Jump to content
  • Current Donation Goals

Pravá poloosa-středové ložisko


Jindras

Recommended Posts

Před časem jsem psal o nevysvětlitelných rezonacích v odělení servisu atd,ale problém pořád je.Při otáčkách kolem 2000 se objevuje rušivý zvuk-drnčení atd-pak zmizí-do zatáček v kopci ještě větší.Zatím jsem zjistil že je vůle na poloose u středového ložiska-lze ho vyměnit-spíš pouze objednat v Peugotu-to se prý moc nesype-z druhé strany tam jsou dvě matičky-jedna z nich byla nedotažená už nějakou doby před koupí-to je na tom vidět-tak je možné,že to vymlelo i spodní hliníkový držák se silentblokem,kde se to nachází,tak uvidím co s tím,když se s tím zahýbe-je tam vůle-teda pěkná,ještě jsem to nedělal,či nerozdělával tak s tím nemám zkušenost...

Link to comment
Share on other sites

To ložisko je tam vlastně trochu zalisované. Vyndáš poloosu tak, že klepeš na ten kroužek před tím ložiskem (jakoby od převodovky). No a až vyndáš poloosu s ložiskem, to ložisko by mělo jít stáhnout a sehnat - je to normální rozměr. To že by se ten hliníkový odlitek co je to v něm zatlačený vymlel, je málo pravděpodobné...

Když měníš poloosu, je ložisko jakoby součástí pravé poloosy (většinou i repasované - viz nákresy u prodejců...).

Link to comment
Share on other sites

Ak sa nemýlim tak to ložisko je tam uchytené dvomi skrutkami M7 ktoré ho držia v uložení. Po ich demontáži sa dá vytiahnuť i s poloosou. Keď som to ložisko zháňal tak to bol taký malý unikát lebo to bolo ložisko dvojradové, výkyvné a z oboch strán kryté plastom. Našiel som len jedného výrobcu - SKF. Dá sa nahradiť i jednoradovým ložiskom ale to má menšiu šírku.

Link to comment
Share on other sites

Rozměry toho ložiska někde mám, nepřišlo mi nějak speciální...

Jo to ložisko je tam pojištěné šrouby s hlavou ke straně, lepší je ty matice úplně povolit (někdo to dělá, že povolí matice, posune šroub ven a pootočí o 90° a ložisko pak již není jištěné).

Link to comment
Share on other sites

No super díky,byl jsem dnes u kamaráda co dělal v Citroenu,říkal mi,že ať si to raději objednám nové-akorát se divím,že to před tím nikdo neutáhl resp.jednu matičku,možná někdo dělal spojku-nebo nevím,ale takhle se stím neutaženým chvíli jezdilo,jestli se to vymele v tom hliníku-to je spekulace asi si myslím,jak to píše pastorek...

Link to comment
Share on other sites

Tak som to pozrel podrobne. Trochu som zavádzal. To mňou popisované ložisko mám na P405 a nedávno som ho menil, no 306 tam má normálne radové ložisko 6006 2RS alebo 2Z. Zistil som to podľa toho že v katalógu je uvedený rozmer 30x55x13 a to zodpovedá jednoradovému guličkovému ložisku.

Link to comment
Share on other sites

Dobrý,tak díky,nedaleko je prodejna ložisek,tak tam zkusím zajít a zeptat se.Jak tady píše,tedy povolím ty dvě matitice pootočím atd,myslím,že to je v knize jak na to-snad to zvládnu-celý postup-ještě si myslím,že je dobrý koupit simeringy k převodovce atd...když se to bude dělat...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Jindras

Dobrý,tak díky,nedaleko je prodejna ložisek,tak tam zkusím zajít a zeptat se.Jak tady píše,tedy povolím ty dvě matitice pootočím atd,myslím,že to je v knize jak na to-snad to zvládnu-celý postup-ještě si myslím,že je dobrý koupit simeringy k převodovce atd...když se to bude dělat...

