Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rozvody - jo, nebo ne?


Mirrae24

Recommended Posts

1) Psal jsem, že Felda má řetěz a já řemen, viz:

Tchán mě zasvětil, že já mám řemen a on řetěz, že jemu se to jen tak nepotká...

2) Psal jsem, že muziku jsem skupoval rok, než jsem si pořídil auto, pač jsem neměl ánung, jaké auto bude, ale věděl jsem, že do něj chci muziku, proto jsem jí skupoval už od minulého roku.

Bohužel byla smutná náhoda, že jsem začátkem tohoto roku získal mnohem více peněz, než jsem původně doufal, (OPRAVDU SMUTNÁ, nebudu to dál rozebírat :( )vyhlížel jsem si Golf III za 36 000 kč, muzika byla v plánu, byla jediná, do čeho jsem rval peníze, nekupoval jsem si hadry na sebe. Když jsem měl narozeniny, Vánoce, nebo jsem si peníze vydělal, šlo to na muziku.

A vždy, když jsem měl dosti na konkrétní komponent, ihned jsem běžel do krámku a koupil ho, věděl jsem, že kdybych si to jen spořil, koupil bych si třeba Playstation 3, nebo jinou blbost.

PRÁVĚ proto nyní takřka nemám na opravy 307, pomalu ani na její provoz, a prodat muziku se strátou, když vím, jak jsem na ní spořil a ošizoval se na všem možném, to NEPŘIPADÁ v úvahu.

Proto si musím promyslet, do čeho konkrétně peníze vložím.

Již jsem byl nucen těchto oprav:

1) Přední podběhy - plápolala jedna strana, k tomu mi někdo u školy nabořil dveře, naštěstí to jeden hodný pán viděl, zapsal si jejich SPZ a díky férovosti škoditele, že přiznal, že to udělal mám nové dveře originál z Peugeot, když sundavali přední blatník kvůli těm dveřím, museli mi vyměnit i ty podběhy. Cca 1 200,-

2) Takřka mi uhnil výfuk, věděl jsem, že fotr má na Feldě můj nerez laďák, který jsem si cca před 3 lety přál k Vánocům, proto jsem fotříkovi koupil výfuk na Feldu, pač byl lacinější než 307, k tomu na technickou jdu až za rok něco, proto to bylo asi nejlogičtější co jsem mohl udělat.

3) Brzdové destičky, to byla nutnost, pískaly ty staré destičky, opět jsem neměl na origoš, pořídil jsem Feroda za 2 000 ,- na celé auto.

4) V Peugeotu mi za 500,- zjistili, že potřebuji zadní lanovody, že ty staré se zasekávají a trošku zasekávají brzdy 2650,- K tomu přední stab. tyč 1066,- + gufero 305,- a ještě výměna převodového oleje, těsnění a teď už nevím co to ještě bylo = 2 000,- + práce, ta vím, že byla dosti drahá, už ale také nevím kolik.

PROTO se zde ptám, zda by ty rozvody ještě nevydrželi, už jste se mi všichni vysmáli a zdůraznili, že ne e, tak je musím pořídit co nejdříve.

TOĎ MŮJ PŘÍBĚH JAK JSEM K TOMU VŠEMU VLASTNĚ PŘIŠEL.

-konec diskuse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mirrae24: nepsal jsem to jako vysmech ;)

je mi jedno, jak jsi k tem penezum prisel a myslim, ze zbytku klubu taky. Jenom sis mel uvedomit driv, ze koupi auta to nekonci, ale prave naopak zacina... a ze provoz neco stoji a neni to zrovna par korun :super (ber to jakou dobrou radu)... Asi by byl lepsi tah koupit treba 306 nebo neco levnejsiho a mit penize pro pripadne investice a pro \"strycka prihodu\".

Sam taky studuju a zivim jeste vetsiho zrouta, nez ty, takze mi nemusis rikat, jak se setri na servis :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Mirrae24

Původně zaslal: pastorek

Tie zvuky môže robiť viacej vecí a jedna s nich je i napínacia kladka rozvodového remeňa. Minimálne by bolo dobre dať to popočúvať niekomu zbehlému aby si vedel čo to robí. Môže to byť i nejaká drobnosť.

Mě právě v Peugeotu řekli, že je to zcela normální a nemám tomu věnovat pozornost, navíc mi pochválili tichost motoru vzhledem k věku a i laděnému výfuku..

To jsou kecy. Někdy i vrátnej zaskočí něco udělat a pak je chytrej. :D

A jak je auto starý? Pro rozvody je interval jednak kilometrový, a jednak podle stáří.

A řetěž - taky se to může potkat, protože i řetěz má interval výměny, a přetržení po několika letech hrozí, byť jsou někdy i dvouřádkové.

U řetězu bych nečekal interval podle stáří, ale jen podle km, protože na řemenu ti zvětrává guma apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proto je třeba se nebat škočit si pro monterky a hupnout do toho většina pič*vin se dá udělat doma.

