Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Typ, cena, vykon, zkušenosti s autobaterii


gen.Migen

Recommended Posts

S příchozími mrazy mi pomalu ale jistě odchází baterka. Tak tu chci nahodit téma, jakou baterku - Výrobce koupit. Jaké máte zkušenosti, ceny atd. Potřebuji takovou, která i při mrazech bude točit jako divá a bude mít sílu, protože mám 2.1 TD. Přes víkend jsem musel vždy na noc vyndat stávající baterku abych ráno vůbec mohl nastartovat:) Prostě jak mrzne, tak se mi rychle vybijí a ztrácí kapacitu a startovací proud. Pokud máte někdo rady a zkušenosti tak sem s nimi :) Jinak baterku musím koupit dnes a zatím jsem vyhlídl od firmy Faam 74Ah 680A 12V

Link to comment
Share on other sites

mám dobré zkušenosti i se zn. BANNER. Není tak drahá jako Bosch nebo Varta (toto jsou špičky v kvalitě i ceně,řekl bych),ta moje

bannerka měla dva kontakty plus a dva mínus--takže se pohodlně dá připojit něco navíc...měl jsem myslím 72 Ah

na P 205 D a pět roků žádný problém.;)

[upravil dne 24/11/08 ozzy1956]

Link to comment
Share on other sites

Jak to tak čtu, tak tu zaznělo par značek, které všichni známe a nikdo s žadnou neměl potíže. Z toho duvodu soudím, že je to prakticky jedno co koupim (mimo globus, makro, tesco atd :-D ). Nadruhou stranu sem četl pár testů, a např Varta, která je docela drahá a uznávaná tam nedopadla nejlíp. Spíš na tom byla špatně:) Diky za rady. Každopadně koupim 74Ah. Myslim, že hlavní věcí je to, kde se baterie koupí, protože v některým obchodě muže stát třeba i rok bez udržby a to není dobrý. Našel sem obchod, kte se o všechny baterky starají, a mají je jak se říká suché. Na požadani je naplní a nabijí, tudíš perfektní kvalita. http://www.faam.cz/

Link to comment
Share on other sites

Víš co ono to je v podstatě fuk,důležité je aby to mělo alespoň kapacitu ,,na 2 litra,,přes těch 70Ah ale nejdůležitější na celé baterii je startovací proud ( alespoň těch 680A) čím vyšší tím lépe a opačně.A u dieselu platí všeobecně,že čím má motor horší tlaky (hodně najeto) tím tu baterii potřebuješ mít logicky silnější,abys ho nastartoval.

Link to comment
Share on other sites

Mám takovou zkušenost, že u modernějších aut, pokud nemáš smůlu a nenarazíš na zmetek už z výroby (což se může stát jak u Varty, Bosche, tak u Banneru či TopLy), a pokud máš v pořádku elektriku na autě a občas poskytneš baterce servis (destilka + já jedenkrát do roka před zimou nabíjím), tak ti jakákoliv odvede dobrou službu bez problémů. Svou 405 jsem koupil s original baterií a bez problémů fungovala. Klekla ze dne na den definitivně. (auto normál startovalo, při startu ani rádio nezhaslo a druhý den po otočení klíčkem nic, zhasly kontrolky) asi se rozsypaly desky. Té baterii bylo 9 let! Bylo to v sobotu, tak jsem půjčil auto od našich a jel do obchoďáku pro \"cokoliv\", abych mohl odjet na výlet. Koupil jsem cosi, název už si nepamatuju, s tím, aby to mělo odpovídající hodnoty a tak nějak jsem počítal s tím, že to do roka - dvou klekne a koupím novou. No, ale skutečnost byla taková, že jsem dědka prodal letos i s tou baterií a bylo jí skoro 8 let!

Jediné, co dodám, je, že jezdím denně min 20 km.

