Jump to content
  • Aktuální cíle darů

306 ... litá kola ... změna jízdních vlastností


apfelix

Recommended Posts

mam 306 1,4 a patnactky195/55.....:papa.....co se tyce spotreby, tak pri svem zpusobu jejiho mereni, dotankovani do plne, rozdil nevidim......pokles vykonu taky nepozoruji (trebe jsem guma)......jedine ted jsem si vsiml, ze po prezuti na zimaky, (165/70 R13) jde rizeni o neco lehceji......

Link to comment
Share on other sites

zalezi jaky litaky tam das a hlavne jaky gumy! Pokud to udelas jak jeden muj kolega z prace co mel plechy s gumou 165/80R13, pak koupil litaky 13\" a dal na ne ty same gumy, no pochvaloval si, jak to drzrzi mnohem lip, cemuz jsem se jen smal.

Pokud tam das treba 17\" a gumy 225/35R17 tak to bude zmena jako prase! Pokud tam das ty gumy co jsi mel na plechach tak to nepoznas. :papa

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Blizzard

měl jsem na 306 1.4 16\" hliníky s pneu 195/145/16 a rozdíl byl jenom v tom jak to drželo na silnici a v tom že to byl o chlup větší kostitřas. Se spotřebou mi to nehnulo, protože tu jsem měl vždy po celou dobu 10l/100km :)

to jsi ridil s cihlou misto prave nohy, ne? :D:D

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Blizzard

měl jsem na 306 1.4 16\" hliníky s pneu 195/145/16 a rozdíl byl jenom v tom jak to drželo na silnici a v tom že to byl o chlup větší kostitřas. Se spotřebou mi to nehnulo, protože tu jsem měl vždy po celou dobu 10l/100km :)

nemyslel si 195/45/16 ? :D

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: f3Rd@

Původně zaslal: Blizzard

měl jsem na 306 1.4 16\" hliníky s pneu 195/145/16 a rozdíl byl jenom v tom jak to drželo na silnici a v tom že to byl o chlup větší kostitřas. Se spotřebou mi to nehnulo, protože tu jsem měl vždy po celou dobu 10l/100km :)

to jsi ridil s cihlou misto prave nohy, ne? :D:D

ne :) ta právě žrala 10 po celej rok ať se s tim jezdilo šetrně nebo svižně... tak jsem s tim teda potom jezdil \"svižně\" :D

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Kekros

Původně zaslal: Blizzard

měl jsem na 306 1.4 16\" hliníky s pneu 195/145/16 a rozdíl byl jenom v tom jak to drželo na silnici a v tom že to byl o chlup větší kostitřas. Se spotřebou mi to nehnulo, protože tu jsem měl vždy po celou dobu 10l/100km :)

nemyslel si 195/45/16 ? :D

ehh, no jistě :) to by bylo jak přední kolo z traktoru :), dík :D

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: meldal

mam 306 1,4 a patnactky195/55.....:papa.....co se tyce spotreby, tak pri svem zpusobu jejiho mereni, dotankovani do plne, rozdil nevidim......pokles vykonu taky nepozoruji (trebe jsem guma)......jedine ted jsem si vsiml, ze po prezuti na zimaky, (165/70 R13) jde rizeni o neco lehceji......

uplne to same,stejnej motor,stejny kola,mel sem 13 na nich se jezdi lip treba ve meste,ted mam zimaky 15 a porad to samy! myslim si ze to nema nejaky zasadni vliv ceho by sis vsimnul!

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Voighta

Já v létě jezdím na 195/50/15 a v zimě na 185/60/14 a rozdíl je vcelku 0,protože to co zvětšíš elektronama,můžeš zas ubrat na gumách a obráceně.

tam jde taky dost o sirku. Kdyz otec dal na leto sirku 175 tak to oproti zimnim 155 bylo poznat.

Taky kdyz das vetsi kolo a nizsi gumu, tak se ti v zatacce ta guma tak \"nemacka\" a auto lip sedi. Kdyz jedu s kolegou v mazde 6 ktera ma podle me lepsi podvozek nez 406 a ma tam origo gumy tak v rychleji projete zatacce citis jak se auto na gumach houpe a kdyz jedu to samy ve svym aute s nizkoprofilovyma gumama, tak auto sedi, trochu ne nahne, co mu pruziny dovoli, ale jinak jede jak po kolejich... btw i se zimakama 195/65R15 jezdim uplne jinak nez s letnakama.

Shrnuto podtrzeno (mylsim, ze se budu opakovat): pokud vymenis lpech za litak a gumy nechas stejny, tak to nepoznas. Pokud koupis kola aspon o 2\" vetsi a na to sirsi gumu s nizsim profilem tak to poznas!

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Voighta

Já v létě jezdím na 195/50/15 a v zimě na 185/60/14 a rozdíl je vcelku 0,protože to co zvětšíš elektronama,můžeš zas ubrat na gumách a obráceně.

To ale není o průměru disku, to je o profilu a šířce pneumatiky. Měl jsem na 206ce originál 14\" litá kola s pneu 185/65, vyměnil jsem za 15\" 195/50 a rozdíl byl propastný! Nevěřil bych, o kolik se může zlepšit podélná stabilita a \"čitelnost\" povrchu pouhou změnou profilu na 50%. O číslo širší dezén zase zlepšil jistotu v zatáčkách, obzvláště v těch utažených. Pětipaprskové 15\" disky zase oproti původním značně zlepšily chlazení předních brzd, které od té doby prakticky přestaly vadnout.

Prostě je to o tom vybrat si, co komu vyhovuje. Na 1.4 bych doporučil na léto i na zimu 175/65 R14 pro normální a spíš úspornější jízdu; pro ostřejší sportovnější jízdu bych pak volil asi 195/50 R15 (pro 1.4 je to přeci jen těžší guma, bude trochu slabší v akceleraci, ale v zatáčkách a při brždění se to bohatě vrátí, navíc je to velmi levný rozměr), případně 185/55 R15. Snažil bych se držet pokud možno co nejvíc obvodu původních kol, aby se zbytečně nezvyšovala zátěž na převodovku. Pokud jde o disky, tak volit moudře a přemýšlet u toho, ne jen koukat na vzhled. Vícepaprskové disky jsou sice pěkné, ale velmi blbě se čistí.

[upravil dne 21/11/08 Fakir]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...