Snažím se si dělat většinu věci sám, protože alespoň víš co sis zkurvil:D jediné co sem si netroufl byly rozvody:mad: Ale matroš sem si sehnal sám za nějakých 4500kč(3*kladka,2*řemen) a za praci sem platil 1200kč měl sem to za den hotové.

4500kč není moc to je tyden brigady:mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody jsou důležité,ale jak se o tom psalo,u spousta aut se mění zbytečně,já když jsem prodával auto před tím,měl jsem od výměn doklady a vše jsem k tomu dodal,aby ten dotyčný zákazník nemusel do toho rvát peníze,na tom co mám teď jsem je ještě neměnil,jenom je na nich výměna patrná a kilometry jestli mi sedí nevím,chci to vyměnit s vodní pumpou atd, a to stojí dost,a kvůli autu nepadnu na dno,většinou na naft.Peugotech to vydrží mraky-zvláště pokud máte orig.řemeny Gates jako já atd,já neznám nikoho komu by to na Peugotu prasklo,na naft Fordech to je normálka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Orig řemen na starých Peugeotech skutečně není Gates, byť jde o kvalitní náhradu. A potkaných Peugeotů jsem už viděl dost, právě kvůli kecům, jak to vydrží \"mraky\". Ale svým způsobem to pro mě bylo dobře, aspoň lidi hodně kupovali motory z vraků...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, po výměně rozvodů mi řekli, že to auto zažilo asi něco strašnýho, prej nemá žádný kryt pod motorem, chladící vrtule u chladiče je z 1.6 HDi, přístrojovka má nazelenalou barvu narozdíl od zbytku interiéru, který je tmavý, klika 5-dveří je černá a né v barvě.

Prej když to neprodám, furt s tím něco bude, ale zatím do toho rvu jen peníze, až půjdu příští léto už konečně makat, líznu něco moudřejšího, třeba 407 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tyhle lidi fakt nechápu! Vezmou všechny prachy (ideálně se ještě zadluží) a narvou to do auta :myslim Pak nemají na provoz ani na opravy. Tohle fakt může udělat jen magor. Celé toto pramení ale z mentality českého národa, který chápe auto jako prostředek k prezentaci sociálního postavení jeho majitele. Setkávám se tím často, že člověk přijede v drahém voze a přitom má holou prdel a nedej bůh kdyby se na autě něco pokazilo, tak ho to finančně položí. Mnohdy ho nemají ani pojištěné, protože havarijka je moc drahá :roll

Ale zpět k tématu. Jak tvrdí většina, tvrdím i já. Rozvody rozhodně udělat! Pokud ne, tak se Toi může stát, že muziku pak už budeš jen poslouchat na dvorku a denně dobíjet baterku, protože to co pohání alternátor se už točit nebude :aut Pak si za ušetřené peníze z rozvodů, můžeš koupit permanentku na MHD :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) taky autem prezentuju sociální postavení - mými auty se prezentuji jako naprostý sociál :D

A taky je nemám pojištěné, vona mi žádná pojišťovna ty 15-leté střepy havarijně nepojistí :)

Za maximální akceptovatelnou cenu, co si vůbec dovedu představit dát za auto, je půlroční čistý plat - a to včetně prvotního servisu. Ale i tak většinou mám auto podstatně levnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzít si leasing na auto je něco špatného? Nemůžu za to, že nás papaláši berou u huby. Mě teda ještě ne, jsem student, zatím jsem to příliš nepocítil, ale příští rok mě to jistě čeká.

A to, že se zmůžu na auto za 130 000 kč a pak nemám na to, rvát do něj prachy (servis za půl roku= 15 000 kč) neznamená, že jsem magor. Šetřím a poté to nechám spravit, tak jak to dělají jiní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neznamená? Ale znamená :) S prvotním servisem je třeba počítat již při koupi, to za prvé, a brát si něco nad rámec svých finančních možností jen tak, aniž by si to na sebe byť jen zprostředkovaně vydělalo, tomu jinak než magořina říct nelze. Ale když ono je to dneska v módě, že...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Mirrae24

jj, nějak to už dopadne....

Já ti fandím studente :) Já skončila školu před dvěma lety a není to s těma penězma tak špatný :), na opravy zatím je a to jsem si před měsícem pořídila 307sw za 235tis., měla mít najeto 72tisíc km, ale rozvody jsem tento víkend nechala udělat a ne za 4500tisíce, ale za 8000tisíc, dál nová zimní kola, disky, výměna oleje,... a jede to dál, potřebuju nové stěrače a stále se mi rozsvěcuje diagnostika motoru, takže do toho budu peníze cpát pořád, pokud chci, aby auto jezdilo. Holt si pod stromeček budu přát něco do auta a ještě ke všemu mi to udělá i radost :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...