Link to comment
Share on other sites

Jojo, přesně tak, duležite je taky jezdit deně. A nebo parkovat ve vytapěne garaži:) Ja koupil novou Famm. Ted startuji bez problemu. Ale technik co mi proměřoval tu starou řikal, že je ta baterka dobra, kapacita, napětí i startovací proud změřil a řikal že dobry, že asi jen když je mraz tak už tolik nestači na objem 2.1. Tak ji možna prodam někomu do benzináku. Jinak mi technik řikal, že kvalita baterie se pozná až při věčích mrazech, cca -8 a mín.

Link to comment
Share on other sites

taky budu muset řešit. Teď co jsou ty \"mrazy\" tak už to není ono a 2x jsem jí musel nabíjet. Jinak je to original BOSCH 55Ah 8let stará ... pravděpodobně půjdu do nějaké 65 Ah Varty. Na benzínovou 2.2 by to mohlo bejt víc než dost, když tam ta 55tka vydržela tak dlouho.

Link to comment
Share on other sites

Měl jsem obyč Vartu 55Ah - tu tam kupoval ještě předchozí majitel (auto mám 3,5 roku) a ta začala umírat letos v září v Tatrách, když tam napadnul první sníh. Koupil jsem po návratu v AK na P-C kartičku Vartu Silver Dinamic 54Ah a točí jak o život:super

Link to comment
Share on other sites

ja jsem kupoval auto v cervenci, v zari mi klekla baterka, ale totalne, ze dne na den, vecer prijedu domu, rano chci nastartovat a nic, uz to neotocilo, tak jsem kouknul pod kapotu a byla tam jeste origos baterka, 8 let !!! coz je velmi solidni, myslim, ze to byla delco nebo delphi ??? nevim.

pak jsem koupil perion, myslim 60Ah, s.p. 500A tusim, vse v poho, ale jak bylo nedavno u nas minus 6, tak uz se ji moc tocit nechtelo, tak jsem se dival jake kapacity se doporucuji do meho auta a vcera jsem si v AK objedna vartu blue dynamic 72Ah,680A.... dnes si pro ni po praci jedu do fm jedu... tak jsem zvedav...

jinak bude volna baterie perion, nema nekdo zajem :)

Link to comment
Share on other sites

Ja tam měl PERION 71Ah / 680A, asi 5 let starou, ale v mrazu už asi nestačila, jinak startovala vpoho. Obecně značka Perion je druhojakostní. Tudíš spíš pro menší obsahy a ne moc do mrazů. Taky je baterka k mání, borec ji změřil a řikal že vše ok, ale hold ten muj motor prej je už dost velkej, a z toho dovodu a asi staři už nestačila. Točila v mrazu tak polovični rychlostí jak ted ta nová. Ale i tak to stačilo na nastartování. Jen sem měl strach že příde - 18 a to by dle mě neutočila.

Link to comment
Share on other sites

jj, tak perion je venku... jinak prodejce mi rikal pri koupi, ze pry to je nejaky repas varty, ze se to vyrabi ve stejnem zavode.... no nic, to je fuk...

vcera jsem si v AK vyzvedl vartu bleu dynamic 72Ah/680A, dostal jsem 20% slevu :), takze castka za rocni clenstvi je jakoby zpet :), tim chci rict, ze se opravdu vyplati byt radnym clenem klubu a nejenom z financniho hlediska :roker...

pred chvili jsem namontoval tu novou vartu a mel jsem problem ji vubec uchytit, v kasliku byla trochu na volno, po stazeni petlici uz se ale ani nehla, nicmene, kryt na ten kaslik mi tam bohuzel nesel spravne dat, proste ta baterka je vetsi, takze jsem ho tam nejak nasilim aspon na jednom konci natlacil, ale doufam, ze mi nebude delat za jizdy problemy... nemate nekdo tip, jak se s timto elegantne vyporadat ????

a co se tyka startu, pche, tech 680A to otoci jako nic a motor chyta napoprve :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...