Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

306 1.9D/51kW/WJZ/1868ccm rv 2000 \"traktor\" po studeném startu: žhavky pomohly, ale další věc - kape vstřik :-/


*jose_106*

Recommended Posts

Ahoj, prosím o radu majitelce výše uvedeného hatchbacku Peugeot 306 1.9D, motor 51kW/WJZ/1868ccm, rok výroby auta 2000. Vždy, když pežó delší dobu stojí (obvykle NE-PÁ), po prvním studeném startu chvíli, cca do 30 sec., běží jak traktor, kucká, dusí se a do té půlminuty to přejde a motor se rozeběhne normálně a za jízdy i pak při opakovaných startech není žádný problém, až opět po delší době stání. Zároveň je za autem po tom studeném nastartování chvíli docela hulán (nevím barvu, bylo to teď večer, ale řekl bych do bíla). Já naftě absolutně nerozumím, neumím jí poradit na základě nějaké zkušenosti... Přišlo mi to, jak kdyby to nastartovalo na 3 válce (takový cca zvuk to je). Tak mě napadá jako první zkusit dát nové žhavky???, nebo něco kolem nafty (filtr,...) Nebo co jiného by to mohlo být. Zkusíte někdo poradit? Díky předem :papa

Najeto cca 120tkm.

[upravil dne 22/11/08 *jose_106*]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MatrixChose

Sama? jsi si odpověděla, první bych vyměnil žhavky, všechny ;)

Já jsem ON, majitelka auta je ONA :-), ale to je fuk. Takže bys taky šel touhle cestou, ok. Žhavky od koupě auta nebyly měněny, takže ta výměna tak jako tak na škodu nebude...Nějaké doporučení na osvědčené svíce??? V Kelly vidím Beru, Champion, Brisk, Febi (vynechávám Starline...). Na svém benzínu mám beru, ale u dieselu nevím... Ď.

[upravil dne 7/11/08 *jose_106*]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: MatrixChose

Značku byc haž zase tak neřešil. On i ten starline něco vydrží. I když u hladkýho D as ilepší kvalitnější.

Značku žhavek bych naopak VELMI řešil, jsou v nich hodně zásadní rozdíly. Dávám pouze Bosch, a dobře vím proč.

A co se hladkého dieselu týče, že pro něj je lepší kvalitnější? Turbodiesel je na žhavky mnohem háklivější než atmosférák, protože má menší kompresní poměr!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

*jose_106*: Pořádně jí to to... ...poraď. Žhavky vyměnit, utáhnout správným momentem!

Palivový filtr vyměnit a dát tam nový těsnění, co k filtru bývá, aby to třeba nechytalo vzduch.

A nastartuje to hned nebo po chvíli točení? Dost lidí tu řešilo padání nafty - někde je netěsnost a nafta klesne a trvá, než se natáhne. Tak to řešili ručním napumpováním před startem.

Že pozdravujem. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Značku žhavek bych naopak VELMI řešil, jsou v nich hodně zásadní rozdíly. Dávám pouze Bosch, a dobře vím proč.

A co se hladkého dieselu týče, že pro něj je lepší kvalitnější? Turbodiesel je na žhavky mnohem háklivější než atmosférák, protože má menší kompresní poměr!

Mohl bys mi Oddie prosím napsat typ těch Bosch žhavek, které máš osvědčené? Kelly, které mám u baráku je nevede, Benex má zase densa a ngk. Ty bosche bychom museli pohledat jinde. Děkuju.

PS: na MJAuto jsem našel tyhle Bosch Duratherm (cena cca 260,-/kus) - to je ono? http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=HjH8EDZant&

[upravil dne 7/11/08 *jose_106*]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Marcel505

*jose_106*: Pořádně jí to to... ...poraď. Žhavky vyměnit, utáhnout správným momentem!

Palivový filtr vyměnit a dát tam nový těsnění, co k filtru bývá, aby to třeba nechytalo vzduch.

A nastartuje to hned nebo po chvíli točení? Dost lidí tu řešilo padání nafty - někde je netěsnost a nafta klesne a trvá, než se natáhne. Tak to řešili ručním napumpováním před startem.