doporučím dát gufero nové (cca 300 kč),není dobré vidět po

opravě,jak tudy kape olej...

ty šrouby (dva),co drží ložisko pr. poloosy--aspoň jeden povol

úplně a pochopíš jejich smysl upevnění :)

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Jindras

No super díky,byl jsem dnes u kamaráda co dělal v Citroenu,říkal mi,že ať si to raději objednám nové-akorát se divím,že to před tím nikdo neutáhl resp.jednu matičku,možná někdo dělal spojku-nebo nevím,ale takhle se stím neutaženým chvíli jezdilo,jestli se to vymele v tom hliníku-to je spekulace asi si myslím,jak to píše pastorek...

Bx to má stejný.

Spojku - by možná zvládli bez toho vytahovat pravou poloosu.

To že by se to vymlelo v tom hliníku díky povolený matičce je hodně nepravděpodobný. To ložisko je víceméně naražený na poloosu. Ty šrouby to jen jistí.

Link to comment
Share on other sites

To je faktnaco sundávat kvůli spojce pravou poloosu?-pastorek mi sem napsal rozměry ložiska,tak bych to ani v Peugotu nemusel objednávat,když tohle bude stačit,kdyby mi někdo napsal celý postup jak to ložisko vyměnit-sundat z poloosy či komplekt se sundáním polosy z auta atd.-byl bych rád,mluvil jsem s kam.co už něco dělal a říkal mi,že neví,že tohle neřešil,jak již jsem psal o těch rezonacích-při otáčkách kolem 2000-při rozjezdu-nejvíce v kopci-při zatáčení atd,nevím zrovna jestli to tímhle bude?,ale je to špatné taky!!!

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Jindras

To je faktnaco sundávat kvůli spojce pravou poloosu?-pastorek mi sem napsal rozměry ložiska,tak bych to ani v Peugotu nemusel objednávat,když tohle bude stačit,kdyby mi někdo napsal celý postup jak to ložisko vyměnit-sundat z poloosy či komplekt se sundáním polosy z auta atd.-byl bych rád,mluvil jsem s kam.co už něco dělal a říkal mi,že neví,že tohle neřešil,jak již jsem psal o těch rezonacích-při otáčkách kolem 2000-při rozjezdu-nejvíce v kopci-při zatáčení atd,nevím zrovna jestli to tímhle bude?,ale je to špatné taky!!!

To je divný, to nikdy nikdo skoro neví...

Povolit matici poloosy (na středu kola, při nasazeném kole založeném klíny, ne že zařadíš či budeš stát na brzdě se zataženou ručkou, prodtě založit klíny a velkou ráčnou povolit), stáhnout spodní čep (prostě odpojit rameno, teď nevím jak to má 306). Pak bys poloosu mohl vytáhnout, samozřejmě s těma povolenejma matičkama u ložiska. Kdyby poloosa nešla, bouchat do toho kolečka co je na poloose u toho ložiska - uvidíš pohledem od převodovky k tomuto ložisko. Takhle poloosu dostaneš ven. Ložisko vyměníš (stáhneš z poloosy) a je to.

A nemůžou to bejt ložiska v kolech? Nebo už poloosy totálně na odpis?

Link to comment
Share on other sites

Dnes mi přišlo k nám do prodejny ložisko 6006 RKBC3,což prý už pro tyhle auta objednávali.Platil jsem 182 Kč-tak do týdne na to půjdu-tak uvidím...Pod kódem je lozisko walu DR 123-původ Polsko-ale to neznamená,že to bude špatný-berou tam hodně u nás...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak poloosa je dole-ložisko je tam docela i O.k,ale když už ho mám,tak se vymění-je totálně vydřený ten hliníkový držák se silentblokem-v servisu mi to známi sežene starší a vymění se to-důvod proč to tak bylo je neznámý-to musí vědět ten kdo to auto v Holandsku měl či o něj pečoval-já jsem už to s tím koupil...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...