Jump to content
  • Aktuální cíle darů

jízda s 1,6hdi 80kW


Caly

Recommended Posts

Zdar všichni!

Asi 2 měsíce jezdím 307 break 1,6hdi 80kW a nějak nemohu přijít na ten správný styl jízdy s tímto motorem. Jde o to, že aby se mi auto pěkně kultivovaně rozjíždělo, tak se musí \"na můj vkus\" docela točit. Třeba pokud bych z dvojky na trojku přeřazoval ve 2400 otáčkách, pak spadnu na cca 1600-1700 otáček a z toho se ta trojka trochu trápí. Soudím z vibrací a pod. Vím, že je to závislé na nákladu, rovina, kopec. Dříve jsem měl 2,0hdi 66kw (306 break) a ten když se \"podtočil\" tak se sice taky hůře zvedal, ale alespon mi přišlo, že tak nějak kultivovaněji.. Prostě nový auto, tak jsem asi moc citlivej. Jak jezdíte vy se svými 1,6kami:).

Ď.

Link to comment
Share on other sites

Myslím že když HDI vytočíš i přes 3000 ot. tak se určitě nic nestane......16V má jiný chod než 8V a u 306 jsi měl 2,0 l a tady máš 1,6 l a obsah ničím nenahradíš.......Já nemám 1,6 ale mezi moji bývalkou 2,0 HDI 8V v 406 a 2,0 HDI 16V ve 407 je hodně rozdíl...ten motor jede uplně jinak.....musiš to trošku víc točit a nebát se toho....a ježděním do 2500 ot dáš pěkně zabrat FAPU.....

Link to comment
Share on other sites

no ja radim jak je potreba do kopce samozrejme tocim vic z kopce min. Do kopce vetsinou 2500 - 3000 ot. po rovince nebo z kopce tocim do 2 tis. No a kdyz dobrzduju a pak pokracuju v jizde a mam tam treba 1000 ot. tak nepodrazuju, jen pridam plyn a ono to jede... :papa

Link to comment
Share on other sites

tak je to logické, ale při akurátním zacházení se samozřejmě sebere i z nižších otáček. U 1,6 je ale to sbírání výrazně méně kultivované než bylo u 2,0. Myšleno HDI. Další věcí je, že při studeném motoru to tak točit určitě není dobré. Takže se člověk tomu méně kultivivanému \"vibrátoru\" v nižších otáčkách stejně nevyhne:)

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: f3Rd@

no ja radim jak je potreba do kopce samozrejme tocim vic z kopce min. Do kopce vetsinou 2500 - 3000 ot. po rovince nebo z kopce tocim do 2 tis. No a kdyz dobrzduju a pak pokracuju v jizde a mam tam treba 1000 ot. tak nepodrazuju, jen pridam plyn a ono to jede... :papa

Ty máš ale 2,0hdi, jak koukám. To i u 2,0 66kw HDi jsem se sbíral klidně z 1000 otáček. No nižší objem asi koná své. Navíc na autě nemám najeto ani 4000km. Uvidíme.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: f3Rd@

no ja radim jak je potreba do kopce samozrejme tocim vic z kopce min. Do kopce vetsinou 2500 - 3000 ot. po rovince nebo z kopce tocim do 2 tis. No a kdyz dobrzduju a pak pokracuju v jizde a mam tam treba 1000 ot. tak nepodrazuju, jen pridam plyn a ono to jede... :papa

Jenomže 8 ventil se chová uplně ale uplně jinak než 16 ventil......taky jsem měl 2.0 l hdi 80kw 8ventil ale ze 16 ventilem musím jezdit fakt uplně jinak....třeba pod 1700 ot, to vůbec nejede a když řeknu vůbec tak tím myslím vůbec....kolem 2000 ot to foukne a je z toho raketa a u 406tky 8 ventil stačilo při 1500 ot šlápnout na plyn a jelo to ale tady ne......

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Caly

tak je to logické, ale při akurátním zacházení se samozřejmě sebere i z nižších otáček. U 1,6 je ale to sbírání výrazně méně kultivované než bylo u 2,0. Myšleno HDI. Další věcí je, že při studeném motoru to tak točit určitě není dobré. Takže se člověk tomu méně kultivivanému \"vibrátoru\" v nižších otáčkách stejně nevyhne:)

Jo samo že studené to netoč víc jak 2500 ot.......ale jak již jsem psal bohužel obsah ničím nenahradíš a je jasné že se 2.0 a 1.6 bude chovat jinak......

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Přema

Původně zaslal: f3Rd@

no ja radim jak je potreba do kopce samozrejme tocim vic z kopce min. Do kopce vetsinou 2500 - 3000 ot. po rovince nebo z kopce tocim do 2 tis. No a kdyz dobrzduju a pak pokracuju v jizde a mam tam treba 1000 ot. tak nepodrazuju, jen pridam plyn a ono to jede... :papa

Jenomže 8 ventil se chová uplně ale uplně jinak než 16 ventil......taky jsem měl 2.0 l hdi 80kw 8ventil ale ze 16 ventilem musím jezdit fakt uplně jinak....třeba pod 1700 ot, to vůbec nejede a když řeknu vůbec tak tím myslím vůbec....kolem 2000 ot to foukne a je z toho raketa a u 406tky 8 ventil stačilo při 1500 ot šlápnout na plyn a jelo to ale tady ne......

jo,jo, mám z té byť 1,6 stejný pocit. Nad 1900 je to paráda. Holt si musim zvyknout. U 2,0 66kw jsem v Praze dal za pět a podřadil jsem až v Táboře na kruháku:). S 1,6 tohle fakt nejde. Ale i tak se spotřebou jsem níž, takže je vidět, že autu se to větší točení opravdu líbí.

Tak díky za názory.

Link to comment
Share on other sites

Zdarec

Ja si myslim ze zalezi hodne kroutaku.Ja sem presedlal 2.0 16v na 1.8 16v a je kurnik znat.Pretim sem mel Nissana primeru.Ale uplne me pohltil peugeot 406.CHtel sem teda zase 2.0 16v ale nebyl k mani tak sem koupil 1,8 16v a je to kurnuk znat.Ale co se da delat clovek si zvikne.Chystam se teda na cip,ale bojim se toho ze to motor nevrdrzi.Ale uvidime.

Neboj zviknes si :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...