Že pozdravujem. :papa

Nastartuje hned, ale motor chvilku \"chrochtá\" jak kdyby chtěl chcípnout (mě to přišlo jak jsem psal \"jak kdyby tři válce, ale nemusí to samozřejmě být). Do půl minuty - možná i tohle přeháním, třeba jen 10-15 sec. - já to přímo slyšel jen dvakrát - všechno v pohodě.

[upravil dne 8/11/08 *jose_106*]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Jindras

Můžou to být žhavící svíčky-starline nejsou špatné,ale pokud chcete s autem jezdit dejte značkové-není problém s briskem!!!Další problém může být s ventily a jejich vůlí....

:xvul:

To zní jako že pro stojící (nejezdící) auto jsou dobrý Starline... :D Na okrasu. :roker

Konec :xvul

[upravil dne 8/11/2008 Marcel505]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:-) Starline zkusím vynechat (i když zcela věřím, že na autě s občasným ježděním můžou být naprosto dostačující). Pohledali jsme na netu a po konečném odsouhlasení majitelky asi objednáme ty Bosch Duratherm z mjauto.cz Cenovka 260Kč/ks je dost příznivá (v Praze jsem bohužel dodavatele do 300Kč/ks nenašel), tak snad to bude dobrý poměr kvalita/cena. Na několika místech jsem četl názory, že ještě lepší jsou NGK (Y-503J), ale taky je tam +150Kč/ks (respektive Bosch se dají sehnat za dobrou cenu, NGK za obvyklou kolem MOC...). Tak uvidíme, zda to po výměně bude pěkně šlapat.

(jinak jsme dohledali že palivový filtr byl v rámci dalšího servisu měněn loni - bude na něm pár tisíc km, takže ten počítám netřeba)

[upravil dne 8/11/08 *jose_106*]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tuto presne mi ma 306 1,9TD dela taky. Studeny rano nebo po dlouhym stani mi po cca 30s zacne kuckat, vynechavat a tim jde nespalena nafta do vyfuku a zacne kourit. Zjistil jsem ze je to presne kdyz vypnou zhavicky dozhavovani. Po vypnuti motoru a nastarovani to zas na tu dobu co zhavicky dozhavujou bezi motor dobre pak zas ne. Kdyz je pak ohraty tak uz je to Ok. Vymenil jsem uz vzuchovy filtr, palivovy filtr a dnes i zhavicky(za kvalitni Champion) a dele to porad. Vubec uz nevim cim uz by to mohlo byt ale za nejaky cas se chystam sundat hlavu jestli neni v haji tesneni a neni to tim:myslim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

meniť zhaviace sviečky nieje hned to najlepšie riešenie,dajú sa zmerať každa by mala mať cca 1 Ohm,teda prudový odber 12A ,zvýšený odber signalizuje jej blížiaci sa koniec a je ju potrebne čo najskor vymeniť,to iste platí aj pri malom,resp. žiadnom odbere - výmena

skor sa príklanam k Oddiemu a tej vôle ventilov:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím jsem žhavky na P neřešil,jen v minulosti naftovou ibizu 1,7GLD nejprve jsem dal za jednu 400,-,po roce v jiném obchodě za tutéž 200,- (je to asi před deseti roky)Kolega si v té době koupil P309 a mimo jiné měnil hned žahvicí svíčky (dělal mu to mechanik,rozvody s kladkami a v.pumpoua všemi filtry) a údajně jedna stála 63,-kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, s těma žhavkama asi tak. Bývalé auto - 1,9TD DHX - jelo perfektně, jak když střelí, seřízeno skvěle, výborný zvuk, vše fungovalo jak má. Ale start pro zlost, resp. na pár otáček, ale trochu váhavě. Seřízeny vůle, změřeny tlaky, které byly malinko nižší - okolo 24-25. Pak lehla jedna žhavka, dal jsem tam jinou, furt stejné, ale do druhého auta jsem kupoval celou sadu, tak jsem si je schválně dal vedle sebe - novou Bosch Duratherm a starší Beru - a rozsvítil. Rozdíl byl od pohledu šílený. Tak jsem vyhrabal novou Beru a dal jí vedle nové Bosch - a rozdíl byl pořád ještě patrný. Okamžitě tam šla celá sada nových Durathermů, a od té doby start na otočku. Měření odporu je podle mě na prd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...