zadní nápravy u přední se nemusí dělat geometrie.Přední stabilizační tyčky nemají nic společného s geometrií

I při výměně zadních tyček stabilizátoru se geometrie nedělá!!

není tam nic seřizovatelného--takže jen výměna.:)

Na zadku se geometrie musi delat ale ne u vsech modelu 406. Ja sem na svim musel.Protoze mam na zadku stabilizacni tycky z exetrickym sreoubem(stavitelny).Jak uz sem psal nektere modeli to nemaj proto sou stabilizacni tycky o par korun levnejsi nez ty z exentryckym sroubem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Bobo.KH

Původně zaslal: ozzy1956

Původně zaslal: honza406

platí jen u zadní nápravy u přední se nemusí dělat geometrie.Přední stabilizační tyčky nemají nic společného s geometrií

I při výměně zadních tyček stabilizátoru se geometrie nedělá!!

není tam nic seřizovatelného--takže jen výměna.:)

Na zadku se geometrie musi delat ale ne u vsech modelu 406. Ja sem na svim musel.Protoze mam na zadku stabilizacni tycky z exetrickym sreoubem(stavitelny).Jak uz sem psal nektere modeli to nemaj proto sou stabilizacni tycky o par korun levnejsi nez ty z exentryckym sroubem.

Takové informace slyším poprvé;).

Zadní náprava:

Vodorovné tyčky mají excentr a musí se seřizovat sbíhavost.

Svislé tyčky nemají excentr a nemusí se seřizovat sbíhavost.

Mají to tak všechny 406, dovolím si tvrdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: honza406

Původně zaslal: Reff21

bych zkusil vyměnit tlumič...popřípadě celou vzpěru, protože při raně dostane nejvíc naprdel tlumič a spodek vzpěky.....uložení náboje;)

pokud bych já měnil tlumič tak rovnou oba .;)

tak jasný..já měl namysli nějaký starší..jen na vyzkoušení, je to otázka půl hodinky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ozzy1956

Původně zaslal: honza406

platí jen u zadní nápravy u přední se nemusí dělat geometrie.Přední stabilizační tyčky nemají nic společného s geometrií

I při výměně zadních tyček stabilizátoru se geometrie nedělá!!

není tam nic seřizovatelného--takže jen výměna.:)

Zeptej se Jirky Pošíka (Jirkap), jak dopadne 406ka po té, kdy se vymění tyčky na zadní nápravě a nejede se na geometrii

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...